2019-07-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Sluta hyckla, Greta är ett litet CO2 monster som reser som en galning. Rimligen måste Greta sluta resa och släppa ut CO2. Vem vet vi kanske får badväder om Greta fortsätter sina utsläpp?
Gretas resor är CO2-negativa medan du borde gå till fots barfota.
2019-07-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I en annan dansk artikel var det någon som pekade ut mamma Malenas bok som falsk och förljugen.
Men det blev en Greta-effekt i det danska valet...

Finns hur många artiklar som helst gällande den uppenbara falskheten kring Greta, sanningen är inte av intresse om den minskar den mediala effekten.
2019-07-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Finns hur många artiklar som helst gällande den uppenbara falskheten kring Greta, sanningen är inte av intresse om den minskar den mediala effekten.
Det låter intressant, så du får gärna länka. Hittills har vi bara några högerfärdiga skribenter som gavs utrymme för sina personliga åsikter.

Vad vi vet är att några utländska förlag försökt öka försäljningen av Malena Ernmans bok genom att ge intryck att att det är Greta som skrivit den.
2019-07-09, 16:08
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Vi får alla börja resa som Greta för att rädda klimatet.
Att CO2’s påverkan är logaritmisk och inte linjär gällande temperaturökningen verkar Greta ha missat. Eller ingick det ens i läroplanen.

Eftersom hon skolkade så är det väl inte konstigt att hon uttalar sig lite sådär halvdumt när det kommer till annat än hur man KÄNNER...

för övrigt, det har säkert avhandlats i tråden, men den är tremiljoner sidor, men ÄR hon inte lite downig?
2019-07-09, 16:10
Medlem
Citat:
Har du någon källa på att Greta inte förstår hur halten av koldioxid påverkar medeltemperaturen?
Inte det jag skrev, som sektmedlem får du ta på dig att lära Greta detta grundläggande faktum. Av hennes förvirrade påståenden att döma fattar hon noll. Greta verkar tro att påverkan är linjär.
2019-07-09, 16:12
Medlem
Citat:
Gretas resor är CO2-negativa medan du borde gå till fots barfota.
Hur kan de vara CO2 negativa? Berätta gärna om denna världssensation? Vilket transportmedel använder Greta då?
2019-07-09, 16:13
Medlem
Citat:
Inte det jag skrev, som sektmedlem får du ta på dig att lära Greta detta grundläggande faktum. Av hennes förvirrade påståenden att döma fattar hon noll. Greta verkar tro att påverkan är linjär.
Men det är det jag vill ha källa eller förklaring till: att hon inte skulle förstå allt korrekt. Kom ihåg att hon korresponderar med ett antal klimatforskare!
2019-07-09, 16:14
Medlem
Citat:
Hur kan de vara CO2 negativa? Berätta gärna om denna världssensation? Vilket transportmedel använder Greta då?
När Greta åker omkring och påverkar folk så minskar utsläppen av CO2 i atmosfären.
2019-07-09, 16:15
Medlem
Citat:
Det låter intressant, så du får gärna länka. Hittills har vi bara några högerfärdiga skribenter som gavs utrymme för sina personliga åsikter.

Vad vi vet är att några utländska förlag försökt öka försäljningen av Malena Ernmans bok genom att ge intryck att att det är Greta som skrivit den.

https://notrickszone.com/2019/03/19/french-doctor-calls-instrumentalization-of-greta-thunberg-irresponsible-moral-error-revealing-neurop sychiatric-state-to-media-should-be-a-crime/

http://www.theartofannihilation.com/the-manufacturing-of-greta-thunberg-for-consent-the-political-economy-of-the-non-profit-industrial-c omplex/

t.ex.
2019-07-09, 16:15
Medlem
Citat:
Men det är det jag vill ha källa eller förklaring till: att hon inte skulle förstå allt korrekt. Kom ihåg att hon korresponderar med ett antal klimatforskare!
Läser du inte vad Greta påstås skriva? Hennes uttalanden om behovet av minskade CO2 utsläpp är ett klockrent exempel på att hon inte fattar.
2019-07-09, 16:18
Medlem
Citat:
När Greta åker omkring och påverkar folk så minskar utsläppen av CO2 i atmosfären.
Givetvis släpper Greta ut mycket mer än den genomsnittlige jordbon. Greta är en av jordens största miljöbovar.
Om alla levde som Greta och Gretas vanföreställningar var sanning. Då skulle jorden brinna upp på nolltid.

Hur skall Gretasekten stoppa Greta från att resa sönder atmosfären?
2019-07-09, 16:30
Medlem
Har mamma och pappa vinkat av henne på
Slussen innan hon började sin resa till USA
och Sydamerika genom att ta Djurgårdsfärjan?
Sen blir resrutten och antalet byten så många
att man blir helt konfys innan jag på sid 43
noterar att hon skall anlända till Santiago i
Chile i dec just innan jul.. Jag fick resplanen
av MP i ett mail med gröna glosor. Rosor
menade jag ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in