2019-07-12, 12:25
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Hur vet du att inte blev gripen? Min gissning är att han blivit förhörd, polisanmäld och släppt (i väntan på utredning) eftersom brottet anses som ringa och det saknas skäl för häktning.

Ingen anmälan, gripande, åtal, etc har offentliggjorts. Att åtala någon under högsta sekretess låter väldigt suspekt, men skulle inte förvåna mig eftersom det handlar om regeringens utvalda folk med särrättigheter.
Citera
2019-07-12, 12:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Jag utgår från en folkgrupps tidigare nedlagda åtal och en annan folkgrupps särrättigheter.
Eftersom jag varken varit beslutsfattare i någondera så är det inte min egen verklighetsbild det är tal om utan om hur samhället ser ut. Vad utgår du ifrån?

Och det finns gott om fall där afghaner och andra individer ur olika folkgrupper har dömts för misshandel när deras brott har spelats in.

Afghanen som vevade med hörlurarna är nu också anmäld så vi får se hur den biten går, men du skriker lika illa som de i NmR och AfS just nu, tagga ner.
Citera
2019-07-12, 12:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hur vet du att inte blev gripen? Min gissning är att han blivit förhörd, polisanmäld och släppt (i väntan på utredning) eftersom brottet anses som ringa och det saknas skäl för häktning.

Vi vet att han fördes till sjukhuset för att sy, det gjordes tydligen ingen anmälan från början och ska det spekuleras rörande den biten så finns det logiska anledningar till det, delvis så visste inte polisen hela historien då och sedan så visste väl inte livvakten om att han behövde göra en anmälan eller så tänkte han inte på det vid det tillfället utan kom på eller vart tillsagd om det senare.
Citera
2019-07-12, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SvD rapporterar att stjärnans livvakt nu gjort en motanmälan om misshandel. Livvakten misstänktes till en början själv för misshandel men avskrevs senare.

– Det har gjorts en motanmälan. Det är en bedömning som har gjorts utifrån det som syns på filmer, säger livvaktens advokat Frida Wallin till tidningen.

Så dumt av henne att kalla det motanmälan i alla fall. Motanmälan = okynnesanmälen. Sånt som avskrivs direkt. Känns inte som hon tar sin klients intressen på allvar.
Citera
2019-07-12, 12:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Varför grep inte polisen dom påtända afghankräken?

Mycket bra fråga. Det har ryktats om att de såg påtända ut. I sådant fall ska polisen ta in dem direkt.
Citera
2019-07-12, 12:39
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi vet att han fördes till sjukhuset för att sy, det gjordes tydligen ingen anmälan från början och ska det spekuleras rörande den biten så finns det logiska anledningar till det, delvis så visste inte polisen hela historien då och sedan så visste väl inte livvakten om att han behövde göra en anmälan eller så tänkte han inte på det vid det tillfället utan kom på eller vart tillsagd om det senare.

Sanningen kommer att komma ut tids nog.
Av vad vi fått höra fick ligisten som tillhör regeringens utvalda folk åka gräddfilsexpress in till sjukhuset där man snabbt plåstrade om honom och han var ute igen på en timme, förmodligen för att fortsätta sina trakasserier av vanliga fotgängare.
Du kan ju själv ställa dig frågan om en vanlig svensk narkoman skulle fått åka ambulans in till sjukhuset efter en tillrättavisning av en världsstjärna med entourage. Du kan även fundera på ifall en svensk narkoman hade fått gå före i vårdkön för att plåstras om - eller ifall han hade fått ta omvägen via en cell, eller kanske dumpas i utkanten av staden.
Du har uppenbarligen ingen koll på hur snuten brukar hantera drogpåverkade som trakasserar andra.
Det här med att BO fått sy kan vi också ta med en nypa salt tills alla kort ligger på bordet. Det kan lika gärna ha handlat om att sjuksyster tog fram nål och tråd och fixade hans tröja medan en annan sjuksyster masserade honom. Det handlar trots allt om regeringens utvalda folk.
Citera
2019-07-12, 12:45
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Vart i artikeln framgår det att livvakten förhördes den 30/6?
Mig veterligen avvek ASAP Rocky med entourage från platsen efter att ha fredat sig mot ligisterna.

Min fuck-up. Har rättat det som gick att rätta inom 1 tim.
Misshandel skedde 30/6 21:45 på Apelbergsgatan.
Förhör sent 2/7-3/7 på morgonen, där livvakten då motanmälde samma morgon 3/7.
Först idag 12/7, alltså 10 dagar efter vågar pressen gå ut med detta.....

