Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Jag tror, ärligt talat, att hon kommer försöka ge sig in i fastighetsbranschen härnäst. Det är en relativt "stabil" marknad, men jag undrar om hon skulle ha råd med det egentligen.
Ja, det har hon själv sagt att hon ska göra. I "framgångspodden" nämner hon i intervjun att hon siktar på fastighetsbranschen. Hon säger också i samma podd att när hon vill lära sig något nytt tar hon kontakt med den som är bäst inom det fältet och ber om råd/vägledning. Säkert så hon kom i kontakt med ES från början. Ett slags mentorskap skulle jag tro.
Sedan är ju människan väldigt spretig - börjar 1000 projekt, men tröttnar snabbt och avsluter sällan. Gör saker halvdant och lämnar över till andra att försöka rädda när hon själv tröttnat. Hermine Hold har hon övergett och Löwengrip Beauty finns hos fogden... Jag har beställd skuldupplysningen, ska bli spännande läsning.
Det som stör mig mest är att hon lever ett lyxliv utan att göra rätt för sig. Får allt i spons; båt, diskmaskin, kläder, mat, resor och hotellvistelser. Utan att skatta. Hade en annan plockat ut lön för kunna ha samma konsumtion hade en fått skatta i miljonklassen. På ratsit kan man se vad respektive bolag betalar i skatt per år. Det är så fjuttigt att det är pinsamt.