2019-07-09, 17:54
Medlem
Hej, jag har haft bröstsmärtor konstant i cirka 3 dagar nu. Ibland så känns det bara stelt men ibland värker det till en hel del. Har bara ont runt vänster lunga. Smärtorna fösvinner med alvedon. Men kommer tillbaka. Har inga andra biverkningar förutom lite lätt illamående en gång och lite svettningar.

Vet inte exakt när/hur smärtorna dök upp. Tränar och äter hyfsat hälsosamt. Tog en rest week från träning, och började innan smärtorna dök upp att göra armhävningar dagligen. 2-3 dagar senare började smärtorna. Har nu tagit det lugnt i 3-4 dagar utan förbättring.

Hade självklart gått till läkaren om jag haft tid.Men åker på semester till Malta imorgon.

Vad kan det vara och bör jag vara orolig?

Mvh
Citera
2019-07-09, 17:56
Medlem
Erikons avatar
Ja, du ska ta det på största allvar, kan vara allt möjligt så du ska låta någon kompetent individ titta och känna vad det kan vara.
Citera
2019-07-09, 17:59
Medlem
karjus avatar
Kan vara aliens som opererat in en utomjordisk parasit i dig medan du låg och sov. Händer oftare än man tror.

En fråga: har du gjort armhävningar på sistone, eller burit hem potatis från mataffären?
Citera
2019-07-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Kan vara aliens som opererat in en utomjordisk parasit i dig medan du låg och sov. Händer oftare än man tror.

En fråga: har du gjort armhävningar på sistone, eller burit hem potatis från mataffären?
Nej har tagit det lugnt de senaste 3-4 dagarna.
Citera
2019-07-09, 18:13
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrDayum
Nej har tagit det lugnt de senaste 3-4 dagarna.

Okej, läste din TS lite nogare nu. Jag tror att det har med armhävningarna att göra. Även om man gymmar så tar armhävnignar på ett annat sätt än om man lyfter skrot. Men det skadar ju inte att kolla upp det, finns väl läkare i Malta också?
Citera
2019-07-09, 19:22
Medlem
Går det att trycka på en punkt som smärtar så kan du åka iväg och vara lugn på din semester.
Går det inte så kan ett läkarbesök vara befogat.
Citera
2019-07-09, 20:50
Medlem
Flamsans avatar
Om det går över med Alvedon är det med största sannolikhet muskel eller skelett som gör ont.
Hjärtansmärtor går inte bort med Alvedon.

Hälsningar från en hjärtpatient. Kvadruppell bypass opererad med fortsatta hjärtbesvär efter op.
Citera
2019-07-13, 16:52
Medlem
Hej, har nu ett par dagar efter jag skapar inlägget inte blivit någon förbättring. Smärtorna varierar i grad med ett par timmars mellanrum. Men känner alltid något konstant. Det är mest jobbigt när jag tar långa andetag och ibland när jag får hjärtklapp.

Har inte velat gå till någon doktor här i Malta eftersom jag inte fått mitt Eu försäkringskort, så jag antar att det kan bli dyrt.

Min fråga är, om det hade varit allvarligt, såsom hjärtinfarkt etc hade det väll inte hållit i sig såhär länge utan andra konsekvenser. Typ död eller liknande.

Vill inte att smärtan ska förstöra resan för mig och mina vänner så tänkte bara checka om det går bra att knappra ipren med alkohol?

Fattar att det bästa hade varit att uppsöka upp vård. Men känner personligen inte att det är något akut när det inte blivit värre än det var från början.
Citera
2019-07-13, 23:15
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrDayum
Hej, har nu ett par dagar efter jag skapar inlägget inte blivit någon förbättring. Smärtorna varierar i grad med ett par timmars mellanrum. Men känner alltid något konstant. Det är mest jobbigt när jag tar långa andetag och ibland när jag får hjärtklapp.

Har inte velat gå till någon doktor här i Malta eftersom jag inte fått mitt Eu försäkringskort, så jag antar att det kan bli dyrt.

Min fråga är, om det hade varit allvarligt, såsom hjärtinfarkt etc hade det väll inte hållit i sig såhär länge utan andra konsekvenser. Typ död eller liknande.

Vill inte att smärtan ska förstöra resan för mig och mina vänner så tänkte bara checka om det går bra att knappra ipren med alkohol?

Fattar att det bästa hade varit att uppsöka upp vård. Men känner personligen inte att det är något akut när det inte blivit värre än det var från början.

Hade det varit hjärtat hade du kanske inte varit död men helt klart sjukare nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in