En av kvinnorna säger tydligt "Rocky" av dom som satt inne på Max som var med i gänget som filmade, därav bör polisen redan den 30/6 kl 22:15 ha haft namnet på gärningsmannen. Varför man sen väntade tills den 2/7 är något som vi gärna vill få en förklaring på, dessutom så var det inte så viktigt eftersom Rocky+kompisar själva fick ta sig till polisen, dom borde ha anat att förhör före midnatt långt efter kontorstid skulle betyda trubbel, alltså gav polisen dom en chans att sticka, vilket dom inte tog !
Polisen kan bara stoppa folk från att lämna landet om det finns ett åklagarbeslut så dörren var öppen.
Därför kan vi också syna åklagarens skitsnack om flyktrisk-hade en sådan verkligen funnits hade polisen väntat backstage direkt efter konserten, istället fick dom själva masa sig till stationen.....

I dokumenten ser man också att polisen angett fel sida på Apelbergsgatan, vilket är den sida där bråket började i videon, men afghanen påträffas på andra sidan längre ned vilket då ska anges som brottsplats, alltså fuckup av polisen som därigenom bekräftat att TMZ-videon var underlaget för häktningen. Det ser man även i tidsåtgången av förhör då samma förhörsledare hade minst tid på Rocky jämfört med de andra.
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-12 kl. 12:54.
Citera
2019-07-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ingen anmälan, gripande, åtal, etc har offentliggjorts. Att åtala någon under högsta sekretess låter väldigt suspekt, men skulle inte förvåna mig eftersom det handlar om regeringens utvalda folk med särrättigheter.
En polisanmälan är uppenbarligen upprättad. Åtal är aktuellt först efter att förundersökningen är klar. Då blir även polisanmälan offentlig. Om personen erkänner brottet kan dock strafföreläggande utfärdas (om brottet anses så pass ringa) och åtal uteblir.
Citera
2019-07-12, 12:50
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu behöver vi mer substans i tråden.
Vad vet vi om åklagaren? Känd flyktingkramare?

Vad vet vi om afghanerna? Förvånar mig att ingen kvällstidning intervjuat dem. Har de gått under jorden?

Någon som fått fram häktningsframställan? Där borde ju alla namn synas.
Citera
2019-07-12, 13:02
Medlem
Citat:

Afghanen blev förd till sjukhus, ingen anmälan mot de små raketforskarna så dom går fria och kan trakassera vidare.
Citera
2019-07-12, 13:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Min fuck-up. Har rättat det som gick att rätta inom 1 tim.
Misshandel skedde 30/6 21:45 på Apelbergsgatan.
Förhör sent 2/7-3/7 på morgonen, där livvakten då motanmälde samma morgon 3/7.
Först idag 12/7, alltså 10 dagar efter vågar pressen gå ut med detta.....

En av kvinnorna säger tydligt "Rocky" av dom som satt inne på Max som var med i gänget som filmade, därav bör polisen redan den 30/6 kl 22:15 ha haft namnet på gärningsmannen. Varför man sen väntade tills den 2/7 är något som vi gärna vill få en förklaring på, dessutom så var det inte så viktigt eftersom Rocky+kompisar själva fick ta sig till polisen, dom borde ha anat att förhör före midnatt långt efter kontorstid skulle betyda trubbel, alltså gav polisen dom en chans att sticka, vilket dom inte tog !
Polisen kan bara stoppa folk från att lämna landet om det finns ett åklagarbeslut så dörren var öppen.
Därför kan vi också syna åklagarens skitsnack om flyktrisk-hade en sådan verkligen funnits hade polisen väntat backstage direkt efter konserten, istället fick dom själva masa sig till stationen.....

I dokumenten ser man också att polisen angett fel sida på Apelbergsgatan, vilket är den sida där bråket började i videon, men afghanen påträffas på andra sidan längre ned vilket då ska anges som brottsplats, alltså fuckup av polisen som därigenom bekräftat att TMZ-videon var underlaget för häktningen. Det ser man även i tidsåtgången av förhör då samma förhörsledare hade minst tid på Rocky jämfört med de andra.

Det fanns en överenskommelse med AR att han och de andra skulle komma in på förhör efter konserten. De fick dessutom skjuts av polisen till polishuset så de inte skulle "ångra sig på vägen".

Efter förhör anhölls de.
Citera
2019-07-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu behöver vi mer substans i tråden.
Vad vet vi om åklagaren? Känd flyktingkramare?

Vad vet vi om afghanerna? Förvånar mig att ingen kvällstidning intervjuat dem. Har de gått under jorden?

Någon som fått fram häktningsframställan? Där borde ju alla namn synas.

Såsom du kan se av gårdagens dagboksblad i målet B 9283-19 vid stockholms tingsrätt så har afghanerna fått sekretess. Varför är ju ett mysterium. Förmodligen kan det vara att dom påstår sig vara omyndiga men det kan också vara för att skydda dem från "trakasserier"

https://minfil.com/3529k2zcn3/Stockholms_TR_B_9283-19_Dagboksblad_2019-07-12_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in