2019-06-20, 13:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Tycker det har hänt dom senaste gångerna jag lyssnat live. Oftast ligger jag och sover (jobbar nätter) när dom sänder men ibland ges tillfälle. Brukar bara vara små avbrott som varar i några sekunder, denna gång höll det dock på längre så jag sket i det till slut. Conrad som mixtrar med knapparna för mycket, eller vad är grejen?!
Tekniken har väl aldrig varit Conrads starka sida. Klassikern är ju han och Ingrids liveavsnitt som konsekvent inleddes med en ursäkt för dagens nya teknikfadäs. Motgift upplevde jag som mycket mer stabila.
Citera
2019-06-21, 18:06
Medlem
Offerviljas avatar
Radio Svegot körde midsommarsändning idag. Jag har inte lyssnat på den men jag förstår ju såklart att det var ren skit. Magnus Söderman sände tillsammans med Daniel Frändebög från den gamla podden Ingrid & Conrad. Om jag minns rätt så kördes det på den gamla goda tiden midsommar-avsnitt där uppställningen var Dan Eriksson, Magnus Söderman, Jonas De Geer och Björn Björkqvist. Det var nog lite bättre förr, det tror jag typ alla vi som tillhör Flashback-eliten kan enas om.

Bästa människorna: Dan Eriksson, Magnus Söderman, Jonas De Geer och Björn Björkqvist.

Sämsta människorna: Daniel Frändebög, Ingrid Sionistqvist, Zlatan-Maria och Kiwi and the Dogboys.

Kramiz och glad midsommar på er!
Citera
2019-06-24, 22:54
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Kan ni snälla låta Dan och Magnus sända nyhetstimmen ihop resten av veckan. Daniel och Magnus är bara för tråkigt, avsaknad av bra ämnen och analyser. Mer Dan till Svegot lyssnarna.
Citera
2019-06-25, 13:57
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Kan ni snälla låta Dan och Magnus sända nyhetstimmen ihop resten av veckan. Daniel och Magnus är bara för tråkigt, avsaknad av bra ämnen och analyser. Mer Dan till Svegot lyssnarna.
Håller med. Detta håller inte utan Dan.

Såklart!
Citera
2019-06-25, 14:29
Medlem
oldtimedrunks avatar
För helvete Dan! Du måste börja prata regelbundet på radion med Magnus, det kan jag utan att blinka betala 99kr i månaden för.
Så som det är nu håller inte. Nyfiken över hur många lyssnare ni tappat sen Motgift-tiden och vilken typ av lyssnare ni tappat.
Citera
2019-06-26, 11:26
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Dagens Morgon med Svegot var ett sådant ypperligt bra exempel på varför Daniel inte ska sitta vid spakarna till morgonprogramet.

Klockan 9:00 börjar sändningen.
10 minuter går till att vi får veta hur fantastiskt DFS är.
5 minuter går till ett kortare nyhetsinslag.
5 minuter går till hur Svegot jobbar och varför Svegot är en sådan bra produkt så därför måste man prenumerera.
15 minuter till nyheter med tråkiga kommentarer och analyser.
10 minuter svammel
5 minuter till varför DFS är det bästa som finns och du har väl inte glömt att bli medlem?
10 minuter till nyheter och varför man måste köpa Magnus böcker, och hörredu, du har väl inte glömt att prenumerera på Svegot?

För helvete Dan! Slå näven i bordet nu och kräv att MMS ska handla om politiska analyser och nyheter för detta som är nu är inte intressant att lyssna till. Annars måste du vara med regelbundet och styra upp det hela. Vill Daniel dösnacka och prisa DFS var och varannan minut så får han skapa ett 'fredagsmys' program som han hade på I&C tiden. Annars får han max prata lite om DFS & Svegot på måndagen, men inte varje dag.

Edit:

Bara för att ta Dan som jämförelse när han gör reklam för Svegot, då säger han på något ungefär;

'Gillar du det vi gör, gå då in på Svegot.se och bli prenumerant så kan vi bli ännu bättre. Tack för ert stöd.

