2019-07-10, 15:30
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej sakta i backarna! Du måste ju se skillnad på...
1. En person som slår till med ett headset EN gång och sedan "backar undan".
och...
2. En person som upprepat matar slag, misshandlar dig och skadar dig, och sedan "backar undan"

Givetvis utgör situation 2 ett större och farligare hot. Situationen är ju 100ggr värre och givetvis finns det "nöd" i detta fall, kontra situation 1 där det inte är det.

Du är ett skräckexempel på den naiva svenskens besatthet av byråkrati, så fort något blir lite annorlunda än vad en viss text säger, så blir du osäker skiter på dig. Tänk lite utanför boxen för fan din torra svenne. Om det står skrivet att du måste hoppa från 10 våningen på ett höghus, då gör du det va? För det står ju skrivet?

Om det kommer fram två afghaner till mig på stan som är hotfulla, som är aggressiva och skriker, som dessutom börjar veva med föremål mot mig.... Tro fan att jag försvarar mig och slår ner personerna. När man blir attackerad av folk, så reagerar man inte till punkt och pricka utefter vad situationen kräver, det är omöjligt. Man har adrenalin, rädsla, ren jävla självbevarelsedrift. Inte fan kan jag i den situationen stå där och överväga vad som är lämpligt våld eller inte.

Man kan utreda saker och ting i efterhand. Men man behöver inte häkta någon för det, det är orimligt. Det är extra orimligt när det i detta fal rör sig om folk som gjort sig kända för att springa runt och begå vidrigheter mot laglydiga medborgare på stan, ofta yngre flickor som man tafsar och äcklar sig på. Dessutom måste lagen ändras så det blir tillåtet att använda mer våld än som tillåts idag, just av den anledningen att man inte kan förväntas förhålla sig till punkt och pricka till en lagtext i en farlig situation.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-10 kl. 15:35.
Citera
2019-07-10, 15:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt, och det ska en livvakt göra. Se till att den stjärna han skyddar inte går till attack mot hotfulla förföljare. Men det här kanske inte var en certifierad livvakt, utan mer en polare, till ASAP?

Inte primärt kan jag tycka? Hur som, när Rockys agerade så gick det väldigt fort och ”livvakten” försökte faktiskt också omgående ingripa.

Jag har full förståelsen för ASAP Rockys agerande.

Men svensk lag gäller i Sverige och agerandet ryms tyvärr inte inom aktuellt lagrum.
Citera
2019-07-10, 15:58
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ser någon form av fläck -- det är dock inte han som fått hörlurar på sig.

Allting kom nog inte med i klippet, eller så har någon redigerat materialet. Incidenten med hörlurarna var precis utanför ingången till kungshallen. Vid nästa sekvens så står personerna i början på Olofsgatan. Sedan i nästföljande sekvens så har de hunnit till Apelbergsgatan utanför fönstret till Thai restaurangen. Ingenting i klippet finns med när gänget har rört sig halvvägs runt kvarteret. Det är helt uppenbart att något har hänt under tiden när en av dem har fått röda fläckar på ryggen under tiden.
Citera
2019-07-10, 16:03
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Har inte läst hela tråden men någon kanske har gjort det.

Handlar det om en vanlig misshandel nu och ingen grov?

Att kalla den grov går bortom rimliga fantasier.

Det var fel att häkta honom. Han har ju blivit utsatt för en kraftig konfrontation. Det är ju offret som inleder det hela.
Vad duktig du är som citerar Leif GW.

Självklart kommer han inte bli dömd för grov misshandel. Att han däremot blir dömd för misshandel av normalgraden är nog inte helt orimligt. Varför har BO inte blivit anmäld för att han slog livvakten då även detta finns på film?
Citera
2019-07-10, 16:04
Avslutad
Vet inte om någon redan postat det här men det rapporteras i USA att Rocky lever under omänskliga förhållanden i häktet.

https://www.tmz.com/2019/07/09/asap-rocky-inhumane-conditions-jail-swedish-sweden/

För första gången på länge känner jag mig stolt över att vara svensk. Det är precis så vi borde ha i svenska fängelser med.
Citera
2019-07-10, 16:04
Medlem
Kan Det vara så att afghanen vet att Rocky är en kändis och har velat utnyttja situationen på något sätt? Sedan gick det överstyr och gick som det gick.

Han kanske provocerade fram ett slagsmål för att sko sig ekonomiskt på det.
Citera
2019-07-10, 16:14
Medlem
Har hört från säkra källor att afghanerna har kontaktat Rockys manager och krävt han på 10 miljoner för att dem ska lägga ner anmälan.
Citera
2019-07-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Har hört från säkra källor att afghanerna har kontaktat Rockys manager och krävt han på 10 miljoner för att dem ska lägga ner anmälan.

Vänligen ange källor
Citera
2019-07-10, 16:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice

Åklagaren behöver ingen anmälan längre. Han har bevis att Asap har misshandlat BO. Men rätta mig om jag har fel.
Citera
2019-07-10, 16:28
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Åklagaren behöver ingen anmälan längre. Han har bevis att Asap har misshandlat BO. Men rätta mig om jag har fel.

Du har rätt, det begångna brottet lyder under allmänt åtal.
Citera
2019-07-10, 16:35
Medlem
Afghanen fick vad han förtjänar och ska också sitta i arrest för den delen.

Men hur vet vi att det hela inte startade genom lite munhuggeri och att sedan någon i Rocky-gänget slår sönder/bort Afghanens Iphone? Man hör ju Afghanen hela tiden prata om sin Iphone och inte bara sina hörlurar? Det kan ju varit anledningen till att Afghanen till slut började svinga lite för dom hade slått till hans Iphone?
Citera
2019-07-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kan Det vara så att afghanen vet att Rocky är en kändis och har velat utnyttja situationen på något sätt? Sedan gick det överstyr och gick som det gick.

Han kanske provocerade fram ett slagsmål för att sko sig ekonomiskt på det.

I ena videon ASAP la upp så hör du att de pratar svenska med en kvinna, de bekräftar i diskussionen att de vet vem han är. Så ja, det är en rimlig tes.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-07-10 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in