2019-07-09, 06:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
UW:s föräldrar bor i Karlskoga, liksom hans två bröder.

Pappan JEW är född 1943.
Mamman GMW föddes 1944.

Äldsta brodern är född 1967.
UW föddes 1969.
Yngsta brodern är född 1977.

JEWs far EGV hade diversehandel i Lindesberg. Namnet skrivs ibland Veström
JEW och jag har en snutt DNA gemensamt.

PEW -67
LUW -69
JTW -77
Senast redigerad av PeterNoster 2019-07-09 kl. 06:35.
Citera
2019-07-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Men varför ska hela tråden fyllas av repeterad kritik (samma sak tio gånger om dagen) mot henne istället för att fundera över vad det är för fel på mördaren?
Och ständigt tar du upp löjliga exempel som är totalt off topic.

Försöker du få tråden stängd genom att tramsa så mycket du orkar?

Försök med någon ny infallsvinkel som omväxling.
Vad tror du var orsaken till att MH var så elak mot UW:s barn?

Jag flikar in, och gissar att svaret är: Svartsjuka/Dåligt självförtroende/Grandios självbild/Noll självinsikt= kaos, labil personlighet.
Trolig borderline, utifrån suicidförsök och svartvita tänkande och grälsjuka elaka och hatiska anklagande, som även tyder på maniskt beteende
Citera
2019-07-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, du har fel!
LW var inte som de flesta andra [pastorer jag känner].
Hennes agerande skiljer sig avsevärt från det gängse accepterade "regelverket" inom det frireligiösa segmentet, det får du försöka ta in.
OM du har bekanta som är pastorer tror du verkligen att dom skulle berätta för dig om de varit otrogna?
Så korkad är nog ingen (pastor eller ej)!

Otrohet är inte bra men väldigt mänskligt... LW var pastor men inget undantag (från mänskligheten) jag är övertygad om att det finns många fler pastorer/präster som är otrogna och är övertygad om att de inte skulle berätta för dig om det förekommit! (Finns de inom det kyrkliga som gjort betydligt värre saker än att vara otrogna).

Den som kan vara intressant i detta mordfall förutom SD är som jag ser det MH och hon är/var väl också pastor?
Citera
2019-07-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
KKs kvinna har ju varit uppe som förslag
tidigare.

Att du inte har fått några förslag idag beror
väl på att vi inte kan ha en aning om
vilka LW hade intima förhållanden med
i närtid när hon blev mördad.
Än mindre vilka deras ev fruar kan vara.

JGs kvinna kanske inte uppskattade att han
var ute och rände på nätterna med LW.

Beholder kanske hade någon dambekant som
inte uppsakttade konkurensen.

Rymdens kvinna kan ha känt sig hotad
av LW när de skulle till Norge tillsammans.
Hon kände säkert till LWs rykte och kan
ha fått för sig något som kanske inte ens var sant.

Listan kan säkert göras hur lång som helst...

Du skriver "hon kände säkert till LW:s rykte"
Vad var det för rykte du syftar på ang LW INNAN mordet... vilka visste om LW:s otrohet med SD (förutom JG som jag kan tänka mig visste det)?
Citera
2019-07-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
.. vilka visste om LW:s otrohet med SD (förutom JG som jag kan tänka mig visste det)?

Har tänkt lite på detta; kan det vara en orsak (den primära) till att LW drog tillbaka sin knoggnuggningsanmälan, att hon inte ville riskera att förhållandet med SD skulle bli känt? Som vigande pastor så måste det ju rimligtvis ha varit en extra het potatis, hetare än brukligt.
Citera
2019-07-09, 10:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenered
Har nu skummat några sidor i tråden och det är mycket att gå igenom. Mycket intressant, men även mycket betydelselöst skitsnack. Hoppas någon moderator kan rensa upp i tråden snart!

Någon vänlig person som är insatt som kan göra en OBJEKTIV sammanfattning av det man kommit fram än så länge?

Tack på förhand!
Det är fler än du som har efterlyst en lista där obekräftade uppgifter och spekulationer utelämnas, men frågan är alltså vad som då skall sammanfattas i en sådan lista:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du kan precisera ditt önskemål så finns det säkert många här som kan hjälpa dig.
Citera
2019-07-09, 10:22
Medlem
Citat:
OM du har bekanta som är pastorer tror du verkligen att dom skulle berätta för dig om de varit otrogna?

Otrohet är inte bra men väldigt mänskligt... LW var pastor men inget undantag (från mänskligheten) jag är övertygad om att det finns många fler pastorer/präster som är otrogna och är övertygad om att de inte skulle berätta för dig om det förekommit! (Finns de inom det kyrkliga som gjort betydligt värre saker än att vara otrogna).

Den som kan vara intressant i detta mordfall förutom SD är som jag ser det MH och hon är/var väl också pastor?
Mina fetningar:
Du kan vara "övertygad" precis hur mycket du vill, men eftersom du inte vet vem jag är eller vilken/vilka funktion/-er jag har irl, så faller din "övertygelse" platt till marken.

