2019-07-10, 19:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Evolutionsteorin tar upp vad som hände efter liv bildats.

Ja precis, först small det och sen rullade evolutionen som en snöboll och designade mer och mer saker helt utan mening eller organisation.. en art blev tusentals arter bara av snöbollseffekten.
Citera
2019-07-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja precis, först small det och sen rullade evolutionen som en snöboll och designade mer och mer saker helt utan mening eller organisation.. en art blev tusentals arter bara av snöbollseffekten.
Och tusentals arter dog ut. Enligt dig var det ett gott medvetande som gjorde så.
Citera
2019-07-10, 20:33
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Tycker du att evolutionsteori motbevisar att medvetenhet behövs för att ett system ska kunna designas.. så kommer det alltid vara ditt personliga val och ditt egna liv som du satsar på en tro om att allt är meninglösa resultat av en stor smäll av skapelse, och inte omsorgsfullt designat av gudar.
Du menar guds vilja, som är en avsevärd förlängning av medvetande.

Och det kan du aldrig bevisa. Vilket gör dig så frustrerad och vilsefaren med alla dessa seriella vantolkningar (av bl.a evolution) huller-om-buller.

Du har uppenbarligen ont i sinnet, över att inte veta vad du svamlar om utan enbart bygger på ditt ondsinta luftslott till absolut ingen nytta.

Tycker du det leder dig någonvart, att du uppnår något?

Evolutionsteoretiker kommer liksom inte sluta, dina ord ruckar inte på någonting alls.

(lika lite som en liten stilla bön om att alla ateister ska få på huvudet, om du fick bestämma.. sådan bön, kommer aldrig utanför din egen hjärna, what so ever)
Citera
2019-07-10, 22:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och tusentals arter dog ut. Enligt dig var det ett gott medvetande som gjorde så.

Rättare sagt så är det ett ologiskt medvetande som tror att nått levande kan dö trots att allt föds i samma takt som det dör som i en ändlös cirkel av död och pånyttfödelse.
Djuren är inte rädda för döden, ateisten är rädd för döden.

Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du menar guds vilja, som är en avsevärd förlängning av medvetande.

Och det kan du aldrig bevisa. Vilket gör dig så frustrerad och vilsefaren med alla dessa seriella vantolkningar (av bl.a evolution) huller-om-buller.

Du har uppenbarligen ont i sinnet, över att inte veta vad du svamlar om utan enbart bygger på ditt ondsinta luftslott till absolut ingen nytta.

Tycker du det leder dig någonvart, att du uppnår något?

Evolutionsteoretiker kommer liksom inte sluta, dina ord ruckar inte på någonting alls.

(lika lite som en liten stilla bön om att alla ateister ska få på huvudet, om du fick bestämma.. sådan bön, kommer aldrig utanför din egen hjärna, what so ever)

Jag har inget emot ateister eller deras självmord genom deras livsvanor av djurplågeri och konsumtion mixat med förbränning av fossila bränslen för att dom inte orkar motionera.

Jag älskar ateister så mycket att jag tillåmed pekar ut hur ologisk deras hjärntvätt är .. men dom är under hjärntvätt och mindcontrol genom media och teorier som utmålas som den obevisade sanningen som du bara behöver tro på för att vara en smart ateist som har forskare bakom ryggen medans du tror, forskare som drar teorier ur röven för ateisten att tro på.

Det är inte jag som önskar livet ur ateisten, det är ateisten som önskar livet ur sig själv.. annars skulle hen ha tagit hand om sin hälsa och inte levt som en allätande mördarapa som är mallig i sitt egna självmord genom att utrota ekosystemen och alla djur på planeten genom sina onaturliga livsvanor.

Evolutionsteorin motbevisar inte gud, men dom som tror på evolutionsteorin bevisar att dom inte bryr sig ifall gudarna hade designat människorkroppen för att vara en immun växtätare genom att äta råa grödor.. fast ateisten försökte leva som en asätande apa istället tills hen fick mystiska sjukdommar som cancern.

Att människans kropp har alla designegenskaper som växtätare har för att kunna äta växter.. bevisar ju knappast att ateisten med sin evolutionsteori bevisar annat än att ateisten är en troende idiot som inte ens har kollat på sin egna "allätande" kropp som ska likna allätare som björnar och vargar när det gällar tänder, mun och tarmsystem annars är människan inte en allätare enligt BEVISEN.

Om du litar på forskare som inte klurat ut detta så kanske du gör bäst att inte lyssna på sånna forskare.. kanske tänka med din egna hjärna istället för att tro på forskare som tänker åt ateistapan.
Citera
2019-07-10, 22:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Fast jag tänker. Men behöver inte religiösa utsagor för att bilda mig uppfattning om presenterade faktum. Bara för att det finns faktum så säger inte det att man måste veta precis allt och det är inte heller det forskningen presenterar eller ens har som motiv.

