2019-07-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Korrekt, den interna kommunikationen vet jag inte, bygger mitt påstående enbart på vad J&I sagt i videos, till och med nästan enbart på vad Issy sagt till och med. Jag betraktar det som en tillräckligt bra källa. Visar det sig att hon säger A i videos, B i enskildhet, då får det vara så, Men jag utgår inte från att Issy ljuger just nu.

När det gäller det andra, så hävdar jag att du har totalt fel, Issy sa flera ggr i gamla lägenheten att Sam ville ha kontakt, att Jewels pushade på det, att BUP pushade på det, men att hon var extremt tveksam. Men eftersom alla andra ville det, så kunde hon acceptera det. Hittade inte den videon just nu, där hon sa så nästintill ordagrant, men ska leta lite kanske, senare under dagen.

Det var väl nu i nya lägenheten?

https://youtu.be/u_jZ2og_iIc

Här tar Issy upp det.
Issy säger även här "Min pappa som inte brytt sig om mig på 15år". Vilket är bs.

Tror det är en blandning av hur han känner och vad han fått sagt till sig genom åren.
Citera
2019-07-12, 15:23
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
Kan inte veta sånt, vet bara de som hördes i ljudfilen. Hörde aldrig dom bråka förutom de dom sa på ljudfilen.
Vart finns denna ljudfil?
Citera
2019-07-12, 15:23
Medlem
Citat:
Inte helt sant. Frågan är om J&I kan göra det sannolikt att de inte tagit in en massa swishpengar. Skatteverket kommer försöka göra någon utredning, och då är det så klart att det blir lättare att klara sig undan genom att ta bort så mycket bevis som möjligt. Men när det gäller swish, så är det ju bara för staten att begära in bankhandlingarna, vilket banken enligt lag måste spara i 10 år, så det är rätt svårt att klara sig undan när det finns elektroniska spår all over the place. Så hurvida livarna finns uppe på YT eller inte, spelar mindre roll i sammanhanget.

Nästa punkt, som flera är på dig om, är just den punkten, vad vill du säga? Att J&I får in pengar via sin YT, ja, det har du rätt i. Är det mycket eller lite pengar, vet inte, men några gigantiska summor är det inte i varje fall, kanske bara en vanlig månadslön. Tigger J&I på YT, nja, visst har det hänt, men inte är det en jätteofta förekommande sak va? Har de en swish, ja, marknadsför de den swishen, nja, den står i en del av skärmen. Vad skulle hända om den inte stod där? Missköter Jewels deras ekonomi, svår fråga, men visst har de ekonomiska problem, speciellt när de har kunnat handla för 60K på coop för bara något år sedan, behöver Jewels hjälp för att lösa det problemet? Ja, det gör hon.

Ca 2000 kr tydligen, är väl bara annonser då vilket är det enda de får betalt för.
Citera
2019-07-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
well i have just read the translation of the video and i have no closure.....wish i had not of translated it as now i have more questions.....

why did you remove your livestream?
Citera
2019-07-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det var väl nu i nya lägenheten?

https://youtu.be/u_jZ2og_iIc

Här tar Issy upp det.
Issy säger även här "Min pappa som inte brytt sig om mig på 15år". Vilket är bs.

Tror det är en blandning av hur han känner och vad han fått sagt till sig genom åren.

Fel video, men hon kan säkert ha sagt det där med. Det var i gamla lägenheten, det vet jag. Håller med, det kan alldeles säkert vara så att det är Issy upplevelse att Sam inte brytt sig på 15 år. Behöver dock inte vara något som Jewels sagt eller gjort.
Citera
2019-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Men det är det dom inte har gjort dom tar bara imot sammarbeterna och i sina videos har dom själva sagt gång på gång att dom inte får betalt av företagen men dom får hem kläder och det ser dom som betalt och sagt att det är gratis. Och att dom inte tjänar något på det

Tror du kläder är gratis, nej verkligen inte men räknar du ihop Summerna på deras kläder som dom får hem då blir det cirka 4000kr. Alltså då har dom fått 4000 kr i värde av kläder då klara dom sej på det resten av månaden då behöver dom inte köpa nytt

Då har dom kvar 6400kr till mat resa etc och plus det pappan betalar och issy mererkostnad ersättning och morfars ersättning.

