2019-07-11, 14:16
Medlem
Ja äter man typ bara soppa och eller tre banner under dag då ät det ju självklart att hon inte orka lyfts eller röra på kroppen eller få arbete
Citera
2019-07-11, 14:26
Medlem
Inte fan har hon eds
Citera
2019-07-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Inte fan har hon eds

De har alla diagnoser de får höra om.
Citera
2019-07-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
no way her mother would allow it....she doesnt want issy to ever leave home.....

I don't think i matters what her mothers allows or not. Many with autism have problems with body contact. And often a lower libido. Issy has a friend thats say that she is totally nonsexuell. If anyone have seen big bang theory, think about Sheldon, he shows that very clear.
Citera
2019-07-11, 15:55
Medlem
Nu har vi infört en annan sak i tråden, Jewels har ätstörningar, hur vet ni det?? Det är ganska vanligt bland personer som har autism att det är svårt att få i sig mat, om man tittar på YT finns en person som heter Carolina Axelsson, hon har 20 saker hon kan äta. Hon äter inget annat än de 20 sakerna, eftersom om hon går utanför de 20 sakerna skulle hennes värld kollapsa.

Nu skulle det inte vara speciellt förvånande om Jewels har ätstörningar i och för sig, med tanke på hur hennes tillvaro fungerat de sista 20 åren, det kan jag köpa. Ni är ganska snabba på att sätta diagnoser på Jewels ni med, precis som ni anklagar henne för ständigt. För att dock inte bryta en pågående trend heller, tänk om det är så att alla diagnoser som de håller på att leta efter, enbart är ett sätt att försöka förstå sin tillvaro, hade Jewels fått stöd av en arbetsterapeut och en psykolog så hade de kanske inte varit lika mycket på jakt efter diagnoser, utan mer försökt hantera sin tillvaro istället. Så vad är det jag säger, jo att det offentliga misslyckats med att ta hand om Jewels, eftersom vården vill "spara" pengar, och därför kanske vi har en samhällskostnad istället för en samhällstillgång??
Citera
2019-07-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu har vi infört en annan sak i tråden, Jewels har ätstörningar, hur vet ni det?? Det är ganska vanligt bland personer som har autism att det är svårt att få i sig mat, om man tittar på YT finns en person som heter Carolina Axelsson, hon har 20 saker hon kan äta. Hon äter inget annat än de 20 sakerna, eftersom om hon går utanför de 20 sakerna skulle hennes värld kollapsa.

Nu skulle det inte vara speciellt förvånande om Jewels har ätstörningar i och för sig, med tanke på hur hennes tillvaro fungerat de sista 20 åren, det kan jag köpa. Ni är ganska snabba på att sätta diagnoser på Jewels ni med, precis som ni anklagar henne för ständigt. För att dock inte bryta en pågående trend heller, tänk om det är så att alla diagnoser som de håller på att leta efter, enbart är ett sätt att försöka förstå sin tillvaro, hade Jewels fått stöd av en arbetsterapeut och en psykolog så hade de kanske inte varit lika mycket på jakt efter diagnoser, utan mer försökt hantera sin tillvaro istället. Så vad är det jag säger, jo att det offentliga misslyckats med att ta hand om Jewels, eftersom vården vill "spara" pengar, och därför kanske vi har en samhällskostnad istället för en samhällstillgång??

Du vet om att tråden ligger i kändisSKVALLER va? Fritt fram att spekulera i vad folk vill.
Hennes beniga slitna kropp tyder på ätstörningar.

Vill du inte läsa skvaller så sök dig till annat underforum.
Citera
2019-07-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Inte fan har hon eds

Nu vet jag inte hur ni kan uttala er så självklart om den saken, men den intressanta frågan är ju snarare vad det skulle spela för någon större roll. Vi vet att Issy har diagnosen överrörlighet, satt av en sjukgymnast vad jag har förstått. Vi vet att Issy har Scolios. Om detta beror på EDS eller om det beror på något annat, verkar ju i min värld mer vara intressant för den som ska behandla än för någon annan överhuvudtaget. Eftersom alla diagnoserna påverkar Issys arbetsförmåga lika mycket. Vad jag också förstår, så är det vanligt att man sätter andra diagnoser som överrörlighet istället för EDS fast den hade varit mer korrekt.
Citera
2019-07-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Du vet om att tråden ligger i kändisSKVALLER va? Fritt fram att spekulera i vad folk vill.
Hennes beniga slitna kropp tyder på ätstörningar.

Vill du inte läsa skvaller så sök dig till annat underforum.

På vilket sätt skulle undernäring beroende på ätstörningar skilja sig från undernäring beroende på autism??

Ditt något halvdana försök att leka moderator bryr jag mig mindre om, härskartekniker har jag nog av i mitt yrkesliv, så det bara ignorerar jag istället.
Citera
2019-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle undernäring beroende på ätstörningar skilja sig från undernäring beroende på autism??

Ditt något halvdana försök att leka moderator bryr jag mig mindre om, härskartekniker har jag nog av i mitt yrkesliv, så det bara ignorerar jag istället.

Hon påstår att hon ev har eds men har man ätstörningar så kan man inte se skillnad på det. Hon äter bara soppa eller typ 3 frukter på en dag det har hon själv sagt i en video speciellt när hon sa att hon skulle lägga ner på Youtube så så så hon inte hade ätit något på hela dagen då var klockan 00 då skulle hon ta tre banner.

Det är väll inte konstigt att om man bara äter soppa eller en massa frukt så orkar inte kroppen med om man inte får rätt näring i sej det betyder inte att man har eds.

Då lägger kroppen ner och man orkar inte lyfta som hon klagar på att lyfta flytt kartonger vilket inte är konstigt om hon inte ätit något.
Kroppen mår sämre om man inte äter rätt mätning. Jag hoppas att hmarbetes terapeuten från om det vardagsmat rutiner och då kommer nog hen förmodligen säga samma sak

Mår kroppen dåligt och äter dåligt då får man dåligt med sömn och där av depression
Citera
2019-07-11, 16:37
Medlem
Citat:

Härskarteknik för att jag påpekar att du är i skvallerforumet?

Om du bara äter vissa livsmedel pga autism, eller andra anledningar, så har du en ätstörning.
Citera
2019-07-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Härskarteknik för att jag påpekar att du är i skvallerforumet?

Om du bara äter vissa livsmedel pga autism, eller andra anledningar, så har du en ätstörning.

Som sagt förmodligen jewles eller issy som försöker att försvara. Vilket jag tror det är då hen inte tillåter andra åsikter och verkar veta mycket om jewles mående men själv kan man inte ha en teori eller spekmktulera då måste det vara fel
Citera
2019-07-11, 18:10
Medlem
Citat:

Exakt! Eftersom jag själv är sjukskriven och är i "vårdsvängen" så vet jag också hur illa behandlad man blir där och kämpar man inte för sin sak, så hamnar man väldigt lätt utanför systemet helt. Tror också, som du, att hon har "fastnat" i "diagnosträsket" lite grann då hon desperat försöker förstå hur och varför hon fungerar på ett visst sätt, för hon får inte hjälp med den biten från samhället. Vet hur lätt det är att fastna i och desperat leta efter förbättringsvägar.
Vet också hur lätt det är att fastna i en negativ spiral där ingenting blir helt och hållet bra, utan man hittar alltid något att gnälla över, för man inte mår bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in