2019-07-10, 16:41
Medlem
over9ks avatar
Haha nu har det startats en namninsamling för att försöka få denna artist frisläppt. Negern får lära sig respektera andra länders lagar om han ska hålla på såhär under sin turné, även om jag moraliskt tycker det är helt rätt att hazaren blev misshandlad.
Citera
2019-07-10, 16:45
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Vet inte om någon redan postat det här men det rapporteras i USA att Rocky lever under omänskliga förhållanden i häktet.

https://www.tmz.com/2019/07/09/asap-rocky-inhumane-conditions-jail-swedish-sweden/

För första gången på länge känner jag mig stolt över att vara svensk. Det är precis så vi borde ha i svenska fängelser med.

Det nya Kronobergshäktet måste ha förfallit enormt sedan invigningen år 2017. Synd att det inte finns någon sanning i den där artikeln.

Cell där A$ap Rocky sitter.

https://140bbbde.lwcdn.com/v-3bcb4ec7-04bf-4871-b14f-1a6c5cb08797_original.mp4
Citera
2019-07-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Har hört från säkra källor att afghanerna har kontaktat Rockys manager och krävt han på 10 miljoner för att dem ska lägga ner anmälan.

Målsäganden kan inte påverka om en förundersökning ska läggas ner. Sorry.
Citera
2019-07-10, 17:13
Medlem
SandraPalenryds avatar
Det roligaste i den här historien är TMZs skitartikel med icke namngivna ambassadkällor som beskriver cellen som en toalett med oärlig mat och smutsigt vatten.

Komedi av högsta rang. Låt honom sitta där tills allt läggs ned, för det blir ju så tillslut. Som vanligt.
Citera
2019-07-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det nya Kronobergshäktet måste ha förfallit enormt sedan invigningen år 2017. Synd att det inte finns någon sanning i den där artikeln.

Cell där A$ap Rocky sitter.

https://140bbbde.lwcdn.com/v-3bcb4ec7-04bf-4871-b14f-1a6c5cb08797_original.mp4

Spelar ingen roll att de rustat upp lite. Häkten i Sverige är fan tuffa och det är i det här sammanhanget helt sjukt att han blev häktad när afghanerna uppenbarligen startade skiten.
Citera
2019-07-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kan Det vara så att afghanen vet att Rocky är en kändis och har velat utnyttja situationen på något sätt? Sedan gick det överstyr och gick som det gick.

Han kanske provocerade fram ett slagsmål för att sko sig ekonomiskt på det.

Är de verkligen så smarta? Ser sjukt tröga ut på filmerna...
Citera
2019-07-10, 17:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Vet inte om någon redan postat det här men det rapporteras i USA att Rocky lever under omänskliga förhållanden i häktet.

https://www.tmz.com/2019/07/09/asap-rocky-inhumane-conditions-jail-swedish-sweden/

För första gången på länge känner jag mig stolt över att vara svensk. Det är precis så vi borde ha i svenska fängelser med.

Ja och detta kan man ju bara asgarva åt..

By the way ... court proceedings in Sweden are closed to the public and the media.
Citera
2019-07-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Du är ett skräckexempel på den naiva svenskens besatthet av byråkrati, så fort något blir lite annorlunda än vad en viss text säger, så blir du osäker skiter på dig. Tänk lite utanför boxen för fan din torra svenne. Om det står skrivet att du måste hoppa från 10 våningen på ett höghus, då gör du det va? För det står ju skrivet?

Om det kommer fram två afghaner till mig på stan som är hotfulla, som är aggressiva och skriker, som dessutom börjar veva med föremål mot mig.... Tro fan att jag försvarar mig och slår ner personerna. När man blir attackerad av folk, så reagerar man inte till punkt och pricka utefter vad situationen kräver, det är omöjligt. Man har adrenalin, rädsla, ren jävla självbevarelsedrift. Inte fan kan jag i den situationen stå där och överväga vad som är lämpligt våld eller inte.

Man kan utreda saker och ting i efterhand. Men man behöver inte häkta någon för det, det är orimligt. Det är extra orimligt när det i detta fal rör sig om folk som gjort sig kända för att springa runt och begå vidrigheter mot laglydiga medborgare på stan, ofta yngre flickor som man tafsar och äcklar sig på. Dessutom måste lagen ändras så det blir tillåtet att använda mer våld än som tillåts idag, just av den anledningen att man inte kan förväntas förhålla sig till punkt och pricka till en lagtext i en farlig situation.

Vad som står i lagen må vara jävligt torrt, det kan jag hålla med om. Men det som står i lagen är ju det som gäller - Och dom rekvisiten som innebär för nödvärn är också det som gäller. För du tror väl inte att Tingsrätten, Hovrätten och Högsta Domstolen "tänker utanför boxen" när dom dömer?

Absolut så reagerar man inte enligt punkt och pricka, utan rädsla, skräck, adrenalin etc. uppstår. Men då finns ju "nödvärnsexcess" och "putativt nödvärn" att pröva. Men jag TYCKER ÄNDÅ INTE att det kvalar in där och jag är säker på att domstolarna inte kommer tycka det heller!

I övrigt hänvisar jag till inlägg 2014 och frågar dig: NÄR och HUR har dom rätt till nödvärn?
Citera
2019-07-10, 17:27
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lAr6QA/leif-gw-persson-kritiserar-haktningen-av-asap-rocky

GW tycker även att det är fel att Afghanen går fri.
Citera
2019-07-10, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Har hört från säkra källor att afghanerna har kontaktat Rockys manager och krävt han på 10 miljoner för att dem ska lägga ner anmälan.
Mina källor säger att det är Rocky som stämt svenska staten på 10 miljoner för att han inte får VIP behandling i häktet....
Citera
2019-07-10, 17:28
Medlem
Precis, afghanen började och ska ha en rejäl omgång stryk och utvisas på livstid.
Citera
2019-07-10, 17:29
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Spelar ingen roll att de rustat upp lite. Häkten i Sverige är fan tuffa och det är i det här sammanhanget helt sjukt att han blev häktad när afghanerna uppenbarligen startade skiten.

Haha, tycker du att det här ser tufft ut? Han borde ju trivas med kriminalvårdens gröna kläder och en Playstation.

https://i.postimg.cc/kGBjSyfJ/H-ktet-Kronoberg-2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in