Jag utgår från det jewles har sagt dom inte betala skatt på sammarbeten tidigare och att hon får efter kronofogden så har innan dessa sammarbeten etc så har hon själv sagt hon får ut 9400kr

Men vad är det du vill få fram? Jävla flummande.
Morsan har skulder.
Mat, el, internet, telefoner, eventuella budskort, läkarbesök, skolsaker osv allting kostar.
Misstänker att du inte är så gammal, då 6400 är ganska LITE för EN person i månaden. Och ja, det är säkert många som rör sig med det - men det är inte mycket pengar över till resor och grejer du flummar om.
Citera
2019-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Ca 2000 kr tydligen, är väl bara annonser då vilket är det enda de får betalt för.

Jo visst, men vi kan också räkna in swish och samarbetena tycker jag, då det är beskattningsbara inkomster som kommer direkt av YT-kanalen.
Citera
2019-07-12, 15:28
Medlem
Citat:
Fel video, men hon kan säkert ha sagt det där med. Det var i gamla lägenheten, det vet jag. Håller med, det kan alldeles säkert vara så att det är Issy upplevelse att Sam inte brytt sig på 15 år. Behöver dock inte vara något som Jewels sagt eller gjort.

Morsan har ju inte informerat henne om att han bryr sig iallafall, för det verkar hon ju inte veta om. Hon var 6 år när han blandade in myndigheter. Att blanda in myndigheter för att få rätt att ha kontakt med sitt barn är att bry sig.
Citera
2019-07-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Ja och lägger man till dessa två tusen får jewles 8400kr i månaden lägger man till issys inkomst mer erkostnad ersättning 4000kr som jewles sa i en live då blir det 12400 lägger man till det pappan skrev som han betala 251 dollar (vet inte hur mycket det är i svenska summor) men låt säga två tusen till då blir det 14400 sen har vi ju morfars inkomst och det är efter när alla räkningar är betelda minst 17500.
17500 efter räkningar är betala hur har man det dåligt ekonomi?.
Då har jag inte räknat med swish en denna gång
Citera
2019-07-12, 15:31
Medlem
vigilante99s avatar
can someone help me out with issys coming out video... she says "This fear (of coming out and the judgment of others) is a big part of my psychological ills and self-
harming tendencies. I have lied to many people about this, and I have big remorses for doing that. It
gets even more difficult to explain this to people because I am so bad at conveying a message."

Is she saying she is sorry for blaming me for her self harm?
Citera
2019-07-12, 15:32
Medlem
Citat:
Jo visst, men vi kan också räkna in swish och samarbetena tycker jag, då det är beskattningsbara inkomster som kommer direkt av YT-kanalen.

Självklart ska det räknas in. Enligt skatteverket iallafall. Problemet där är att de går minus, kläder osv är kul att få men när skatten ska dras på det försvinner riktiga pengar. Som jag skrev tidigare i tråden, står man helt utan kläder är det värt det men i deras läge borde de avstå från fler samarbeten de inte tjänar pengar på alt se till att de får betalt utöver produkterna så det täcker alla kostnader runt om.
Citera
2019-07-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Men vad är det du vill få fram? Jävla flummande.
Morsan har skulder.
Mat, el, internet, telefoner, eventuella budskort, läkarbesök, skolsaker osv allting kostar.
Misstänker att du inte är så gammal, då 6400 är ganska LITE för EN person i månaden. Och ja, det är säkert många som rör sig med det - men det är inte mycket pengar över till resor och grejer du flummar om.

Nej men sen som sagt får dom 2000 kr per månad via youtube varje månad sa dom igår det blir 8400kr sen issys inkomst som jewles sa själv med mer erkostnad ersättning då blir det 12400 sen plus (251 dollar) som pappan betalt varje månad sen plus morfars inkomst det är ganska mycket ändå har jag inte räknat med swish att dom har det dåligt ekomisk är lögn som du påstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in