2019-07-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
De flesta är överens om att det som händer i Grums är allvarligare än "störiga barn".
Jag tror en polis med fyrtio år i yrket har träffat "störiga barn" tidigare.

Tror inte det är unikt för Grums, fråga runt i bostadsområden i större städer så får du nog höra liknande händelser tyvärr.
Citera
2019-07-09, 00:11
Medlem
Vi har liknande problem med ett gäng barn mellan 8-12 år i Hässelby. Hälften araber och hälften somalier. De hotar människor i alla åldrar, gör inbrott, slår sönder hus och säger åt kvinnor att hålla sig inne och vara tysta. Polis är inkopplad men gör inte mer än att ”ta en extra runda i området då och då” vilket är likställt med absolut ingenting.
Citera
2019-07-09, 00:15
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollabella
Tror inte det är unikt för Grums, fråga runt i bostadsområden i större städer så får du nog höra liknande händelser tyvärr.

Ja, tyvärr är det inget unikt för Grums att bosättare påverkar levnadsvillkoren för svenskar på det viset. Barn som hotar med våldtäkt. Barn som kallar vuxna svenska kvinnor för hora och att de inte lyssnar på dem för att de är kvinnor. Oftast sker dock en White flight i tysthet och mediaskugga. Grums blossade upp som en nödraket bara. Intifada ligger inte för svensken.
Citera
2019-07-09, 00:24
Medlem
(s) hade >40% i Grums men SD hade >20%, alla vita har inte flytt. Således en polarisering mellan fortfarande sossar vs inte längre sossar utan SD. Noterar 47 röster på AFS.
Citera
2019-07-09, 00:25
Medlem
Det här är helt och hållet samhällets patriarkala strukturer som visar sitt fula tryne än en gång
Citera
2019-07-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klibbigt
Vi har liknande problem med ett gäng barn mellan 8-12 år i Hässelby. Hälften araber och hälften somalier. De hotar människor i alla åldrar, gör inbrott, slår sönder hus och säger åt kvinnor att hålla sig inne och vara tysta. Polis är inkopplad men gör inte mer än att ”ta en extra runda i området då och då” vilket är likställt med absolut ingenting.
Gör nått själv då för fan eller håll käft.
Citera
2019-07-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det här är helt och hållet samhällets patriarkala strukturer som visar sitt fula tryne än en gång

Jävla skäggbarn!
Citera
2019-07-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
(s) hade >40% i Grums men SD hade >20%, alla vita har inte flytt. Således en polarisering mellan fortfarande sossar vs inte längre sossar utan SD. Noterar 47 röster på AFS.
Ok, med andra ord en ort som totalt domineras av underklass. Därför kan dom helt enkelt inte flytta för dom saknar jobb och pengar och kan inte gå bättre jobb på annan ort. Som det brukar se ut i dagens middle Sweden. Sådana här orter närmar sig tyvärr rasupplopp. Undrar när och c ar den tändande gnistan kommer.

För sådana här gäng lär bli ännu värre och hota samhällets stabilitet, typ Östberga, när de vuxit upp.
Citera
2019-07-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jodå , jag klarar mig Jag spelar inte tuff , men jag är heller inte rasist har haft många barn som lekt med mina barn hemma...
Oj, har du haft barn hemma hos dig? Då måste jag ha helt fel, eftersom du just bevisat att de här inte kan ingå i klaner. Hur tänkte jag där?

Rasist? De enda jag hatar djupt, är sådana som du. Är det samma sak som rasist?
Citera
2019-07-09, 00:39
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
De flesta är överens om att det som händer i Grums är allvarligare än "störiga barn".
Jag tror en polis med fyrtio år i yrket har träffat "störiga barn" tidigare.

Polisen får väl kalla på hjälp utifrån i så fall. Stockholm? Nationella insatsstyrkan? Dom kanske kan ta hand om sexåringarna? Eller kalla in militären?
Citera
2019-07-09, 00:42
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Polisen får väl kalla på hjälp utifrån i så fall. Stockholm? Nationella insatsstyrkan? Dom kanske kan ta hand om sexåringarna? Eller kalla in militären?
I den bästa av världar ja. Nu är det socialtjänstens bord.
Citera
2019-07-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollabella
Ännu en nolla. Jag hatar dig från djupet av mitt hjärta och önskar att människor om du skall gå under på ett sätt, som gör att du inser vilken värdelös människa du varit. Tro mig, för fem år sedan trodde jag inte att jag kunde känna sådant hat, men du och dina gelikar har till slut lyckats åstadkomma det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in