Sedan är det snabbt på nyheter och skarpa analyser igen. Det tar Dan max 15 sekunder att säga den meningen, Daniel kan ta ungefär 5-10 minuter att säga detsamma, med senare upprepning längre in i programmet. Så kom igen nu.
Senast redigerad av ForbrytarenAnnie 2019-06-26 kl. 11:37.
Citera
2019-06-28, 12:08
Medlem
Gud hör bön - idag var jag med igen

Nåväl, tack för de fina orden och så vidare även om jag tycker ni är lite orättvisa. När vi kommer tillbaka i full fart i augusti igen så kan jag lova att det blir betydligt mer av mig i radion, och det allmänt kommer bli jäkligt bra...

Nåväl, dagens program bjöd på en hel del intressanta diskussioner tycker jag, finns för fri lyssning på https://www.svegot.se/2019/06/28/fredagstinget-11-klass-och-revolution/
Citera
2019-07-03, 14:23
Medlem
Hur många lyssnare har de nu för tiden?
Lyssnarantalet kan ju bara gå åt ett enda håll - nedåt.

Inmurade bakom betalväggar och man gör inget väsen av sig utanför murarna så framtidsutsikterna ser mörka ut.

Jag skulle tro att både Björn Björkqvists och Ingrid Carlqvists youtube-kanal har fler följare än Svegot.
Citera
2019-07-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur många lyssnare har de nu för tiden?
Lyssnarantalet kan ju bara gå åt ett enda håll - nedåt.

Inmurade bakom betalväggar och man gör inget väsen av sig utanför murarna så framtidsutsikterna ser mörka ut.

Jag skulle tro att både Björn Björkqvists och Ingrid Carlqvists youtube-kanal har fler följare än Svegot.

De öppna avsnitten (Fredagstinget) har cirka 5000 och de låsta mellan 600-1000. Därtill runt 500 livelyssnare under en normal direktsändning.

Ska bli intressant att se vilken effekt nya Svegot (lansering 5 augusti) får på lyssnarantalet som i stort stått still sedan lansering av Svegot, och var i linje med Motgifts siffror de sista två åren. Däremot är det inte riktigt samma lyssnare hela tiden, något jag baserar på kontakten med lyssnarna då jag vet att många är nya, så det finns en viss omsättning vilket är helt naturligt.
Senast redigerad av DanErikssonDFS 2019-07-04 kl. 23:07.
Citera
2019-07-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanErikssonDFS
De öppna avsnitten (Fredagstinget) har cirka 5000 och de låsta mellan 600-1000. Därtill runt 500 livelyssnare under en normal direktsändning.

Ska bli intressant att se vilken effekt nya Svegot (lansering 5 augusti) får på lyssnarantalet som i stort stått still sedan lansering av Svegot, och var i linje med Motgifts siffror de sista två åren. Däremot är det inte riktigt samma lyssnare hela tiden, något jag baserar på kontakten med lyssnarna då jag vet att många är nya, så det finns en viss omsättning vilket är helt naturligt.

Finns det planer på att ta in Björn i radion igen? Han var ett trevligt inslag. Vad jag minns var det dåvarande chefredaktör Ingrid som ströp hans ersättning, men hon är ju borta från Svegot sedan en tid tillbaka.

Personligen tycker jag Svegot utvecklats till det bättre då jag inte gillar den kontrajihadistiska riktning Svegot utvecklades i under Ingrids styre.
Citera
2019-07-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Finns det planer på att ta in Björn i radion igen? Han var ett trevligt inslag. Vad jag minns var det dåvarande chefredaktör Ingrid som ströp hans ersättning, men hon är ju borta från Svegot sedan en tid tillbaka.

Jag skulle gärna ha med Björn igen/mer. Han gör det väldigt bra med sin YouTube-kanal nu också. Vi får se vad för möjligheter som öppnar sig framöver. Tyvärr har vi ingen möjlighet att ha Björn på heltid och med tanke på att han har såväl jobb som familj är hans tid självklart högst begränsad.

Nytt avsnitt av Fredagstinget finns ute nu, tycker själv det blev intressant och viktigt.

https://www.svegot.se/2019/07/19/fredagstinget-14-kulturskymning-med-hoppfull-gryning/
Citera
2019-07-23, 22:06
Medlem
Offerviljas avatar
Jag har hållit mig borta från den nationella rörelsen i en månad och då inte lyssnat på ett enda avsnitt av den här podden, så idag blev det att jag körde tre stycken Fredagstinget i rad. När Dan är med och vi slipper Conrad så är den här podden hur bra som helst. Kul också att Ludvig från Svarta Segel medverkade i ett avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in