2019-07-10, 03:37
Bannlyst
Mycket trams här, sett samtliga videoklipp.

Bägge "hazarerna" ska dömas för ofredande, alternativt "olaga frihetsberövande". Varför olaga frihetsberövande inte är lika aktuellt, men är aktuellt, är för att de nyanlända turisterna inte kunde ta sig därifrån, problemet är att dessa inte hade kännedom kring området och "hazarerna" förföljde dem konstant, och inte lät turisterna ta sig därifrån, trots uppmaningar om att bli lämnade ifred. Turisterna var i en mycket utsatt situation, med noll kännedom geografiskt.

Turisterna, utifrån videon, uppmanar ständigt "hazarerna" i att dessa inte vill ha något bråk. Turisterna ber "hazarerna" att lämna platsen hela tiden.

Ena "hazaren" kastar sedan sina hörlurar rakt på livvakten i turist-gänget, kanske i ansiktet, detta syns inte av det jag sett, men troligen var det så. Det sker sedan ett snabbt flaxande med armar utifrån bägges vägnar, det går inte att konstatera om någon blev träffad. Att kasta ett objekt på någon, och i det jag läst i ansiktet, räknas som misshandel. Redan efter detta är individen som blev misshandlad av "hazaren" lugn och försöker avstyra bråk.

Turisterna blir sedan fortsatt förföljda av "hazarerna" ned mot en gränd. Tillslut verkar något inträffa som gör att turisterna tappar det, och utifrån videon sett så kastar "ASAP Rocky" den ena "hazaren" likt en vante, och resterande av turisternas crew springer fram och slår på denne.

Hade inte slagföljden skett, så hade man kunnat rubricera det som ett "envarsgripande", med viss mån av självförsvar avlagt, då brottsförövaren förföljt sällskapet länge, och även misshandlat en individ i sällskapet - därför finns det skäl till att fysiskt bryta ner ena "hazaren".

ASAP Rocky, skulle utifrån detta frias direkt, om hans inblandning skedde enbart genom att brotta tag i "hazaren" och slänga bort denne. Tyvärr slutar det inte så, turist-gänget springer fram och slår på den bortslängda "hazaren", vilket är deras stora misstag, i ett patetiskt land som Sverige.

Troligen har motanmälan gjorts, och "hazarerna" kommer att åtalas också.
ASAP Rocky kommer att dömas för ringa misshandel, eller misshandel av normalgraden - detta utifrån tidigare skett scenario.

Såklart kommer jag att ha fel, förhoppningsvis frias han.
Citera
2019-07-10, 03:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clipowl
Bägge "hazarerna" ska dömas för ofredande, alternativt "olaga frihetsberövande". Varför olaga frihetsberövande inte är lika aktuellt, men är aktuellt, är för att de nyanlända turisterna inte kunde ta sig därifrån, problemet är att dessa inte hade kännedom kring området och "hazarerna" förföljde dem konstant, och inte lät turisterna ta sig därifrån, trots uppmaningar om att bli lämnade ifred. Turisterna var i en mycket utsatt situation, med noll kännedom geografiskt.

Jag tror att de befinner sig utanför Max vid Hötorget hela tiden. Tveksamt om "hazarerna" förföljt amerikanerna någon längre sträcka. Det är väl egentligen runt gathörnet det rör sig om (vad man känner till i alla fall).
Senast redigerad av Stivali 2019-07-10 kl. 03:57.
Citera
2019-07-10, 04:08
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Sant, din cuck.

Något mer aspiergianskt insatt fanskap får gärna studera video-klippen närmare och komma fram till när exakt "hazarerna" gick för långt i att följa efter turisterna? Kanske snackar vi centimeter?

Jag menar bara att videon börjar vid Max & Max-skylten syns fortfarande när Rocky kastar ner hazaren på marken. Men de kan såklart ha förföljt amerikanerna länge, det vet vi inte.
Citera
2019-07-10, 04:58
Medlem
Citat:
Sant, din cuck.

Något mer aspiergianskt insatt fanskap får gärna studera video-klippen närmare och komma fram till när exakt "hazarerna" gick för långt i att följa efter turisterna? Kanske snackar vi centimeter?

Med detta sagt - håll käft.

Den här typen av människor är livsfarliga.

Kriminella personer kommer undan och personer som Rocky hamnar i fängelse.

Finns inget att göra förutom att deklarera Sverige som laglöst och ta lagen i egna händer.

Staten har totalhavererat.
Citera
2019-07-10, 05:29
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag syftar på sekvensen precis innan han svingar med hörlurarna. En smäll hörs i trottoaren & man ser väl även någon del som hamnar på trottoaren. Detta sker när han ska ta av sig lurarna & livvakten går mot honom. Jag vet inte vad som åker i marken men något är det. Det är det jag menar med att han kanske redan visste att de var trasiga när han svingade med dem.