OnT: Ja, alldeles riktigt, MH är/var pastor, men mer än så vet jag inte om henne.
Det kan för många själasörjare/församlingsaktiva i perioder bli väldigt betungande och jag uppfattar det som att MH krisade. Jag tycker ändå inte hon skall stenas och sån där kvackdiagnostik som Den Smarta ägnar sig åt, är osnyggt.
Tycker jag.
Du?
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-09 kl. 10:32.
Citera
2019-07-09, 10:42
Medlem
Kloka tankar, jag håller med dig.
Jag flikar dock in,
Otrohet, sex förknippar vi med lust, det är en av våra grundläggande behov, det finns ingen lag i Sverige som säger att otrohet är brottsligt. Förtydligar ingen lag!
Kyrkan har egna lagar, när de används i syfte att styra över svenska lagar, då blir de en sent, då bör vi höja ögonbrynen och ifrågasatta dessa postare som fanatiker!

Varför ska vissa religiösa få använda otrohet som en brott? Vi ska följa svenska lagar, inte kyrkans uråldriga skuld/skambeläggningar.
Ifrågasätt om och om igen!!

De som ändå ständigt anser detta brott stå över svenska lagar, (läs de förnekar och efterkonstruerar detta, förväntar mig massor med påhopp nu)
som sköljer sitt hat över BO, de har egna motiv till mordet, de är fanatiska, de ber oss alla att rättfärdiga mordet för att få förlåtelse av domstol och inte bara av sin gud. Att be till gud om förlåtelse är lättare än att bli förlåten av övriga massan (dvs oss oreligiösa och religiösa utan att vara fanatiker) och domstolen.
Varför skulle vi rättfärdiga ett mord på Lena för att hon varit otrogen?? Va??
Det är fullkomligt sanslöst!!
Och det bara för att en religiös fanatiker kan ha mördat LW, som är ständigt bortskämd att blir förlåten av sin gud? Bara för att denna person är feg och gömmer sig bakom gud i en kyrka?
Och bara för att denna GM vill rättfärdiga mord, så ska det ältas tills vi har rättfärdigat och därmed också förlåta mördaren på samma sätt?
Nej aldrig! Finns inte en chans!!

Tack Tufsankatt så klok,stå upp för LW, kämpa emot religiösa fanatiker som ska tvinga på oss deras rappakalja. Vi kämpar för att rätt GM ska till domstol, allt snack att vi kämpar mot SD är bara nonsens, vi lyfter på varje sten, vi ältar, vi är övertygade vissa stunder, vi tvivlar i andra om vad som hände 14 maj.
Men vi tvivlar inte en sekund på, att all religiös fanatism och sekterism, i denna tråd existerar, det vet vi med all säkerhet!

Citat:

Citera
2019-07-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mina fetningar:
Du kan vara "övertygad" precis hur mycket du vill, men eftersom du inte vet vem jag är eller vilken/vilka funktion/-er jag har irl, så faller din "övertygelse" platt till marken.

OnT: Ja, alldeles riktigt, MH är/var pastor, men mer än så vet jag inte om henne.
Det kan för många själasörjare/församlingsaktiva i perioder bli väldigt betungande och jag uppfattar det som att MH krisade. Jag tycker ändå inte hon skall stenas och sån där kvackdiagnostik som Den Smarta ägnar sig åt, är osnyggt.
Tycker jag.
Du?
Vad spelar det för roll vem du är? Tror du allvarligt att pastorer/präster inte förekommer bland de som är otrogna mot sin partner? LW är säkert inte den enda av dessa som är mänsklig... mänsklig att göra något som är fel.

Du som du säger dig känna (pastorer)... varför i herrans namn skulle de berätta för någon om de är otrogna?

Jag har aldrig sagt att någon ska stenas!

Varför drar du in annan postare i mitt svar till dig?
Citera
2019-07-09, 11:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är fler än du som har efterlyst en lista där obekräftade uppgifter och spekulationer utelämnas, men frågan är alltså vad som då skall sammanfattas i en sådan lista:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du kan precisera ditt önskemål så finns det säkert många här som kan hjälpa dig.
Läs Philomenas inlägg från inatt.
Det ger en mycket bra sammanfattning med åsikter från olika sidor.
Citera
2019-07-09, 11:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag tror faktiskt att ovissheten inför
Springares bok kan vara på väg att
knäcka SD.
Jag tycker mig se tecken på det i tråden.
Det kanske vore en bra idé att plocka in
honom nu och sätta ytterligare press på
honom?
Han försöker ge en oberörd bild på sin
GC-logg men under ytan så måste det
ändå vara en enorm press som förhoppningsvis
snart blir för mycket för honom.
Då hoppas jag att HD och barnen
befinner sig på tryggt avstånd.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-09 kl. 11:25.
Citera
2019-07-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tänkt lite på detta; kan det vara en orsak (den primära) till att LW drog tillbaka sin knoggnuggningsanmälan, att hon inte ville riskera att förhållandet med SD skulle bli känt? Som vigande pastor så måste det ju rimligtvis ha varit en extra het potatis, hetare än brukligt.
Mycket troligt som Du skriver... med tanke på hur inskränkta vissa kan vara i en församling. Vill inte se att även kristna har mänskliga drag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in