2019-07-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
Det verkar väldigt märkligt om en vän till familjen har nära tillgång till en bil med blod i samma veva som detta sker med Helena UTAN att någon lägger vikt vid detta. Tycker inte ni det?
Det borde ju nämnts när systrarna ex ryter ifrån. De vill ju veta vad som hänt deras syster eller. Så jävla synd om denna familjen.
Bru@nnhagenbröderna, har de kontakter inom polisen eller ännu högre upp?
Läste detta på Ga@@briella As facebook sida.... Det märks att detta är en trasig kvinna men ingen som skulle skydda någon även om det vore en vän som man misstänker.
Gabr@@iella skrev så bra:
Min lillasyster Helena på mormor och morfars gård 1975 efter att hon ha legat på Sahlgrenska och fått en hjärntumör bortopererad. Hon klarade den prövningen, men 17 somrar senare skulle ett fegt kräk släcka hennes liv och beröva världen en solstråle.
Tyvärr åberopar den som misstänkts för mordet minneslucka för tidpunkten då hon försvann och 27 år senare lever alltså den som misstänks mördat min syster fortfarande som en fri man i samhället, medan min syster aldrig fick chansen att leva sitt.
Svårt att hantera att det inte går att kräva att han svarar på vad han gjort. Och om och om igen ber jag, med en dåres envishet, att den som har någon information som inte framkommit om kvällen hör av sig till polisen. Mamma och pappa får aldrig tillbaka sitt barn, men låt dem åtminstone få veta vad som hänt henne. Har ni minsta lilla informatik i fallet hör av er till polisen.
(Med inlägget var en bild på en liten He@lena)

Å denne misstänkte är inte BW och inte Br*nnhagen, hör å häpna!
Citera
2019-07-07, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Å denne misstänkte är inte BW och inte Br*nnhagen, hör å häpna!

Det må väll vara så.
Men det är inte den misstänkte vi är ute efter och lösa vem det är, utan vem som har med Helenas försvinnande att göra.
Den misstänkte är ju ett oskyldigt offer, som fått sitt liv förstört de senaste 18 åren polisen jagat honom med det ena och det andra sättet. Hoppas han orkar driva det vidare.
Den misstänkte kommer ju snart bli avskriven från detta fall, inom en snar framtid. Och fallet lämnas över till kalla fall gruppen, där det tyvärr blir ännu kallare ett tag.
Fotnot.
Skulle inte Helena varit gravid med någon "Tomas"?
Ulrikas pojkvän som var med på festen, resan från Töreboda och fortsatte även med hem heter ju Tomas.
En tanke bara.
Senast redigerad av PW70 2019-07-07 kl. 06:55.
Citera
2019-07-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Det må väll vara så.
Men det är inte den misstänkte vi är ute efter och lösa vem det är, utan vem som har med Helenas försvinnande att göra.
Den misstänkte är ju ett oskyldigt offer, som fått sitt liv förstört de senaste 18 åren polisen jagat honom med det ena och det andra sättet. Hoppas han orkar driva det vidare.
Den misstänkte kommer ju snart bli avskriven från detta fall, inom en snar framtid. Och fallet lämnas över till kalla fall gruppen, där det tyvärr blir ännu kallare ett tag.
Fotnot.
Skulle inte Helena varit gravid med någon "Tomas"?
Ulrikas pojkvän som var med på festen, resan från Töreboda och fortsatte även med hem heter ju Tomas.
En tanke bara.

Och hur vet du att han är ett oskyldigt offer? Det är tyvärr en hel del som pekar på att han faktiskt är inblandad i Helenas försvinnande.
Citera
2019-07-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har redan varit tydlig: Thomas B har svarat att han inte känner till något om historien om bilen! Sanning eller lögn? Vet ej.

För övrigt: Ingen mer för mig känd information.
Har du?
MB är inte samma som TB, tyckte du nämnt MB inte TB, på vilket sätt har du varit tydlig?
Citera
2019-07-07, 12:09
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
De har haft en misstänkt i 15 år för detta försvinnande, PR, men efter c:a 15 år, runt 2008, så gör polisen en helomvändning. Då granskas fallet på nytt och en polisman från Göteborg, som är med i Cold case gruppen, kommer fram till nya intressanta slutsatser som innebär att man kan byta fokus från den tidigare huvudmisstänkte till en "ny" huvudmisstänkt.

Enligt GW fick denna polisman honom att inse att han varit på fel spår och att det nya spåret troligtvis är mer korrekt. Jag antar att de uppgifter som Jenven lämnar i Efterlyst, bland annat om hästar och hundar, innebär att de söker iakttagelser kring en person som har funnits i Helenas bekantskapskrets men inte i hennes vänkrets.

