Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Oj jäääääääääävlar, nu svävade vi långt bort!!!
Det finns nog en HEL DEL länder som inte riktigt är nöjda med sina ageranden under andra världskriget, så det behöver du nog inte vara orolig över!
Nej, ett oskyldigt land är vi absolut inte! Vi har en hel del att ta tag i. MEN vi är däremot ett av världens minst korrumperade länder, och det tycker jag vi skall fortsätta med, tycker inte du det?
Jag tror för övrigt både rättssytemet och rättssäkerheten skulle bli "liiiiiiiiite lidande" av att låta åklagarna och domstolarna kolla läget i mellanöstern och Sveriges relationer till diverse länder, innan dom kan komma till beslut.
"Slänga ut ASAP ur landet" är ju det sista man vill eftersom man häktat honom för flyktfara...
Mig rör det inte ryggen. Svensken är aldrig någon jag kommer lita på oavsett vilka skalar som säger annat. Min poäng är simpel diplomati. Man slänger hellre bort miljoner för att sätta dåliga exempel. Asap kommer få böter och aldrig mer komma hit. That's it. Man vinner ingenting på det här
Jag poängterar bara ut svenskens hyckleri. Fortsätt på ni. Jag vet att det är ett blint följe av byråkrati här i Sverige. Bara dumma beslut. Lever hellre i ett liberalt land än ett land som gör alla beslut åt en