2019-07-10, 03:31
  #8089
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror, ärligt talat, att hon kommer försöka ge sig in i fastighetsbranschen härnäst. Det är en relativt "stabil" marknad, men jag undrar om hon skulle ha råd med det egentligen.

Gifta sig med någon som äger aktier för öcer 20 miljarder i ett fastighetsbolag? Det är nog hennes plan i så fall!
Citera
2019-07-10, 05:51
  #8090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror, ärligt talat, att hon kommer försöka ge sig in i fastighetsbranschen härnäst. Det är en relativt "stabil" marknad, men jag undrar om hon skulle ha råd med det egentligen.

Ja, det har hon själv sagt att hon ska göra. I "framgångspodden" nämner hon i intervjun att hon siktar på fastighetsbranschen. Hon säger också i samma podd att när hon vill lära sig något nytt tar hon kontakt med den som är bäst inom det fältet och ber om råd/vägledning. Säkert så hon kom i kontakt med ES från början. Ett slags mentorskap skulle jag tro.
Sedan är ju människan väldigt spretig - börjar 1000 projekt, men tröttnar snabbt och avsluter sällan. Gör saker halvdant och lämnar över till andra att försöka rädda när hon själv tröttnat. Hermine Hold har hon övergett och Löwengrip Beauty finns hos fogden... Jag har beställd skuldupplysningen, ska bli spännande läsning.
Det som stör mig mest är att hon lever ett lyxliv utan att göra rätt för sig. Får allt i spons; båt, diskmaskin, kläder, mat, resor och hotellvistelser. Utan att skatta. Hade en annan plockat ut lön för kunna ha samma konsumtion hade en fått skatta i miljonklassen. På ratsit kan man se vad respektive bolag betalar i skatt per år. Det är så fjuttigt att det är pinsamt.
Citera
2019-07-10, 05:58
  #8091
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enflugapavaggen
Ja, det har hon själv sagt att hon ska göra. I "framgångspodden" nämner hon i intervjun att hon siktar på fastighetsbranschen. Hon säger också i samma podd att när hon vill lära sig något nytt tar hon kontakt med den som är bäst inom det fältet och ber om råd/vägledning. Säkert så hon kom i kontakt med ES från början. Ett slags mentorskap skulle jag tro.
Sedan är ju människan väldigt spretig - börjar 1000 projekt, men tröttnar snabbt och avsluter sällan. Gör saker halvdant och lämnar över till andra att försöka rädda när hon själv tröttnat. Hermine Hold har hon övergett och Löwengrip Beauty finns hos fogden... Jag har beställd skuldupplysningen, ska bli spännande läsning.

Nu ska jag försvara henne lite - om hon vill ge sig in i fastighetsbranschen så behöver hon pengar för att slå sig in. Därav alla hennes "get rich quick"-projekt - hon vill skaffa ett sparkonto som låter henne att slå in på marknaden, vilket inte är en dålig plan.

Problemet är givetvis att hon verkar slösa pengar lika snabbt som hon tjänar dom. Man blir inte alltid rik på att ha hål i byxorna, speciellt om man har ett mål. Om hennes plan är att blåsa, errm, gifta sig med ES så är hon ute och cyklar. I affärer så är det rätt uppenbart att han inte är en man som inte blir blåst med tanke på hans nuvarande skilsmässa och deras avtal.

Felsteg där Bella!
Citera
2019-07-10, 06:16
  #8092
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enflugapavaggen
Ja, det har hon själv sagt att hon ska göra. I "framgångspodden" nämner hon i intervjun att hon siktar på fastighetsbranschen. Hon säger också i samma podd att när hon vill lära sig något nytt tar hon kontakt med den som är bäst inom det fältet och ber om råd/vägledning. Säkert så hon kom i kontakt med ES från början. Ett slags mentorskap skulle jag tro.
Sedan är ju människan väldigt spretig - börjar 1000 projekt, men tröttnar snabbt och avsluter sällan.
Gör saker halvdant och lämnar över till andra att försöka rädda när hon själv tröttnat. Hermine Hold har hon övergett och Löwengrip Beauty finns hos fogden... Jag har beställd skuldupplysningen, ska bli spännande läsning.
Det som stör mig mest är att hon lever ett lyxliv utan att göra rätt för sig. Får allt i spons; båt, diskmaskin, kläder, mat, resor och hotellvistelser. Utan att skatta. Hade en annan plockat ut lön för kunna ha samma konsumtion hade en fått skatta i miljonklassen. På ratsit kan man se vad respektive bolag betalar i skatt per år. Det är så fjuttigt att det är pinsamt.

