2019-07-09, 20:12
Medlem
Nativitet har än gång tagit en ny nivå, dags för ett nytt ord som associerar till lobotomi.
Satte minst sagt kaffet i halsen när dom inte ens klarar av att handskas med ett barngäng, blaskorna pumpar ut artiklar om en stad som har paralyserats av barn.

Polisen är bara häpen, samt byborna skall samlas till kafferep för att samla mod att prata om problemet.
Seriöst kan någon förklara hur det ens är möjligt?
Citera
2019-07-09, 20:15
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Jag förstår inte problemet. Vi har väl fortfarande kvar LVU i alla dess varianter? Bara för soc att tvångsomhänderta barnen. Föräldrarna är uppenbarligen inte lämpliga att uppfostra barn eftersom dom beter sig på det här viset och barnen begår uppenbarligen brott. Även om dom
är väldigt unga.....

Som jag skrev tidigare - ponera att ungarna betedde sig då mot lilla Asta, 9 år, och hennes mamma i trapphuset på Östermalm eller ridskolan. Asta med näsblod droppandes på Monclerjackan och blåmärken på halsen efter stryptag, chockad av hot om att bli våldtagen och lilla mamsen kallas "hora". Socialjouren skulle vara kontaktad samma dygn.

Av artikeln tycks det som att föräldrarna varit passiva tills de klagade hos hyresgästföreningen av alla instanser. Ett visst ansvar tycks, av det som framkommer i media, ligga på dessa föräldrar.
Senast redigerad av StuG 2019-07-09 kl. 20:55.
Citera
2019-07-09, 20:16
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Bara i Sverige kan det vara en i det närmaste omöjlighet att få pli på ett par barn. Vad fan är problemet? Omhänderta dem pronto och straffa föräldrarna för sitt katastrofala misslyckande.
Det är samma visa år ut och år in: "kan ingen spärra in dem?" "Hur svårt kan det va?" osv osv i all oändlighet. Men stat såväl som folk förblir uppenbarligen komplett handlingsförlamade. Jag tycker att det är underbar ironi att svennarna som kollektiv blir svaret skyldiga och står helt handfallna, de har definitivt bara sig själva att skylla.
Citera
2019-07-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
17 mandat av 31 på 41,2%. Det stämmer inte.
41,2% av Grums invånare röstade på sossarna i rikstadsvalet.

OCH

Sossarna i Grums har 17 mandat i kommunen.

Vad är svårigheten i att förstå det?
Senast redigerad av Onebiker 2019-07-09 kl. 21:01.
Citera
2019-07-09, 20:55
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Vi har inte haft såna här barn tidigare. Jag säger inte att allt var frid och fröjd men på 80talet fanns det ju resurser som sagt att ta hand om dom, hjälpa dem, även om det var lönlöst ibland.
Nu är de så många o från en helt annan kultur.

Våldtältshot hörde jag aldrig som barn. Kanske ”du är äcklig” , ”fet”, ”din morsa är en alkis” varianter och annan, iofs hemsk, mobbning, men våldtäkt - ett fucking BARN som hotar med våldtäkt? Det är så jääävla sjukt.
Citera
2019-07-09, 20:57
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
[quote=Midsommardagen|68056651]
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Fy fan vad skönt det är att man bor utan babbeungar i närheten. Undra hur länge man klarar sig..[/QUOTE).

Jag hat estimerat kring det. Räknar medi att jag kalarar mig de sista trettio åren. Värre blir det för barn och barnbarn!. Jag pallar inte som väl är, att bekymra mig om dom.

Jag gör vad jag kan för att skydda kidsen, som tur är så bor vi där det är lugnt i en liten stad som inte är översvämmad. Sen ägnar vi oss åt skidor och sport som traditionellt är fritt från babbeluringar.

Sen skadar det ju inte att utrusta dem med sunt förnuft från start.
Citera
2019-07-09, 21:08
Medlem
Mycatisonfires avatar
Tar för givet att det är negrer & araber eeeeller?
Citera
2019-07-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
41,2% av Grums invånare röstade på sossarna i rikstadsvalet.

OCH

Sossarna i Grums har 17 mandat i kommunen.

Vad är svårigheten i att förstå det?
Det var jättelätt att förstå. Trodde att det var röstsiffrorna i kommunvalet som du menade.
Citera
2019-07-09, 21:17
Medlem
F.Hansens avatar
Helt underbart. På 90-talet såg jag ungdomar från detta ställe försöka skapa stolthet i sin ort.

Nu är den skit. Man kan inte annat än gratulera alla röstare som röstade för det här.

Det är erat fel.
Citera
2019-07-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Islänningar och sydkoreaner har jag hört att det ska vara.
Citera
2019-07-09, 21:20
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vi har inte haft såna här barn tidigare. Jag säger inte att allt var frid och fröjd men på 80talet fanns det ju resurser som sagt att ta hand om dom, hjälpa dem, även om det var lönlöst ibland.
Nu är de så många o från en helt annan kultur.

Våldtältshot hörde jag aldrig som barn. Kanske ”du är äcklig” , ”fet”, ”din morsa är en alkis” varianter och annan, iofs hemsk, mobbning, men våldtäkt - ett fucking BARN som hotar med våldtäkt? Det är så jääävla sjukt.
Nånå, det har förekommit mycket störda och våldsamma barn i Sverige tidigare också - inklusive sexövergrepp, men det här tycks ändå vara på en annan nivå eftersom det ju verkar vara regelrätta gäng, som inte ens drar sig för att ge sig på vuxna med våld. Blir även jag nyfiken på barnens bakgrund. Kan åtminstone några av dem varit "barnsoldater"? Eller i vart fall befunnit sig i krigszoner?

Har lite svårt att förstå handfallenheten - det här är ju ett fall för socialtjänsten - kan föräldrarna inte kontrollera sina barn (eller värre inte vill det!?), så skall barnen tas om hand, och gängen splittras upp. Gillar inte flyktingfamiljerna detta står det dem fritt att åka hem. Inte svårare än så egentligen.
Citera
2019-07-09, 21:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire

Det får ses som helt glasklart.

Men frågan är hur fördelningen ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in