Citat:
Ursprungligen postat av
mrfluke90
Hahaha du hajar nog var jag menar. Inte allt för länge sedan delades en örfil ut, dock till myndig person som inte betedde sig.
När jag var 8 år, se slutet på 70-talet, så kunde man få sig en hurring om man inte betedde sig. Jag kan faktiskt inte förstå hur man som samhälle, dessutom i en ”by” där alla typ känner alla, låter detta fortgå så länge.
Idag hamnar du nog bakom lås och bom. Minns när jag var på GBG varvet för två år sedan på Avenyn. Det var en två småbarn och deras föräldrar som stod där på Avenyn, svensk familj som var propert klädda. Pojken i den här lilla familjen var lite överaktiv och håll på och hade sig. Efter drygt 5 minuter så tar farsan tag i pojken och försöker korrigera honom, att ställa honom intill barnvagnen där det andra barnet låg, verkligen ingen misshandel. Då får 3 svenska pk poliser syn på detta, så de går fram till den här familjen och konfronterar pappa och har ett "förhör"i över 10 minuter. Jag bara stod där och tänkte, vad i helvete, har ni inget viktigare för er?
Minns även när vi blev utskrattade i hela Italien när den där farsan sattes i häktet för några år sedan, efter händelsen i Stockholm.