2019-07-09, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tänkt lite på detta; kan det vara en orsak (den primära) till att LW drog tillbaka sin knoggnuggningsanmälan, att hon inte ville riskera att förhållandet med SD skulle bli känt? Som vigande pastor så måste det ju rimligtvis ha varit en extra het potatis, hetare än brukligt.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Möjligheten finns att det var en anledning. Mina funderingar ger ändå övervikt åt att hon kände på sig att SD skulle bli än mer otrevlig mot henne än han redan varit.

Visst kan det ha funnits flera aspekter till varför hon drog tillbaka sin anmälan först.

Jag tänker dock att om huvudsyftet varit aspekten på att förhållandet skulle ha blivit känt skulle hon då uttryckt sig på det sätt hon gjorde i samtalet till polisen?

"”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet."

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Det som hon åsyftar med saker och ting som kan förvärras så mycket att hon till och med först drar tillbaka sin anmälan känns mer allvarligt än så.

Jag tänker att det säkert var många faktorer.

Den största känns som att det absolut kan vara att hon var rädd att ännu värre saker med hot och trakasserier/våld skulle kunna hända. Även att en anmälan skulle kunna skada SDs familj och barn.

Och att hon skulle vara rädd i första hand att relationen skulle komma ut går lite stick och stäv med det faktum att hon själv har berättat för HD om relationen.

Dessutom är ju visserligen en dom offentlig handling, men den basuneras inte ut till allmänheten om det inte är något allvarligare som har hänt, som t ex mord. Vem skulle få reda på anmälan om hon inte själv eller SD/HD skulle berätta om den för andra?
Citera
2019-07-09, 15:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tänkt lite på detta; kan det vara en orsak (den primära) till att LW drog tillbaka sin knoggnuggningsanmälan, att hon inte ville riskera att förhållandet med SD skulle bli känt? Som vigande pastor så måste det ju rimligtvis ha varit en extra het potatis, hetare än brukligt.

På svaret från Rubar om LW dragit tillbaka "knoggnuggningsanmälan" svarar du som lyder:

Citat:
Möjligheten finns att det var en anledning. Mina funderingar ger ändå övervikt åt att hon kände på sig att SD skulle bli än mer otrevlig mot henne än han redan varit.

Varpå Snor-johan rättar dig om att möjligheten alls inte fanns eftersom LW aldrig drog tillbaka knoggnuggningsanmälan.

Varpå denna ännu snurrigare replik kommer:

Citat:
Du citerar två inlägg: vem fan talar du med? Rubar "snubblade" lite men jag förstod hen ändå. att
Första anmälan togs tillbaka eftersom "det kunde bli värre", är vi överens där? Andra gången tänkte hon inte medverka men ändrade sig.
Ja, med det jag vet är jag än säkrare att utredningen har rätt man. Det står jag för!
Du har ingen aning om vad jag vet.

Den andra anmälan vidrörde inte Rubar i sin fråga till dig.

Vad jag vet är att du liksom flera andra i högsta grad suggerat och skvallrat er fram till den ni på löjeväckande veka grunder anklagar mordet på LW.

Det kanske inte hjälper att åter be dig läsa igenom vad du skrivit och vad andra frågat innan du trycker på skicka svar?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-09 kl. 15:51.
Citera
2019-07-09, 15:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om SD är på väg att "knäckas" som du skriver, så lär det inte vara för att han skulle oroa sig för Springares bok.

SD kan, likt andra rättsligt normalkunniga, vara helt säker på att Peter Springare inte ämnar bryta mot den rådande FU-sekretessen.
Inte heller vill Peter Springare dra på sig ett förtalsåtal genom att utpeka SD som klandervärd (som typ att kalla SD mördare) och därmed utsätta SD för omgivningens missaktning. Det skulle i så fall, tillsammans med brott mot FU-sekretessen, för all framtid skicka honom ännu längre ut i kylan.
Då skulle samtidigt Peter Springares karriär vara stendöd. För att inte tala om all den 'bad will' han skulle dra på sig, även där i stödgruppen.

