Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
+ 1
Jeg er på ingen måte sikker på at ektemannen står bak.
Tar til etterretning at de som skriver 5-10 innlegg på tråden hver dag ser ut til å ha etablert en «trådsannhet» om det motsatte.
Det eneste motivet jeg kan se for TH er som tidligere nevnt at AEH hadde noe sterkt komprimitterende på han, som ville være fullstendig ødeleggende, og at hun truet med å gå ut med dette. Hittil er det vel ingenting som har kommet fram som gir noen indikasjon på dette.
Om nå TH i flere måneder hadde planlagt et drap på AEH, så vil det være naturlig å tro at han hadde gjort seg en kost / nytte vurdering. Den skulle nå se ca slik ut:
Drap -
mulig oppside, kvitt AEH, uten kompenasjon, evt hevn for et eller annet.
Nedside:
meget stor sjans for å bli dømt og tilbringe resten av livet i fengsel,
om ikke, mistenkeliggjøring av venner, nærmiljø, familie, kollegaer, samfunn generelt for resten av livet.
fort ødeleggende for alle forhold i familien, til barn osv.
sosialt fall, mistenkeliggjøring, osv. vanskeliggjøre framtidige forretninger.
evt skilsmisse:
kvitt AEH, trolig liten økonomisk kompensasjon.
nedside,
mulig noe større kompensasjon en ved drap.
kanskje noe anstrengt forhold til noen familiemedlemmer, venner . ...
mulig en viss nederlagsfølelse (?)
Dvs med mindre TH ville fått en ekstrem tilfredsstillelse av hevn, så vil oppsiden være meget liten i forhold til nedsiden.
jeg har også vanskelig for å tro at en person som har drevet med forretninger mesteparten av livet, og som synes å være rimelig oppegående, tror at han skal kunne lure politiet på en slik måte.
ytterligere så måtte han ha organisert hjelp (telefon, luemannen),
Uansett, utfra måten politiet uttaler seg og agerer på, så tyder jo det meste på at de tror det er TH, evt et familiemedlem som står bak.
F.eks når de så lenge holder tilbake opplysninger, ikke vil uttale seg om den siste telefonsamtalen, uttalelser som ingen spor er også spor, lydmåling i hus, søk i vannet (hva ellers enn et lik skulle det være) osv.
Det er jo heller ikke noe godt tegn at Holden er uenig med politiet om hovedhypotesen.