2019-07-09, 10:39
Medlem
Verkar inte finnas några handlingskraftiga farsor där som kan samla ihop sig och tala vett i skitungarna? Helt helt otroligt hur detta kan få hålla på. Blir så jävla arg. Man hoppas nästan att nån gruppering åker dit och markerar hos dessa skitungars föräldrar. Enda som lär hjälpa i detta fall.
Citera
2019-07-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
När du säger att det inte spelar någon roll så antyder du att det procentuellt sett är exakt lika många svenska åttaåringar som åttaåringar från MENA som misshandlar yngre barn med järnrör och hotar att våldta dem. Och ja, procentsatser spelar stor roll. Om man inte inser hur efterblivet det är att betala familjer, från länder som har en högre procentsats än Sverige, för att bo och leva här, då är man en totalt värdelös människa som borde omyndigförklaras.

Att barn slåss och slagit mindre barn (eftersom de är fega o inte vågar gå på större barn) har alltid funnits.
Ooopppss...tar absolut inte åt mig att du säger att jag är värdelös och borde omyndigförklaras!
Citera
2019-07-09, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Du påstår dig vara så medveten och reflekterande, men när man läser dina inlägg så ser man att du inte kommer längre än din egen näsa.

PROBLEMET är inte bråken i sig, busen i sig, pojkstrecken i sig.

PROBLEMET är att det byggs upp ett förakt mot svenskar hos invandrargrupper från exempelvis Somalia, Irak, Nordafrika, speciellt i förorterna. Och anledningen till det är så är för att man har dumpat stora mängder flyktingar från islamistiska länder i våra förorter. Det har skapats parallella samhällen. Många flyktingar från exempelvis Somalia, Syrien eller Irak lever på samma sätt som i sina hemländer, går klädda i heltäckande islamistiska kläder, har kvar samma ideologiska tänk som härstammar från deras egna kultur i hemlandet.
Detta leder sedan till att svenskar och andra sekulära invandrargrupper i Sverige inte släpper in dessa i sin gemenskap, och det blir därmed ett vi-mot-dem samhälle. Det blir per automatik en samhällsuppdelning och därmed ett utanförskap som sedan resulterar i ett förakt gentemot svenskar och andra invandrare som försöker leva som svenskar, speciellt hos de ungdomar som växer upp i förorten och som känner noll gemenskap med majoritetssamhället.

Det är detta som är det verkliga problemet. Det är detta som resulterar i gängskjutningar, islamism och moralpoliser, personrån och våld mot svenska barn och ungdomar, snedvriden och fientlig kvinnosyn mot svenska tjejer som resulterar i sexuella ofredanden och våldtäkt. Detta i sin tur spär på ett hat gentemot invandrare från dessa kulturer och simsalabim så har vi ett polariserat samhälle fullt av misstänksamhet och hat.

hade vi importerat 75% mindre (samma som 1994-2006) än vad vi har gjort sedan alliansen tog över så hade vi haft betydligt färre problem i det här landet

1994-2006 importerade vi 303 000

2006-2018 importerade vi 1 182 000

en ökning med ca 1 miljon! hade vi fortsatt med samma hållbara och klimatsmarta import som 1994-2006 så hade vi inte haft dessa problem med integrationen

https://twitter.com/stegetefter/status/874490372285661184

undrar hur stor andel av den här extra miljonen som kan försörja sig själva utan någon form av bidrag och kan bidra till välfärden?
Senast redigerad av klinkerhofen 2019-07-09 kl. 10:49.
Citera
2019-07-09, 10:40
Medlem
Barn som sätter skräck, BARN! Ärligt talat vad är det för vuxna syltryggar som bor i Grums? På ”min tid” fungerade en örfil alldeles utmärkt och den lirar lika bra 2019.
För övrigt vad är det för fullständigt inkompetent polisväsende i Värmland som trots att detta pågått i över ett år inte kunnat lösa detta?
Citera
2019-07-09, 10:42
Medlem
Kom nu inte och klaga i efterhand utan stå dit kast Sverige och folket som röstat fel...
Citera
2019-07-09, 10:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfluke90
Barn som sätter skräck, BARN! Ärligt talat vad är det för vuxna syltryggar som bor i Grums? På ”min tid” fungerade en örfil alldeles utmärkt och den lirar lika bra 2019.
För övrigt vad är det för fullständigt inkompetent polisväsende i Värmland som trots att detta pågått i över ett år inte kunnat lösa detta?