Jag är inte så säker på det.

För det första så verkar han inte vara så
smart i alla lägen. Som när han gick på
semester och gav order om att inget mer
skulle göras för att hitta LW.

Dessutom så är han nog väldigt bitter
för att han blev utbytt. Han vill nog gärna
visa att ledningen gjorde fel då. Det bästa
sättet att visa det vore väl genom att själv
lösa mordet? Att dessutom kunna tjäna
lite extra genom att presentera lösningen
i sin bok vore väl en bra idé?

Han kanske har tänkt byta karriär? Bli
författare och sitta och dryga sig i en
TV-soffa likt LGW.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-09 kl. 15:55.
Citera
2019-07-09, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
På svaret från Rubar om LW dragit tillbaka "knoggnuggningsanmälan" svarar du som lyder:

Varpå Snor-johan rättar dig om att möjligheten alls inte fanns eftersom LW aldrig drog tillbaka knoggnuggningsanmälan.

Varpå denna ännu snurrigare replik kommer:

Den andra anmälan vidrörde inte Rubar i sin fråga till dig.

Vad jag vet är att du liksom flera andra i högsta grad suggerat och skvallrat er fram till den ni på löjeväckande veka grunder anklagar mordet på LW.

Det kanske inte hjälper att åter be dig läsa igenom vad du skrivit och vad andra frågat innan du trycker på skicka svar?

"Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.

För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen.

Men dagen efter förhöret ringer Lena Wesström tillbaka till polisen. Hon är tveksam till att fortsätta medverka i utredningen.

”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet.

Lena Wesström tog tillbaka sin anmälan
I förhör framgår det att Lena Wesström tidigare polisanmält mannen för brott, men senare tagit tillbaka sin anmälan.

En vecka senare får polisen på nytt ett samtal från Lena Wesström. Hon har nu bestämt sig för att fortsätta medverka i utredningen, men vill byta till ett kvinnligt målsägandebiträde.
"

Citera
2019-07-09, 16:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

författare och sitta och dryga dig i en
TV-soffa likt LGW.

PS är en ganska bra polis av den gamla (snart utdöda) "ändamålen helgar medlen" skolan. Han har begåvats med en sällsynt kombo av medie-kåthet och rättshaverist-mentalitet vilket gör att han fastnar i mediala lika långa som olösliga konflikter.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-09 kl. 17:13.
Citera
2019-07-09, 16:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Peter är en medelmåttig polis av gamla (snart utdöda) "ändamålen helgar medlen" skolan . Han har begåvats med en sällsynt kombo av medie-kåthet och rättshaverist-mentalitet vilket gör att han fastnar i mediala långa olösliga konflikter.

Tack.
Jag vet egentligen inte mycket om
honom men det bekräftar den bild
jag ändå fått.
Citera
2019-07-09, 16:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Här ett exempel på en trippelsexa i
Örebro.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/brot-sig-in-i-s-t-mikaels-kyrka-och-lagade-mat-ska-ata-upp-de-kristnas-mat

Kan motivet ha varit att mörda LW för
att hennes vigselförättare-brudgum-förhållande
skulle bli allmänt känt och på så vis
skada kyrkan?
Bl.a. genom att kunna sitta på FB och skriva sida upp och sida ner om hur
hemska alla kristna och alla kyrkor är.
Få möjlighet att sprida sin propaganda.

Dels genom att visa att LW var falsk och
hycklande. Dels genom att ge sig på de
som instämmer i det.
Hur man än vänder på det så verkar det
vara någras agenda att skylla allt på
kristna och kyrkan.
Att dessutom få oss att tro att någon
kristen fanatiker mördade henne blir
ju i så fall ytterligare en vinst för dem.

Om det var motivet skulle jag nog säga
att de har lyckats.
Citera
2019-07-09, 17:17
Medlem
landbandys avatar
Hej på er .

