Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Hahaha, tycker att det är alldeles för många rasister som generaliserar

vad jag menar är att när nyanlända familjer kommer hit, så börja ta kontakt med familjerna o bjud gärna in barnen att leka med era barn, de lär sig väldigt fort svenska på det sättet.
Kan hålla med att inte alla barn är skötsamma, det spelar ingen roll om de är "svenska#r eller från något annat land i vida världen.
VADÅ TA KONTAKT OCH BJUD IN?
Jag tycker vi som svenskar har gjort tillräckligt. Vi har tagit emot de, gett de permanenta uppehållstillstånd, gett de bostäder och låtit de gå före oss i kön, allt detta utan krav på att de själva ska försörja sig. Vi har sabbat vår egen välfärd och gått med minus så mycket att sjuka barn i det här landet har fått sin rätt till assistans indragen. I USA får man som flykting inte 1/10 av vad flyktingarna i Sverige får, men de kan trots allt bli en del av samhället i USA. Hur kan det komma sig?
Det är flyktingen i fråga som ska anpassa sig för att bli en det av majoritetssamhället. Det är inte jag som ska bjuda in och hålla på för att en människa ska bli en del av mitt majoritetssamhälle.
Om du lever efter samma kulturella preferenser som du gjorde i ditt hemland, klär dig i heltäckande islamistiska kläder, har samma ideologiska tänk som i ditt hemland, DÅ BLIR DU INTE EN DEL AV SAMHÄLLET.
Alla som kommit till Sverige från länder i Afrika, Europa, Asien och som anpassat sig och försökt bli en del av samhället har också lyckats. Finns massvis med eritreaner, iranier, juggar, sydamerikaner osv som har lyckats bli en del av gemenskapen och majoritetssamhället just därför att de VILLE BLI EN DEL AV DET. Om man inte verkligen vill bli en del av samhället, då blir man det inte. Och vill man bli det så blir man det.
Det måste vara slut på det där jävla naiva "tycka synd om" tänket. Det är upp till de själva om de vill bli en del av samhället eller inte. Och vill man inte det så ska man inte vara här. De är vuxna och har tagit sig över hela världen för att komma hit, vill de bli en del av samhället så kan de anstränga sig för att bli det. Du omyndigförklarar folk. Så trött på det snacket.