2019-07-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jo, att han anser sig oskyldig har vi hört förut. Inte en enda rad om något som kan rentvå honom alltså eller annan information som tar oss vidare? Med all respekt för din behandling, krya på.

Rentvå honom? Behövs det? Smartare att leta efter det som kan fälla honom i så fall. I mina ögon så tror jag inte på KM som GM, tror inte han är inblandad på något sätt. Polisen har ju snöat in på honom för att han var packad, limmade på HA och minnesluckor, ändrade historier etc. Han var väl som vliken annan Mariestadsbo som helst som var ute den kvällen dvs full. Då finns det mååååååånga kandidater
Citera
2019-07-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Rentvå honom? Behövs det? Smartare att leta efter det som kan fälla honom i så fall. I mina ögon så tror jag inte på KM som GM, tror inte han är inblandad på något sätt. Polisen har ju snöat in på honom för att han var packad, limmade på HA och minnesluckor, ändrade historier etc. Han var väl som vliken annan Mariestadsbo som helst som var ute den kvällen dvs full. Då finns det mååååååånga kandidater

Som jag skrivit förrut - vilka personer har kunnat försätta KM i denna Situationen - där är min kandidater BW PU och ev. M.B om detta med bilen kan knytas till Motortrend.
Citera
2019-07-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Som jag skrivit förrut - vilka personer har kunnat försätta KM i denna Situationen - där är min kandidater BW PU och ev. M.B om detta med bilen kan knytas till Motortrend.

I så fall någon som var på Stadt.
Citera
2019-07-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
I så fall någon som var på Stadt.

Japp där är nog helt säkert. De personer som ev "satt" dit KM är ju isåfall de slyldiga. Åter igen har Polisen allt i sin hand att "bara" förhöra vittnen o alibin. Så är detta löst.
Citera
2019-07-10, 21:29
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Fattar mig lite kort, kommer inte att kunna/orka svara då jag kommer att gå igenom en cancerbehandling.
Att hon skulle vara gravid kanske är en trådsanning, har bara sett/hört det här.
Att UA pojkvän var med på festen har jag fått av någon som tom satt bredvid honom. Så den källan håller jag trofast till 100%.
Att KM är oskyldig.....pratat med honom gör det ni med. Han är inte farlig tvärtom. Gott fika.

Över änd ut.

Att prata med KM är ju inte helt lätt. Jag blev ju inbjuden till ett snack med hnm, men tyvärr så sket han i att dyka upp. Ändå bestämde han både tid och plats.
Han är desto mer angelägen att ta en fika med folk som är totalt okritiska.

Det gör ju hnm inte till en mördare, men frågetecknen blir ju inte direkt mindre.

Ärligt talat så är han som strutsen, men det känner du väl till sen länge, eller hur?
Citera
2019-07-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Alla dessa kandidater är inte misstänkta för mord och alla hängde inte på HA på stadt😉
Citera
2019-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Alla dessa kandidater är inte misstänkta för mord och alla hängde inte på HA på stadt😉

Rätt! Det tål att upprepa Lars Johanssons ord: ”Det finns detaljer som inte GW känner till” samt ”Han (Pilot) är fortfarande intressant i utredningen”, trots att hans DNA inte fanns på skon.
Citera
2019-07-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tack för svar.
Det har nämnts i förbigående vid tillfälle i tråden att UA skulle ev haft sällskap hemma av dåvarande pojkvän, men det har passerat ganska obemärkt i tråden och inte bekräftats eller argumenterats vidare.

Den här infon om att han även var med på festen blir intressant.
Det var alltså två personer som försökte hålla sej vakna efter att Helena ringde och var på väg hem.
Var det hans bil de anv till PW på sön morgon? Mkt bilar som kan blandas ihop.....utan att vara inblandade?
Någon som har tankar kring detta?

Om det är sant? Varför ljuger Ulrika om detta?
Känner hon skuld för att hon var upptagen med honom den kvällen? (Vilket inte är befogat) Eller skuld för om det eventuellt skulle komma till PR’s kännedom? Eller hänsyn till honom för att inte vilja blanda in honom (ej troligt) Jag kan inte begripa varför hon 25 år senare (å fortfarande tillsammans med honom?) ändå sitter i tv och ljuger om detta...
Om det var en otrohetsaffär eller ett engångs ligg så skulle jag kanske förstå men Ulrika är ju fortfarande tillsammans med denne idag? Å ändå ljuga om detta ? Mycket märkligt...
Citera
2019-07-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Om det är sant? Varför ljuger Ulrika om detta?.
För att föräldrarna inte vet om det?
Citera
2019-07-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Rätt! Det tål att upprepa Lars Johanssons ord: ”Det finns detaljer som inte GW känner till” samt ”Han (Pilot) är fortfarande intressant i utredningen”, trots att hans DNA inte fanns på skon.

Och du tycker att kling å klang har skött polisutredningen bra? Kanske ska försöka ta fram spåkulan igen ?
Citera
2019-07-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
För att föräldrarna inte vet om det?

Du menar att föräldrarna i ett sådant scenario skulle skuldbelägga Ulrica för att hon i egenskap av storasyster skulle ha ansvar för sin vuxna lillasyster?
Isåfall mycket mycket tragiskt
Citera
2019-07-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Du menar att föräldrarna i ett sådant scenario skulle skuldbelägga Ulrica för att hon i egenskap av storasyster skulle ha ansvar för sin vuxna lillasyster?
Isåfall mycket mycket tragiskt
Kanske inte så konkret, men U kan ha känt så.
Jag menar, det kan ju faktiskt varit så att hon låg och "myste" halva natten och tyckte det var rätt skönt att lillasyster inte var hemma ändå. I en stressad situation tillrättalagde hon sedan historien dagen efter, osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in