Det är verkligen ”modigt” rent känslomässigt att som försvarsadvokat orka försvara en förövare även om försvarsadvokaten anar att MGM är skyldig ....

Har ofta funderat på det ; hur viljan att låta en skyldig person skall rentvås rättsligt utifrån försvarsadvokatens ämbete att personen ” är oskyldig tills bevis har infunnit sig ...” hmm ....

Ja , det skall till mycket för att stå på sig som försvarsadvokat då , men det är ju det de är utbildade till ; hellre fria än fälla ....!

Bara en fundering omkring hur rättsväsendet är uppbyggt .

Hoppas att en försvarsadvokat slipper höra av någon klient sen, när ärendet är preskriberat ; Att denne faktiskt var skyldig ...suck ...
Citera
2019-07-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.

För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen.

Men dagen efter förhöret ringer Lena Wesström tillbaka till polisen. Hon är tveksam till att fortsätta medverka i utredningen.

”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet.

Lena Wesström tog tillbaka sin anmälan
I förhör framgår det att Lena Wesström tidigare polisanmält mannen för brott, men senare tagit tillbaka sin anmälan.

En vecka senare får polisen på nytt ett samtal från Lena Wesström. Hon har nu bestämt sig för att fortsätta medverka i utredningen, men vill byta till ett kvinnligt målsägandebiträde.
"

I vilket fall som helst förstod både Tufsankatt och jag vad Rubar var ute efter och svarade hen. Och du ska ha en eloge för ditt tålamod!
Citera
2019-07-09, 17:41
Medlem
Citat:
Här ett exempel på en trippelsexa i
Örebro.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/brot-sig-in-i-s-t-mikaels-kyrka-och-lagade-mat-ska-ata-upp-de-kristnas-mat

Kan motivet ha varit att mörda LW för
att hennes vigselförättare-brudgum-förhållande
skulle bli allmänt känt och på så vis
skada kyrkan?
Bl.a. genom att kunna sitta på FB och skriva sida upp och sida ner om hur
hemska alla kristna och alla kyrkor är.
Få möjlighet att sprida sin propaganda.

Dels genom att visa att LW var falsk och
hycklande. Dels genom att ge sig på de
som instämmer i det.
Hur man än vänder på det så verkar det
vara någras agenda att skylla allt på
kristna och kyrkan.
Att dessutom få oss att tro att någon
kristen fanatiker mördade henne blir
ju i så fall ytterligare en vinst för dem.

Om det var motivet skulle jag nog säga
att de har lyckats.

Låter ju som att skjuta myggor med Boforskanoner men vad vet vi?
Citera
2019-07-09, 17:42
Medlem
Citat:

författare och sitta och dryga sig i en
TV-soffa likt LGW.
Vill inte misstro dig, men vet vi det där jag fetat? Är detta en officiell uppgift från polishuset? Eller är det så att man skyller på PS och baktalar honom?

När kommer boken?
Ingen i tråden som fått tag på ett recensionsexemplar?
Har PS kallat till ett boksläpp där han själv är på plats?
Citera
2019-07-09, 17:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hej på er .

Det är verkligen ”modigt” rent känslomässigt att som försvarsadvokat orka försvara en förövare även om försvarsadvokaten anar att MGM är skyldig ....

Har ofta funderat på det ; hur viljan att låta en skyldig person skall rentvås rättsligt utifrån försvarsadvokatens ämbete att personen ” är oskyldig tills bevis har infunnit sig ...” hmm ....

Ja , det skall till mycket för att stå på sig som försvarsadvokat då , men det är ju det de är utbildade till ; hellre fria än fälla ....!

Bara en fundering omkring hur rättsväsendet är uppbyggt .

Hoppas att en försvarsadvokat slipper höra av någon klient sen, när ärendet är preskriberat ; Att denne faktiskt var skyldig ...suck ...

Klarar man av att försvara kräk som
Gyllensvinet, Jackie Arklöv, pedofiler mm
mm så behöver du nog inte oroa dig för
SDs försvarsadvokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här