Det tråkiga är att hon betraktar familj som ett sådant projekt - snabbt in, snabbt ut. Hur kan man gifta sig utan att förstå att det kräver arbete och uppoffringar? Nej då är det regler och förbud. Så själviskt.

Jaså de är hos fogden.... Intressant!
Citera
2019-07-10, 08:38
  #8093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enflugapavaggen
Ja, det har hon själv sagt att hon ska göra. I "framgångspodden" nämner hon i intervjun att hon siktar på fastighetsbranschen. Hon säger också i samma podd att när hon vill lära sig något nytt tar hon kontakt med den som är bäst inom det fältet och ber om råd/vägledning. Säkert så hon kom i kontakt med ES från början. Ett slags mentorskap skulle jag tro.
Sedan är ju människan väldigt spretig - börjar 1000 projekt, men tröttnar snabbt och avsluter sällan. Gör saker halvdant och lämnar över till andra att försöka rädda när hon själv tröttnat. Hermine Hold har hon övergett och Löwengrip Beauty finns hos fogden... Jag har beställd skuldupplysningen, ska bli spännande läsning.
Det som stör mig mest är att hon lever ett lyxliv utan att göra rätt för sig. Får allt i spons; båt, diskmaskin, kläder, mat, resor och hotellvistelser. Utan att skatta. Hade en annan plockat ut lön för kunna ha samma konsumtion hade en fått skatta i miljonklassen. På ratsit kan man se vad respektive bolag betalar i skatt per år. Det är så fjuttigt att det är pinsamt.

Parasiterar, med andra ord. Vanligt förekommande beteende bland de som inte själva kan eller vill.

Tre av de bolag hon är inblandad i enligt Merinfo har ansökningar hos fogden.

Fö såg jag en bild i någon av kvällsdrakarna (tappat länken) med Isabella vid giftermålet med Odd och jämsides en bild från nutid.På den första var hon söt, den andra bara plufsig och åldrad i förtid.
Citera
2019-07-10, 09:43
  #8094
Medlem
Jag tittade snabbt på hennes bolag Löwengrip Beauty AB och det ser väl bra ut? Fin omsättningsökning, redovisar resultat och har en kassa. Fortsätter hon på samma sätt så kommer hon bli rik så småningom.

Hon sover i ett fint hus, kör en bra bil, har tillgång till båt och möjlighet att unna sig resor. Det är väl riktigt bra jobbat av en ung tjej som skapat det av sitt eget namn och lyckats få det bättre än de flesta.

Att hon tycks ha en hög burnrate är hennes beslut. Det är ändå hon som vet vad hon har i fickan idag och vad som är på väg in. Vi kan bara se vad som fanns i bolagets vid årsskiftet.

Hon kanske är en vidrig människa, men att hon gillar att spendera är väl inget hon ska få skit för?
Citera
2019-07-10, 09:49
  #8095
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimfit
Hon kanske är en vidrig människa, men att hon gillar att spendera är väl inget hon ska få skit för?

Du har helt rätt i det - hon ska inte ha skit för att hon spenderar mycket.

Däremot så kan man säga detta: människor som blir panka är inte nödvändigtvis de som tjänar minst, utan de som slösar över sina egna tillgångar. Jag är knappast rik, men jag slösar inte mycket. Bella får in mycket pengar i månaden men slösar, enligt egen utsago, MASSOR. Detta kommer driva henne i konkurs förr eller senare om hon inte lyckas dra in mer pengar.

Sedan så tycker jag hennes attityd mot människorna som arbetar med henne är värdelös - går hon i konkurs så förlorar de sina jobb och sin inkomst. Där kan man tycka att det finns ett moraliskt ansvar, men oh well!
Citera
2019-07-10, 10:24
  #8096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Du har helt rätt i det - hon ska inte ha skit för att hon spenderar mycket.

