2019-07-11, 11:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Men jag skrev ju att det förmodligen är helt sant då det frodar en romantik mellan er ateister på forumet Kärlek är väldigt vackert och en sanning. Tyvärr tenderar ateister att lämna en dörr öppen för sexuell utnyttjning på barn, kvinnor och andra extremt utsatta människor i ”kärlekens tecken”. För moralen bestäms tydligen av en yttre kraft, inte människans inre.
Så du erkänner att du inte har någonting att säga i ämnet?

Om du inte längre minns på grund av dina desperata försök till att flytta fokus så var det ursprungliga påståendet "Big bang är fortfarande teorin om universums expansion, den har inget med skapelse att göra."

Vad har du att säga om det?
Citera
2019-07-11, 11:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För moralen bestäms tydligen av en yttre kraft, inte människans inre.

Är inte det religiösas utgångspunkt? Varför ska ateister ha kritik för det?
Citera
2019-07-11, 13:14
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag?? Om du läser en gång till så ser du att det är teister jag menar. Men det visste du nog.
Jag väntar fortfarande på den dagen du vågar kritisera katolska makthavare, du bryr dig enbart om pöbeln. Vem arbetar du för egentligen, kiss74? Eller är det bara deras roliga Gudsfrånvändande teorier som undermedvetet håller din ilska schack? Jag är på de utsatta människornas sida, jag är emot all form av slaveri och barnaknullande.. OAVSETT om de styr världen, serverar mig underhållning, lagböcker och teorier. Om det är virus i datorn så kan det ju vara bra att spåra det istället för att vara totalt livrädd och bidra till att det sprids vidare Tänk på det.
Citera
2019-07-11, 13:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
... människors Gud inom sig ...
Belägg för att människor har gud inom sig, tack.
Citera
2019-07-11, 13:23
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så du erkänner att du inte har någonting att säga i ämnet?

Om du inte längre minns på grund av dina desperata försök till att flytta fokus så var det ursprungliga påståendet "Big bang är fortfarande teorin om universums expansion, den har inget med skapelse att göra."

Vad har du att säga om det?
Jag undrar varför Big Bang-teorin isåfall inte fokuserar på ”skapelse” Nästan så vi kan börja misstänka att det är meningen. En expansion skulle jag nog isåfall vilja hävda skapar rum ur ett icke-rum. Hur nu det går till utan en Gud, just det, Big Bang kanske duckar allt som har med detta att göra.

Min vän, det är knappast en slump att planeterna är döpta efter Romerska Gudar. Dags att vakna snart.
Citera
2019-07-11, 13:24
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på den dagen du vågar kritisera katolska makthavare, du bryr dig enbart om pöbeln. Vem arbetar du för egentligen, kiss74? Eller är det bara deras roliga Gudsfrånvändande teorier som undermedvetet håller din ilska schack? Jag är på de utsatta människornas sida, jag är emot all form av slaveri och barnaknullande.. OAVSETT om de styr världen, serverar mig underhållning, lagböcker och teorier. Om det är virus i datorn så kan det ju vara bra att spåra det istället för att vara totalt livrädd och bidra till att det sprids vidare Tänk på det.
Katolska kyrkan ger jag inte mycket för. De ligger bakom hemskt mycket ondska. Varför skulle jag inte våga kritisera den? De gånger jag kritiserar Guds moral eller bibelns moral, då kritiserar jag alla samfund som delar den synen.
Citera
2019-07-11, 13:35
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Belägg för att människor har gud inom sig, tack.
Detta förstår inte en deduktiv människa Rök lite DMT om du vill skjuta ut din själ från kroppen till en annan dimension. Synd att det är olagligt dock.. .. trots att vi har och producerar DMT i kroppen. Skriften hade kanske börjat bli mer logisk om någon hög auktoritet hade vågat bekräfta detta för dig då Helig Ande avser N,N-Dimetyltryptamin som finns överallt i naturen. En natur du borde ha tillgång till om du nu är född fri, men som din och min slavdrivare har strängt förbjudit oss att undersöka.
Citera
2019-07-11, 13:37
Medlem
Citat:
Detta förstår inte en deduktiv människa Rök lite DMT om du vill skjuta ut din själ från kroppen till en annan dimension. Synd att det är olagligt dock.. .. trots att vi har och producerar DMT i kroppen. Skriften hade kanske börjat bli mer logisk om någon hög auktoritet hade vågat bekräfta detta för dig då Helig Ande avser N,N-Dimetyltryptamin som finns överallt i naturen. En natur du borde ha tillgång till om du nu är född fri, men som din och min slavdrivare har strängt förbjudit oss att undersöka.
Ge beläggen först, så kan vi avgöra sedan vem som inte förstår vad.
Citera
2019-07-11, 13:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag undrar varför Big Bang-teorin isåfall inte fokuserar på ”skapelse” Nästan så vi kan börja misstänka att det är meningen. En expansion skulle jag nog isåfall vilja hävda skapar rum ur ett icke-rum. Hur nu det går till utan en Gud, just det, Big Bang kanske duckar allt som har med detta att göra.

