Citat:
Ursprungligen postat av
JaRule
Ja, det du påstår är ju rena spekulationer. Och i samma sekund som du påstår att de gjorde "i stort sett lika mycket" förstår man att du inte klarar av att vara objektiv i detta fall.
ASAP och gänget utsätts för en kraftig konfrontation och den som inleder det hela är afghanen. Att försvara afghanen (utan att visa minsta hänsyn till ASAPs agerande) i detta läge är att jobba i enorm uppförsbacke. Du sitter ju bara och spekulerar om vad som EV. kan ha skett (det har i alla fall inte fastnat på film).
Luktar lite desperation?
Även om det är klippt just innan så har afghanerna trakasserat gänget otaliga gånger innan det. Så jag skulle ändå kunna ha en viss förståelse för agerandet om det visade sig att livvakten tillslut fick nog och svarade upp.
Nej, då har du nog missuppfattat mig. Anledningen till att jag skriver sådär är att många här resonerar "Ni vet inte vad som hänt", "Hela filmen finns inte offentlig", "ASAP och co har säkert haft rätt att försvara sig och använda nödvärn". Då vill jag ifrågasätta varför detta inte också kan gälla "afganerna". Varför säger ingen "afganen, hade rätt att använda nödvärn mot livvakten...."
Jag har inga som helst problem att vara objektiv. "Mitt problem" är nog snarare att jag kan juridik, lag och rätt och nödvärnslagen och inte för mitt liv kan se att detta är en nödvärnssituation - Och skulle det mot all förmodan vara rättmätigt med nödvärn, så har dom i vart fall använt mer våld än vad nöden kräver.
Föresten! Det finns ingen "kraftig konfrontation" i detta. När skulle det vara?