Däremot så kan man säga detta: människor som blir panka är inte nödvändigtvis de som tjänar minst, utan de som slösar över sina egna tillgångar. Jag är knappast rik, men jag slösar inte mycket. Bella får in mycket pengar i månaden men slösar, enligt egen utsago, MASSOR. Detta kommer driva henne i konkurs förr eller senare om hon inte lyckas dra in mer pengar.

Sedan så tycker jag hennes attityd mot människorna som arbetar med henne är värdelös - går hon i konkurs så förlorar de sina jobb och sin inkomst. Där kan man tycka att det finns ett moraliskt ansvar, men oh well!

Äsch om hon behandlar sina anställda illa så kommer de byta arbetsgivare och då lär hon sig att ta hand om sin personal. Ifall hon skulle gå i konkurs (vilket inte ÅR tyder på) så får hennes anställda ta ett annat jobb. En ev konkurs skulle inte drabba dem värre än så. Så den omtanken är långsökt. Lika långsökt som att det är hennes anställdas fel att de inte drar in tillräckligt med pengar för att täcka hennes utgifter.
Citera
2019-07-10, 11:52
  #8097
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu ska jag försvara henne lite - om hon vill ge sig in i fastighetsbranschen så behöver hon pengar för att slå sig in. Därav alla hennes "get rich quick"-projekt - hon vill skaffa ett sparkonto som låter henne att slå in på marknaden, vilket inte är en dålig plan.

Problemet är givetvis att hon verkar slösa pengar lika snabbt som hon tjänar dom. Man blir inte alltid rik på att ha hål i byxorna, speciellt om man har ett mål. Om hennes plan är att blåsa, errm, gifta sig med ES så är hon ute och cyklar. I affärer så är det rätt uppenbart att han inte är en man som inte blir blåst med tanke på hans nuvarande skilsmässa och deras avtal.

Felsteg där Bella!

"att han inte är en man som inte blir blåst" = Han är en man som blir blåst?

Han har ju redan bevisat att han vet hur man skyddar sina tillgångar i relationer / äktenskap.

Ser det dock som ytterst osannolikt att han skulle gifta sig med henne eller ens bli ihop med henne! Han kan få i princip vilken kvinna som helst eftersom han är multimiljardär så varför skulle han välja en frånskiljd lönnfet småbarnsmorsa som är dokumenterat ovarsam med sanningen?
Citera
2019-07-10, 11:54
  #8098
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Parasiterar, med andra ord. Vanligt förekommande beteende bland de som inte själva kan eller vill.

Tre av de bolag hon är inblandad i enligt Merinfo har ansökningar hos fogden.

Fö såg jag en bild i någon av kvällsdrakarna (tappat länken) med Isabella vid giftermålet med Odd och jämsides en bild från nutid.På den första var hon söt, den andra bara plufsig och åldrad i förtid.

Notera att i princip alla bilder hon visar av sig själv är photoshoppade till hennes fördel, så även bröllopsbilden du talar om? Det är förhållandevis stor skillnad på hennes egna bilder och de som är tagna av andra!
Citera
2019-07-10, 12:44
  #8099
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimfit
Hon sover i ett fint hus, kör en bra bil, har tillgång till båt och möjlighet att unna sig resor. Det är väl riktigt bra jobbat av en ung tjej som skapat det av sitt eget namn och lyckats få det bättre än de flesta.

Det där är bara materiella ting som kan försvinna lika snabbt som Jarlbo försvann ut ur hennes liv.

Hennes kärleksliv är desto mer fyllt av misslyckanden, hon är inte tillräckligt uthållig och klok nog att reda ut de problem som uppstår, man kan dra paralleller till hennes tidigare konkurser, hon är duktig på att överge de sjunkande skeppen för att sedan svinga sig vidare med nästa lian men någon gång kommer det att ta stopp.

Men visst, hon skrattar sig säkert till sömns varje kväll med tanke på all framgång 😌
Citera
2019-07-10, 14:05
  #8100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Notera att i princip alla bilder hon visar av sig själv är photoshoppade till hennes fördel, så även bröllopsbilden du talar om? Det är förhållandevis stor skillnad på hennes egna bilder och de som är tagna av andra!

Det var reportagebilder, som hon inte kunnat photoshoppa. Kanske därför kontrasten var så påtaglig. Hon ser inte fräsch ut längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in