2019-07-10, 18:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag vet, men i det här fallet har åklagaren begärt och fått igenom förhandling bakom lykta dörrar. Något som är extremt ovanligt i USA.

Därav är det inte konstigt att amerikansk media rapporterat att de inte haft tillgång till förhandlingarna.
Varifrån har du fått uppgiften om lyckta/stängda dörrar?. Jag hittar inte den i rapporteringen.

Däremot släpps inte internationell media in med kameror - eftersom det är förbjudet att fota och filma inne i rättssalen.
Citera
2019-07-10, 18:50
Medlem
Jag tycker det var fel utav afghanerna att agera på det sättet, väldigt provokativt MEN, i Sverige är det ju som så förbudet att misshandla en person, speciellt om det är flera mot en. Spelar ingen roll om det är i självförsvar. Sverige är inte USA, ingen står högre än lagen, känd eller inte.

Nu pågår ju det en "petition" som flera kändisar har skrivit under för att släppa ASAP Rocky, så skrattretande. Tror dom att Sverige är som USA eller? Herregud.

Han är ett utav mina favoritartister men har man burit en lag så har man.
Citera
2019-07-10, 18:51
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är så löjligt så det är inte sant. TMZ är kända för att hitta på saker så det är som vanligt.

Man borde lura dem med en bild på ett riktigt nergånget ställe och att det här är A$ap Rockys nya cellkamrat.

https://pbs.twimg.com/media/By443jaIQAA0biW.jpg
Citera
2019-07-10, 18:52
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Tyler the creator och potentiellt fler.

Bara för det är inte din musiksmak innebär inte att dessa produkter generar pengar. Jag struntar i dessa "stjärnor" men de är stjärnor oavsett för det är så allmänheten betraktar dom.

För ingen bryr sig om Metallica LOL. Deras tid är över sedan länge. Döende generation som följer dom

Det är möjligt att ingen längre bryr sig om Metallica men det är lika obegripligt att nån bryr sig om en fet rap-artist som bankat på en afghan.
Citera
2019-07-10, 18:52
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Oj jäääääääääävlar, nu svävade vi långt bort!!!
Det finns nog en HEL DEL länder som inte riktigt är nöjda med sina ageranden under andra världskriget, så det behöver du nog inte vara orolig över!
Nej, ett oskyldigt land är vi absolut inte! Vi har en hel del att ta tag i. MEN vi är däremot ett av världens minst korrumperade länder, och det tycker jag vi skall fortsätta med, tycker inte du det?

Jag tror för övrigt både rättssytemet och rättssäkerheten skulle bli "liiiiiiiiite lidande" av att låta åklagarna och domstolarna kolla läget i mellanöstern och Sveriges relationer till diverse länder, innan dom kan komma till beslut.

"Slänga ut ASAP ur landet" är ju det sista man vill eftersom man häktat honom för flyktfara...
Mig rör det inte ryggen. Svensken är aldrig någon jag kommer lita på oavsett vilka skalar som säger annat. Min poäng är simpel diplomati. Man slänger hellre bort miljoner för att sätta dåliga exempel. Asap kommer få böter och aldrig mer komma hit. That's it. Man vinner ingenting på det här

Jag poängterar bara ut svenskens hyckleri. Fortsätt på ni. Jag vet att det är ett blint följe av byråkrati här i Sverige. Bara dumma beslut. Lever hellre i ett liberalt land än ett land som gör alla beslut åt en
Citera
2019-07-10, 18:54
Medlem
Citat:
Mig rör det inte ryggen. Svensken är aldrig någon jag kommer lita på oavsett vilka skalar som säger annat. Min poäng är simpel diplomati. Man slänger hellre bort miljoner för att sätta dåliga exempel. Asap kommer få böter och aldrig mer komma hit. That's it. Man vinner ingenting på det här

Skall han särbehandlas eller vad tycker du? Känns som att du agerar lite som en 15 årig pojk som skyddar sin störste idol. Rättvist skall vara rättvist.
Citera
2019-07-10, 18:55
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Ja dom gillar ju videobevis och här har dom ju faktiskt en solklar misshandel på video så varför skulle inte en häktning kunna ägt rum i Usa om det var ombytta roller?
I Usa brukar du ha rätt att försvara dig. I Sverige är det inte ovanligt att brottsoffer som försvarat sig döms till strängare straff än den som attackerat.
Citera
2019-07-10, 18:56
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Skall han särbehandlas eller vad tycker du? Känns som att du agerar lite som en 15 årig pojk som skyddar sin störste idol. Rättvist skall vara rättvist.
Jag har redan skrivit om detta tusen gånger om ja. Han ska bli särbehandlad för att det handlar om en värdefull produkt. Ingen man är lika värd men denna är värd mycket mer än den genomsnittliga personen. Jag menar bara att man tar urdumma diplomatiska beslut för att ens känslor styr. Sverige kommer ta mer skada utav det här än nytta men den är på staten/hd och skattebetalarna osv
Citera
2019-07-10, 18:57
Medlem
Folk verkar ju glömma att om du eller jag hade brutit en Amerikansk lag så hade vi nog bott i Guatemala ett tag. Varför vika sig?
Citera
2019-07-10, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Ja dom gillar ju videobevis och här har dom ju faktiskt en solklar misshandel på video så varför skulle inte en häktning kunna ägt rum i Usa om det var ombytta roller?

I USA hade det inte blivit häktning eftersom han där hade köpt sig ut med borgen
Citera
2019-07-10, 18:59
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit om detta tusen gånger om ja. Han ska bli särbehandlad för att det handlar om en värdefull produkt. Ingen man är lika värd men denna är värd mycket mer än den genomsnittliga personen. Jag menar bara att man tar urdumma diplomatiska beslut för att ens känslor styr. Sverige kommer ta mer skada utav det här än nytta men den är på staten/hd och skattebetalarna osv

Ja, han är mer värdefull om man skall ta ut värdet ur pengar etc. Men så fungerar ju inte rättsystemet, inte i Sverige iallafall. Detta sätter ju ändå ett bra exempel på Sverige, att vi tar brott på ett seriöst sätt.
Citera
2019-07-10, 19:01
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Lagen ska vara lika för alla, det är liksom det som är vitsen med ett fungerande rättssamhälle. Hade man däremot skött det hela med lite fingertoppskänsla skulle man inte haft så bråttom att häkta Rocky. Nu, när vi väl är där kan man inte göra annat än låta lagen ha sin gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in