2019-07-10, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Lamotte är ingen rasist. Han belyser olika problem i Sverige, och låter lokalbefolkningen komma till tals. Något som dagens media inte gör.

Inte? Den här tråden motsäger i alla fall din tes.

Sen att denna tidiga information sätter igång ett hatdrev med krav om tortyr och arkibusering av både barnen och deras föräldrar, innan man ens vet exakt vad som har hänt, vittnar väl snarare om att vi har läsare som inte är robusta nog att ta emot informationen. Och det kan ju inte vara medias fel att vi bär ISIS-syndrom inom vår egen genpol?
Senast redigerad av Krmkr 2019-07-10 kl. 22:57.
Citera
2019-07-10, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Toppenbra att de utsatta barnen och deras föräldrar får höra att den bild de har förmedlat är överdriven. Det måste värma att få höra. Svensk polis förnekar sig inte - fokus på att skydda brottslingarna!

Intressant också att höra den inflation i betydelse som ordet "busstreck" har undergått. När jag var liten var "busstreck" att ringa på nåns dörr och springa därifrån, eller möjligen att kasta vattenballonger från balkongen om man var riktigt modig. Nu är "busstreck" uppenbarligen att ta strypgrepp och hota med våldtäkt. Är man riktigt busig kanske man rentav tar livet av nån??
Åfan. Ja då var nog jag värre än dig. Jag la häftstift på stolen och bjöd in grannflickan att sätta sig.
Och när jag åkte fast för trimmad moppe i ungdomen så lovar jag dig att polisen inte såg mellan fingrarna.
Allvarligt. Känner folk från orten (från jobbet) som bor i närheten av bostadsområdet, ringde dem och de säger att det blitt upphaussat i pressen.
Sen en enskild morsas och dotters upplevelser ska man ju givetvis ta på största allvar.
Citera
2019-07-10, 22:56
Medlem
Citat:
Barnen förstår nog inte helt proportionerna av detta och tycker inte att det har varit fullt så illa som det beskrivits. Vi har förklarat för dem att de inte får hota eller bete sig dumt när man träffar andra, säger fältassistenten Lennart Andersson till NWT.

Citat:
– Det polisen kan göra är att sätta sig ner och prata med boende och familjerna som det handlar om. Föräldrarna till barnen pratar inte svenska så det är inte säkert att de vet vad deras barn håller på med, så det kanske räcker med att vi ger dem den informationen, säger han.

Saxat från aftonbladet ikväll. Föräldrar till de tiotal mest aktiva i gruppen har blivit informerade att man faktiskt inte får göra såhär. Lycka till...
Citera
2019-07-10, 22:57
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Inte? Den här tråden motsäger i alla fall din tes.

Sen att denna tidiga informatione sätter igång ett hatdrev med krav om tortyr och arkibusering av både barnen och deras föräldrar, innan man ens vet exakt vad som har hänt, vittnar väl snarare om att vi har läsare som inte är robusta nog att ta emot informationen. Och det kan ju inte vara medias fel att vi bär ISIS-syndrom inom vår egen genpol?

Hur många reportage har media gjort jämfört med Lamotte i olika problemområden? Du är väl medveten om att svensk media mörkar så mycket som möjligt? Framförallt när det handlar om olika problem relaterade till invandring/invandrare.
Citera
2019-07-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
När ska du sluta att förvrida, förneka och förvrida allt elände som har med invandring att göra? I tråd efter tråd dyker du upp, din lilla Ormtunga!
Jag tycker att du ska lyssna på vad polisen sagt.
Citera
2019-07-10, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Hur många reportage har media gjort jämfört med Lamotte i olika problemområden? Du är väl medveten om att svensk media mörkar så mycket som möjligt? Framförallt när det handlar om olika problem relaterade till invandring/invandrare.

Mig veterligen har Lamotte inte skrivit något om detta ärende till skillnad från "svensk media".
Citera
2019-07-10, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Åfan. Ja då var nog jag värre än dig. Jag la häftstift på stolen och bjöd in grannflickan att sätta sig.
Och när jag åkte fast för trimmad moppe i ungdomen så lovar jag dig att polisen inte såg mellan fingrarna.
Allvarligt. Känner folk från orten (från jobbet) som bor i närheten av bostadsområdet, ringde dem och de säger att det blitt upphaussat i pressen.
Sen en enskild morsas och dotters upplevelser ska man ju givetvis ta på största allvar.
Du behöver inte ringa några folk från orten, det finns ju tydligt berättat vad som skett. Stryptag, plåtrör som tillhygge, våldtäktshot osv. Var och en får bedöma efter sin egen måttstock om detta är upphaussade "busstreck" eller ej. Enligt min måttstock är det ett helt absurt beteende, och definitivt inget jag skulle acceptera att ha i närheten av mina barn. Enligt din måttstock är det kanske mer ok.
Citera
2019-07-10, 23:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Mig veterligen har Lamotte inte skrivit något om detta ärende till skillnad från "svensk media".

Det var därför jag frågade om han kommer att åka till Grums?
Citera
2019-07-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bättre upp: jag reser mycket i jobbet och har pratat med några som bor där och det är till och med värre än vad vi får höra av media och genuscertifierade dialogpoliser med svart bälte i relativiserande. Förstahandsinfo som inte passerat politruker och desinformatörer!
Citera
2019-07-10, 23:14
Medlem
Hyresgäster som stör andra oavsett om det är vuxna eller barn kan bli vräkta. Om det finns något Grumsbostäder eller liknande borde hyresgästerna som klagar vända sig dit med en formell störningsanmälan mot patrasket.
Citera
2019-07-10, 23:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Bättre upp: jag reser mycket i jobbet och har pratat med några som bor där och det är till och med värre än vad vi får höra av media och genuscertifierade dialogpoliser med svart bälte i relativiserande. Förstahandsinfo som inte passerat politruker och desinformatörer!
Kan du inte berätta vad du har hört?
Citera
2019-07-10, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Vi ska vara glada att vi överhuvudtaget har en poliskår i detta landet med tanke på vad de tvingas utstå. Det hörs som att du behöver ta dig ut och se lite av verkligheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in