2019-07-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du är väl alkoholist direkt du brukar alkohol?

Missbrukare är du när ditt liv enbart kretsar kring att få tag på mer alkohol.

Det är så jag resonerat..."missbruk" är ju när någon tar skada av det. Problemet är att folk kommer fara illa i framtiden om jag fortsätter mitt missbruk. Funkar just nu när jag läser böcker.
Citera
2019-07-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
>Gå dit och erkänna sina problem är inte alltid lätt, inte minst om man inte vill erkänna sina problem, sitter alltid med ett glas vin och pluggar. Funkar bra men det är fan inte ok. Är ofta berusad på seminarier också, har tom haft med mig en termos med rödvin. Ska ut på praktik snart också, vilket gör mig väldigt nervös. Praktiken innefattar andra människor, jag hatar andra människor!
Alternativet är döden till slut.
Citera
2019-07-11, 13:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Det är så jag resonerat..."missbruk" är ju när någon tar skada av det. Problemet är att folk kommer fara illa i framtiden om jag fortsätter mitt missbruk.

"Folk"? Blir du arg och våldsam när du dricker? I så fall har du något som möjligen kan liknas vid en sorts alkoholallergi. Då bör du för din egen och andras skull sluta helt med alkohol här och nu.

Men kan du behärska dig på fyllan och enbart festsupa är ditt drickande förstås bara ditt (eventuella) problem.
Citera
2019-07-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Alternativet är döden till slut.

Ja en vacker tanke, men vill inte dö och självmord är inget alternativ.
Citera
2019-07-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
"Folk"? Blir du arg och våldsam när du dricker? I så fall har du något som möjligen kan liknas vid en sorts alkoholallergi. Då bör du för din egen och andras skull sluta helt med alkohol här och nu.

Men kan du behärska dig på fyllan och enbart festsupa är ditt drickande förstås bara ditt (eventuella) problem.

Blir inte arg eller så på fyllan, blir normal. Salongsberusad är mitt nya jag liksom.
Citera
2019-07-11, 13:41
Medlem
Treantprotectors avatar
Glad att jag är "torsk" på cannabis och inte något annat.
Citera
2019-07-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Har 2 ungdomsvänner som sitter på vårdhem sedan många år med kronisk haschpsykos.
Bli inte en tredje.
Citera
2019-07-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector

funderat lite på det, är cannabis bättre än alkohol?
Citera
2019-07-11, 13:46
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Har 2 ungdomsvänner som sitter på vårdhem sedan många år med kronisk haschpsykos.
Bli inte en tredje.

Förmodligen beror deras pyskos på de själva, inte rökat.

Edit: Tur jag bara röker gräs då.

Citat:
funderat lite på det, är cannabis bättre än alkohol?

Två olika substanser, med olika effekter. Om det är bättre får du avgöra själv.
Citera
2019-07-11, 13:47
Medlem
Citat:
Jag har inte varit nykter på 2 år, varje morgon dricker jag vin till frukost. Ett bottennapp nyss va att jag spydde blod på toaletten, men ändå gick och tog ett glas vin. Är detta ett alkolistbeteende?
Kul att nämna att jag går en mycket avancerad utbildning på universitetet och får höga betyg. Skulle dock inte vilja ha mig när det klämmer i riktiga livet. Känner mig värdelös, och förstår inte hur jag ska klara av mitt yrke i framtiden.

Nä det är fullt normalt, kör på bara. Bra att dina betyg är höga, det måste betyda att du är smart. Spy blod och sen dricka lite på det fullt normalt, något vi alla gör 🤯🔫
Citera
2019-07-11, 13:49
Medlem
Citat:
Jag har inte varit nykter på 2 år, varje morgon dricker jag vin till frukost. Ett bottennapp nyss va att jag spydde blod på toaletten, men ändå gick och tog ett glas vin. Är detta ett alkolistbeteende?
Kul att nämna att jag går en mycket avancerad utbildning på universitetet och får höga betyg. Skulle dock inte vilja ha mig när det klämmer i riktiga livet. Känner mig värdelös, och förstår inte hur jag ska klara av mitt yrke i framtiden.
Dricker vin till frukost, inte varit nykter på 2år . Dessutom spyr blod .

Hör du själv hur det låter? Du har nog insett någonstans själv att du är ute på hal is .

Frågan är vad du tänker göra åt det ? Fortsätta eller ändra bana?
Citera
2019-07-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ja en vacker tanke, men vill inte dö och självmord är inget alternativ.

Dom sista åren i en alkoholists liv är fruktansvärda..... ständiga smärtor, spyor, avföring, svek, isolering, hjärtklappning, olyckor o s v o s v.

Se detta med blodet i spyan som att din kropp ger dig en chans och signal i tid.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in