Hur kan du ens komma på sådana egensinniga uppfattningar om vetenskap? Har du blivit illa åtgången i något sammanhang eller varifrån denna extrema fientlighet?

Vad du skriver har ju inget med biologi eller annat att göra, enbart en bitter soppa som slår utåt mot allt.
Citera
2019-07-11, 00:42
Medlem
Citat:
Rättare sagt så är det ett ologiskt medvetande som tror att nått levande kan dö trots att allt föds i samma takt som det dör som i en ändlös cirkel av död och pånyttfödelse.
Djuren är inte rädda för döden, ateisten är rädd för döden.

Jag har inget emot ateister eller deras självmord genom deras livsvanor av djurplågeri och konsumtion mixat med förbränning av fossila bränslen för att dom inte orkar motionera.

Jag älskar ateister så mycket att jag tillåmed pekar ut hur ologisk deras hjärntvätt är .. men dom är under hjärntvätt och mindcontrol genom media och teorier som utmålas som den obevisade sanningen som du bara behöver tro på för att vara en smart ateist som har forskare bakom ryggen medans du tror, forskare som drar teorier ur röven för ateisten att tro på.

Det är inte jag som önskar livet ur ateisten, det är ateisten som önskar livet ur sig själv.. annars skulle hen ha tagit hand om sin hälsa och inte levt som en allätande mördarapa som är mallig i sitt egna självmord genom att utrota ekosystemen och alla djur på planeten genom sina onaturliga livsvanor.

Evolutionsteorin motbevisar inte gud, men dom som tror på evolutionsteorin bevisar att dom inte bryr sig ifall gudarna hade designat människorkroppen för att vara en immun växtätare genom att äta råa grödor.. fast ateisten försökte leva som en asätande apa istället tills hen fick mystiska sjukdommar som cancern.

Att människans kropp har alla designegenskaper som växtätare har för att kunna äta växter.. bevisar ju knappast att ateisten med sin evolutionsteori bevisar annat än att ateisten är en troende idiot som inte ens har kollat på sin egna "allätande" kropp som ska likna allätare som björnar och vargar när det gällar tänder, mun och tarmsystem annars är människan inte en allätare enligt BEVISEN.

Om du litar på forskare som inte klurat ut detta så kanske du gör bäst att inte lyssna på sånna forskare.. kanske tänka med din egna hjärna istället för att tro på forskare som tänker åt ateistapan.
Det varierar nog hur rädd folk är för döden. Speciellt om man tror på helvetet, vilket inte är så vanligt bland ateister.
Citera
2019-07-11, 06:49
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Hej!
Godmorgon!

Citat:
Debatten kring evolution och Guds inverkan på uppkomsten av skapelsen (Kreationism) har pågått väldigt länge. Jag har några frågor som jag inte har fått svar på. För diskussionens skull antar vi att evolutionen stämmer.
Det är inget antagande; den stämmer.

Citat:
Hur motbevisar evolutionsteorin Guds inverkan på skapelsens uppkomst? Arternas uppkomst beskrivs med evolution och inte med Guds ingripande, på vilket sätt exkluderar evolution Gud?
Evolutionsteorin motbevisar inte Gud eftersom det inte finns något att "motbevisa". Guds existens går varken att bevisa eller motbevisa.

Evolutionsteorin (och för den delen Big Bang) exkluderar faktiskt inte Gud; man har bara inga bevis för att Gud eller någon annan gud låg bakom dessa händelser, och just därför "exkluderar" evolutionsteorin, Gud. Visar set sig imorgon att vi hittar bevis för Gud som guidande kraft bakom evolutionsteorin, ja då kommer skolböckerna att ändras och inkludera Gud i sammanhanget.

Vetenskap är inte ateistisk; det finns bara ingen anledning att inkludera Gud i vetenskapen, eftersom vi inte har ett enda bevis för Gud's existens. Vilket inte betyder att Gud inte existerar, bara det att vi inte kan bevisa eller veta något om Gud. Konstigare än så är det inte.

Citat:
(obs! Jag tror med hög sannolikhet att en Gud/Skapare existerar. Jag vet inte hur Gud/skaparen skapade/designade skapelsen. Detta betyder inte att Gud inte existerar eller att evolutionen stämmer. Jag har ett neutralt förhållningssätt till evolutionsteorin och vill rationellt förstå hur evolutionsteorin motbevisar Guds inverkan på uppkomsten av skapelsen (detta förutsatt att vi antar att Gud existera)).
Som sagt, det finns inget att motbevisa. Allt evolutionsteorin gör är att förklara hur liv på den här planeten har blivit till vad det är idag; teori betyder just det, förklaringsmodell. Evolutionsteorin förklarar inte hur liv uppstod på den här planeten, eftersom abiogenes är en separat fråga som inte har med evolution/utveckling/förändring av gener att göra.