Min vän, det är knappast en slump att planeterna är döpta efter Romerska Gudar. Dags att vakna snart.

För att BBT är vetenskaplig teori och en förklaringsmodell för observerbara fenomen.
BBT spekulerar inte alls om skapelse eller vad som kom först. Teorin konstaterar bara att universum verkar expandera från en central punkt i ökande hastighet. Det är vad tidigare inlägg kommenterade och det visar på att du inte är insatt i teorin. Det är lugnt, det är många som inte är det men tror att man har en grundläggande uppfattning.
Citera
2019-07-11, 13:51
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Katolska kyrkan ger jag inte mycket för. De ligger bakom hemskt mycket ondska. Varför skulle jag inte våga kritisera den? De gånger jag kritiserar Guds moral eller bibelns moral, då kritiserar jag alla samfund som delar den synen.
Om pedofili är vanligt inom en kyrka som även genomsyrar världsmakten och ’banbrytande’ forskning som ironiskt nog vänder Gud FRÅN människan.. borde du inte börja våga se skeptiskt till MAKTEN inom denna kyrka som indoktrinerar dig i deras ”planeter” som de döpt efter Gudar från Romersk mytologi som har sitt ursprung från Egypten?

Du behöver inte tro på Gud, men ser du inte jävligt allvarligt på att några har tagit på sig en roll med ursprung från en flera tusen år gammal skrift och som våldtar barn, hatar kvinnor, kastar ned Gudshat till befolkningen, förespråkar medicinering med mera? Borde inte dessa veta bättre i en god värld?
Citera
2019-07-11, 13:54
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att BBT är vetenskaplig teori och en förklaringsmodell för observerbara fenomen.
BBT spekulerar inte alls om skapelse eller vad som kom först. Teorin konstaterar bara att universum verkar expandera från en central punkt i ökande hastighet. Det är vad tidigare inlägg kommenterade och det visar på att du inte är insatt i teorin. Det är lugnt, det är många som inte är det men tror att man har en grundläggande uppfattning.
Ja, jag visste inte att de aktivt duckar detta. För mig är det verklighetsfrånvänt men jag respekterar din tro. Agree to disagree.
Citera
2019-07-11, 14:02
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ge beläggen först, så kan vi avgöra sedan vem som inte förstår vad.
Skjut ut dig själv och se efter. Lita inte på mig, lita inte heller på dina katolska vetenskapsmän, lita på dig själv Ut i skogen med dig nu kiss74 och njut av den Heliga Anden som ser allt vi gör. Gud skulle ha ögon överallt har jag för mig, visst är det roligt att de som käkar svamp tenderar att se ögon överallt. Men chill, allt är en slump eftersom Jupiter är och var den största Guden, lilla Pluton var bara Gud över den Undre Världen. Vilken slump att Pluto blev klassad som ”Dvärgplanet” efter en manmade Romersk-katolsk ”standard”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in