På din tid? Är du död? Om inte, när örfilade du någon senast?
Citera
2019-07-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
På din tid? Är du död? Om inte, när örfilade du någon senast?

Hahaha du hajar nog var jag menar. Inte allt för länge sedan delades en örfil ut, dock till myndig person som inte betedde sig.

När jag var 8 år, se slutet på 70-talet, så kunde man få sig en hurring om man inte betedde sig. Jag kan faktiskt inte förstå hur man som samhälle, dessutom i en ”by” där alla typ känner alla, låter detta fortgå så länge.
Citera
2019-07-09, 10:56
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Hahaha du hajar nog var jag menar. Inte allt för länge sedan delades en örfil ut, dock till myndig person som inte betedde sig.

När jag var 8 år, se slutet på 70-talet, så kunde man få sig en hurring om man inte betedde sig. Jag kan faktiskt inte förstå hur man som samhälle, dessutom i en ”by” där alla typ känner alla, låter detta fortgå så länge.

Idag hamnar du nog bakom lås och bom. Minns när jag var på GBG varvet för två år sedan på Avenyn. Det var en två småbarn och deras föräldrar som stod där på Avenyn, svensk familj som var propert klädda. Pojken i den här lilla familjen var lite överaktiv och håll på och hade sig. Efter drygt 5 minuter så tar farsan tag i pojken och försöker korrigera honom, att ställa honom intill barnvagnen där det andra barnet låg, verkligen ingen misshandel. Då får 3 svenska pk poliser syn på detta, så de går fram till den här familjen och konfronterar pappa och har ett "förhör"i över 10 minuter. Jag bara stod där och tänkte, vad i helvete, har ni inget viktigare för er?

Minns även när vi blev utskrattade i hela Italien när den där farsan sattes i häktet för några år sedan, efter händelsen i Stockholm.
Citera
2019-07-09, 10:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Tror att det är svårt för de flesta att helt plötsligt börja slå barn. Den där jävla tröskeln man måste över.
Dessutom skulle jag känna mig som en arab om jag gjorde det...och det vill jag inte.

Men visst, det skulle nog behövas.
Citera
2019-07-09, 11:00
Medlem
Bor det bara kärringar på orten? Såg något uselt inslag på Aftonbladet där det fladdrade förbi en del kärringar och någon lätt efterbliven äldre neger som satt på en bänk och sa att allt var lugnt i området.

Inga arga gubbar som man själv fick tampas med som unge? Hade man härjat så där i bostadsområdet som barn hade man ju åkt på en jävla skitstorm i form av arga pappor som hade tagit en i örat med mera. Minns att vi hade krismöte på skolan för att ett par killar sprejat KUK på hockeyrinken med snösprej.
Citera
2019-07-09, 11:02
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Att barn slåss och slagit mindre barn (eftersom de är fega o inte vågar gå på större barn) har alltid funnits.
Ooopppss...tar absolut inte åt mig att du säger att jag är värdelös och borde omyndigförklaras!
Ok, du förstår dig alltså inte på avancerade saker såsom procentsatser. Nu lär alla som har gått klart grundskolan förstå att man inte behöver ta dig på allvar.
Citera
2019-07-09, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Bor det bara kärringar på orten? Såg något uselt inslag på Aftonbladet där det fladdrade förbi en del kärringar och någon lätt efterbliven äldre neger som satt på en bänk och sa att allt var lugnt i området.

Inga arga gubbar som man själv fick tampas med som unge? Hade man härjat så där i bostadsområdet som barn hade man ju åkt på en jävla skitstorm i form av arga pappor som hade tagit en i örat med mera. Minns att vi hade krismöte på skolan för att ett par killar sprejat KUK på hockeyrinken med snösprej.
Dessa män är numera kastrerade cuckar som sköter markservicen hemma medan hon med byxorna är ute och förstör landet. Vi är med andra ord mycket rökta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in