Citat:
Jag ser att teister ställer sig kraftigt emot evolutionsteorin och vågar inte förstå evolutionsteorin och dess mekanismer. Sedan ser jag att ateister håller sig fast vid evolutionsteorin och vågar inte undersöka evolutionsteorins svagheter. Det är extremt i båda fallen. Ett neutralt förhållningssätt är det bästa i en diskussion tycker jag. Jag har själv varit med om att bli anklagad för att tillhöra någon mystisk sekt bara för att jag ställer frågor om evolutionsteorin.

Hur som helst, jag blir glad om jag kan få svar på de frågor som jag ställt.
Evolutionsteorin har inte många eller överhuvudtaget några svagheter idag. Visst, en och annan mekanism är väl lite dålig förstådd, men de flesta svagheter har sållats bort, helt i enlighet med att den vetenskapliga forskningen har avancerat. Som exempel, när Darwin la fram hans tes om naturlig selektion, visste man inte hur detta gick till, hur arterna förändrades; detta var alltså en "svaghet". Cirka hundra år senare, upptäckte James Watson DNA dubbelhelixens struktur, så idag vet vi och förstår själva processen för hur arterna förändras och varför naturlig selektion är möjlig: felaktig kopiering, eller mutationer i DNA-profilen. Och det finns inga bevis för någon övernaturlig inblandning bakom denna process.
Citera
2019-07-11, 06:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Får du inte pris för detta idiotiska inlägg så vet jag inte vad
Då vet du inte vad.
Citera
2019-07-11, 06:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Rättare sagt så har det inte funnits bevis för att något annat än medvetanden kan designa system..
Presentera detta bevis, tack.
Citera
2019-07-11, 08:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
String-teorin har väl bevisat att allt i universum är energi, bara att den på en låg vibration gör det till materia istället för andra former av energi.

Tråkigt för dig då om det finns en elektrisk laddning i varje atom.

En atombomb är väl just när man släpper lös energin som finns i en atom?

I begynnelsen så var det Atom och Eva.

Ser du själv att det här inlägget inte har någonting med ditt tidigare inlägg att göra?
Citera
2019-07-11, 08:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det blev rimligare att en stor smäll av skapelse hade skapat allt för det fanns längre inte längre bevis för att medvetenhet behövdes för att designa biologiska system.. för nu kunde systemen uppstå av sig själva, och dom var meningslösa resultat av en stor smäll av skapelse som heter big bang.

Fan va logiskt. Tänk att ateister är så smarta till skillnad mot vad religiösa är. LOLOLOL

Ja, för "ja men ni då, höhöhö" är det smartaste argumentet i världen.
Citera
2019-07-11, 09:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Menar du att ett system inte bevisar ATT medvetenhet har användts för att skapa systemet..
Helt korrekt.
Existensen av system bevisar inte att medvetenhet använts och du kan inte heller förklara varför det skulle vara nödvändigt.
Citat:
så är det DU som saknar bevis för vad annat som kan skapa system förutom medvetenheten som vi människor vet kan designa system.
"Jaha, men hur skulle det ANNARS vara" är inte ett bevis. Uppfyll din egen bevisbörda först.

Citat:
Har du bevis för en stor smäll av skapelse så visa gärna upp dom
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Observational_evidence

Citat:
då det enda jag ser i universum är bevis för medvetna gudar som är duktiga på att designa system som har diverse inbyggda funktioner..
Ändå har du inte på flera år lyckats presentera ett enda sådant bevis.
Citat:
som vi människor tex.. "ganska" avancerade biologiska system med mängder av funktioner som får hela systemet att fungera precis som i ett ekosystem eller datorsystem som består av flera olika delar som designats med ett syfte.. en funktion.
Det är din vidskeplighet som spökar. Jag föreslår att du täpper till den med lite flour.

Citat:
Har du bevis för att nånting kan designa sig själv av en slump så hade du troligen visat upp detta redan,
Det är ingen som påstår det. Det är bara du som inte förstår hur saker fungerar.
Citat:
men nu har du bara ologiska teorier att tro på trots att dom inte går att bevisa eller motbevisa.. på samma sätt om medvetenheten som krävs för att designa system faktist kan bevisas logiskt tills nån har hittat något annat än medvetenhet som kan designa system.
Uppfyll din egen bevisbörda innan någon accepterar ditt dravel som premisser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in