Citat:
Ursprungligen postat av
TheBuster
Tror bestämt att vi har diskuterat detta innan, mig veterligen var första RAC-Skinnskalle skiva Utima Thule Sverige, Sverige fosterland 1985 utgiven av BSS.
Sedan måste det funnits andra samlingar IAF på kasett med svenska band, tex Commit Suiside med allas våran Uffe
Men är Ultima thule verkligen RAC?
Commit Suiside var absolut inte RAC, det var synth med humoristiska texter. Och några andra band som skulle kunnat vara på samlingar med dom vet jag inte vad det skulle vara.
Att Vit Aggression och Dirlewanger var först känns inte orimligt alls om dom drog igång 1986. Man måste tänka på att RAC som genre kom igång på riktigt när Skrewdriver återuppstod 1982 och var väldigt underjordiskt innan dom släppte Hail the new dawn 1984. Så från det till att Vit Aggression drog igång 1986 är det inte mycket tid, särskilt inte om man tänker på att detta var i mitten av 80-talet och musik och kultur spreds väldigt långsamt. Jag vet inte när folk började lyssnade på Skrewdriver i Sverige men jag tror inte det var så väldigt långt innan Vit Aggression bildades.