Om den nu huvudmisstänkta tidigare varit misstänkt, eller inte, vet jag inte. Däremot vore ett namn på den nu aktuella misstänkte mycket intressant, på PM eller e-post.

Detta skrevs för ca 8 år sedan och stämmer till en del även om brovittnets uppgifter, som hittades 1998, redan då bör ha börjat rikta om skövdepolisens misstankar mot pilot, som väl även bör vara den som i första hand avses med snacket om hund, häst, båt, gym.

Det intressanta är ju polismannen från Göteborg som är(var) med i coldcase-gruppen som alltså år 2008 fick GWP att ändra uppfattning från PR som GM. Man borde således kunna dra slutsatsen att coldcase-gruppen, som troligen ganska snart tar över fallet, har samma uppfattning som GW om var man skall söka GM.
Citera
2019-07-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Och hur vet du att han är ett oskyldigt offer? Det är tyvärr en hel del som pekar på att han faktiskt är inblandad i Helenas försvinnande.

Vad är det som pekar på han skulle vara inblandad i försvinnandet då? Bara för att han var på Pernillas fest, för att han var på statt, för att ingen kan styrka vart han rört sig efter stängning, fram tom ca 03.30.
Sedan vet jag, att han är oskyldig. Och med det menar jag inte att jag vet vem som gjort det.
Citera
2019-07-07, 12:49
Medlem
Citat:
Vad är det som pekar på han skulle vara inblandad i försvinnandet då? Bara för att han var på Pernillas fest, för att han var på statt, för att ingen kan styrka vart han rört sig efter stängning, fram tom ca 03.30.
Sedan vet jag, att han är oskyldig. Och med det menar jag inte att jag vet vem som gjort det.

Intressant men här måste du ju faktiskt kunna ge lite tyngre argument. Hur vet du det? Eftersom din vetskap här går stick i stäv med syskonens tankar så bör du kunna krama fram lite mer än så. Tror du förresten polisen misstänker någon för mord på basis av att han var på festen å stadt?
Citera
2019-07-07, 12:54
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Det var inte dåligt vilka kunskaper du besitter! Ja man borde iaf (möjligen) kunna friskriva honom för att vara ägere/förare till bilen som sågs 03.30 nedanför Brerggrens. Beror iofs på hur exakta tidsuppgifterna är men om han sågs ca 03.30 på Stockholmsvägen en bit öster om centrum blir det tight.
Citera
2019-07-07, 14:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har redan varit tydlig: Thomas B har svarat att han inte känner till något om historien om bilen! Sanning eller lögn? Vet ej.

För övrigt: Ingen mer för mig känd information.

Hur vet du vad TB sagt om bilen? Till vem (i vilken situation) har han sagt att han inte känner till något om bilen?

Frågan gäller alltså TB inte MB. Av vad jag förstår så har TB inte så mycket kontakt med resten av familjen. Om det är sant eller inte, det vet jag inte.
Citera
2019-07-07, 16:05
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Detta skrevs för ca 8 år sedan och stämmer till en del även om brovittnets uppgifter, som hittades 1998, redan då bör ha börjat rikta om skövdepolisens misstankar mot pilot, som väl även bör vara den som i första hand avses med snacket om hund, häst, båt, gym.

Det intressanta är ju polismannen från Göteborg som är(var) med i coldcase-gruppen som alltså år 2008 fick GWP att ändra uppfattning från PR som GM. Man borde således kunna dra slutsatsen att coldcase-gruppen, som troligen ganska snart tar över fallet, har samma uppfattning som GW om var man skall söka GM.
Rätta mig om jag har fel men är inte GW tämligen säker på att det var två GM's?
Borde i så fall röra sig om två väldigt tighta vänner då bägge har lyckats hålla tyst i 27 år.
Citera
2019-07-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Rätta mig om jag har fel men är inte GW tämligen säker på att det var två GM's?
Borde i så fall röra sig om två väldigt tighta vänner då bägge har lyckats hålla tyst i 27 år.

Jo, han säger i ett TV-inslag (tror det var till Tilde i TV4), ”..det finns starka band mellan gm, ska du veta”.

Fritt att spekulera. Personligen tolkar jag det som att de två inte nödvändigtvis är bröder, utan det finns andra orsaker som skapar ”starka band”.
Citera
2019-07-07, 18:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vet du att han är oskyldig, eller är det så att du är övertygad om det? Det finns en stor skillnad där. Om det är så att du vet att han är oskyldig, så vore det intressant att veta hur just du kan veta det. Du får gärna utveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in