Jo, men frågan är varför de vill bråka. Nånting har ju hänt.

Spelar du videoklippet baklänges? Så här uppfattar jag det hela.

1. Hazaren tar ett par steg bakåt samt ett steg framåt samtidigt han slår mot livvakten.

2. Hazaren backar ett par steg och greppar hörlurarna som sitter runt halsen.

3. Hazaren svingar hörlurarna mot livvakten varav en del lossnar och rullar iväg på marken.

4. Hazaren svingar resterna av hörlurarna mot livvakten.

5. När Hazaren dyker upp igen i klippet så ligger resterna av lurarna på gatan bakom honom.

Summa summarum: Ingen del av hörlurarna hamnar på gatan innan Hazaren svingar den mot livvakten.
Citera
2019-07-10, 05:51
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Trodde första rapparen var skyldig men sett videon och han är helt oskyldig. Han har blivit kulturberikad av ett gäng ettriga afghaner.

Är det såhär livet kommer vara i storstaden ? Faror bakom varje gata?

Fyfan!
Citera
2019-07-10, 06:32
Medlem
Asylflyktingar och besökande negrer slåss i Sverige, vidrigt.
Citera
2019-07-10, 06:40
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefeminists
Den här typen av människor är livsfarliga.

Kriminella personer kommer undan och personer som Rocky hamnar i fängelse.

Finns inget att göra förutom att deklarera Sverige som laglöst och ta lagen i egna händer.

Staten har totalhavererat.
Asperrocky har, som det verkar, en stab av folk som kör hårt för att skriva ner hans del i händelsen och att tala om hur dåligt behandlad han blir av sverige. Damage control och propaganda.

Jag kan tänka mig att en sådan här händelse kan ge polisen, och media, i Harlem idéer att titta lite närmare på hans gärningar där, så kanske hans ”gäng” är rädda för var detta skall sluta.
Citera
2019-07-10, 07:17
Medlem
Kommer hiphop kulturen i Sverige gå till attack mot hazar plågan i city efter bojkotten från artister mot Sverige?
Citera
2019-07-10, 07:43
Medlem
Svenska myndigheter har som vanligt missuppfittat hela situationen. Exakt varför är inte dessa två vidriga hazarer bakom lås och bom? De började, eskalerade och triggade. Negern försvarade sig i min värld. Det måste vara en kärring som har utrett detta. Total logikförvirring.
Citera
2019-07-10, 07:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Nu skriver Aftonbladet att Neger-prinsen påstås leva under ”omänskliga förhållanden” där han sitter på Kronobergshäktet. Korv stroganoff och rabarberpaj tydligen inte duger åt ghetto-divan.

Han sitter antagligen där i cellen, ger vakterna fingret och skriker Fuck Sweden. I USA betalar man borgen och slipper häkte, såvida man har pengarna så att säga.

Nu skriker manager, skivbolagschefer, kollegor "Free Rocky" för att "the money train" ska starta igen. Ingen rik betydelsefull amerikansk stjärna ska behöva sitta häktad, för då skriker judarna i kör. Det är så USA fungerar.

Vad har judarna att göra med detta? Njut av sommarlovet istället.
Citera
2019-07-10, 07:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
EXAKT, han har gjort de västa man kan göra i Sverige idag. Pusha tillbaka på invällare som trakaserar. Så djälva typsikt modus operandi med förföljelse och nått patetiskt " - jag vill ha ett svar", på nån idiot fråga. Han kunde lika görna be om att bli slagen och nerdragen i gatan, för det är så han vill det ska sluta och sen börja sitt katt jamande "- jag har rät till ditt o datt".

Så efter Julian Assange och den påstådda våldtäkten, och en idiot åklagare som skämde ut svenskt rättväsende så är det nu dags igen. Att svenskt rättsröta luftas i internationella medier och ljuset sprids i dyngan är möjligen något lite positivt som kommer ut av detta.

En Afgan med ett lite skrapmärken på knä och armbågar renderar häktning och miljonförluster. Hade varit en annan sak om de tagit livet av afganen eller gjort han ännu mer hjärndöd. Nu blir det bara pinsamt hela historien för sverige.

Så om jag finner dig jobbig kan jag nita dig och säga till polisen att så är fallet. Polisen skulle då rycka på axlarna och säga att du förtjänade stryk.

ASAP sitter där han ska. Visserligen är Stockholm en skitstad men lagen skall uppehållas för att det inte ska bli värre. Tycker bara detta är så jävla roligt, neger spöar hazar, Sweden Zoo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in