Kloka tankar, jag håller med dig.
Jag flikar dock in,
Otrohet, sex förknippar vi med lust, det är en av våra grundläggande behov, det finns ingen lag i Sverige som säger att otrohet är brottsligt. Förtydligar ingen lag!
Kyrkan har egna lagar, när de används i syfte att styra över svenska lagar, då blir de en sent, då bör vi höja ögonbrynen och ifrågasatta dessa postare som fanatiker!
Varför ska vissa religiösa få använda otrohet som en brott? Vi ska följa svenska lagar, inte kyrkans uråldriga skuld/skambeläggningar.
Ifrågasätt om och om igen!!
De som ändå ständigt anser detta brott stå över svenska lagar, (läs de förnekar och efterkonstruerar detta, förväntar mig massor med påhopp nu)
som sköljer sitt hat över BO, de har egna motiv till mordet, de är fanatiska, de ber oss alla att rättfärdiga mordet för att få förlåtelse av domstol och inte bara av sin gud. Att be till gud om förlåtelse är lättare än att bli förlåten av övriga massan (dvs oss oreligiösa och religiösa utan att vara fanatiker) och domstolen.
Varför skulle vi rättfärdiga ett mord på Lena för att hon varit otrogen?? Va??
Det är fullkomligt sanslöst!!
Och det bara för att en religiös fanatiker kan ha mördat LW, som är ständigt bortskämd att blir förlåten av sin gud? Bara för att denna person är feg och gömmer sig bakom gud i en kyrka?
Och bara för att denna GM vill rättfärdiga mord, så ska det ältas tills vi har rättfärdigat och därmed också förlåta mördaren på samma sätt?
Nej aldrig! Finns inte en chans!!
Tack Tufsankatt så klok,stå upp för LW, kämpa emot religiösa fanatiker som ska tvinga på oss deras rappakalja. Vi kämpar för att rätt GM ska till domstol, allt snack att vi kämpar mot SD är bara nonsens, vi lyfter på varje sten, vi ältar, vi är övertygade vissa stunder, vi tvivlar i andra om vad som hände 14 maj.
Men vi tvivlar inte en sekund på, att all religiös fanatism och sekterism, i denna tråd existerar, det vet vi med all säkerhet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
OM du har bekanta som är pastorer tror du verkligen att dom skulle berätta för dig om de varit otrogna?
Så korkad är nog ingen (pastor eller ej)!
Otrohet är inte bra men väldigt mänskligt... LW var pastor men inget undantag (från mänskligheten) jag är övertygad om att det finns många fler pastorer/präster som är otrogna och är övertygad om att de inte skulle berätta för dig om det förekommit! (Finns de inom det kyrkliga som gjort betydligt värre saker än att vara otrogna).
Den som kan vara intressant i detta mordfall förutom SD är som jag ser det MH och hon är/var väl också pastor?