2019-07-08, 22:39
Medlem
Celticos avatar
Så äckligt detta landet är. Är man en sliskisk afghan som ättrar sig mot en berömd person, som dessutom trakasserad och tafsat på en kvinna så har man lagen på sin sida och äcklet kommer säkert få massor med pengar.

Hade det varit i nått sydeuropeiskt land så hade polisen tackat ASAP och get afghanerna en örfil för vad dom orsakat, och gått vidare med sina liv.

Nej här skämmer man ut sig över hela världen, och vem vill besöka detta böglandet från USA när dom ser detta.
Citera
2019-07-08, 22:55
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Edit: bara för att förtydliga så måste en av de misshandlade gjort en anmälan för att de ska kunna bli misstänkta för brott i såna här "personbrott", annars finns det ingen målsägare, då staten juridiskt sett inte kan driva ett mål åt en person okänd för domstolen. En utomstående kan ringa polisen och de kan gripa personer skäligt misstänkta, men om den skadade inte anmäler (vilket inte är pliktigt) så kan ingen dömas, än mindre häktas.

Jaså, inte enligt den här artikeln på Lawline som säger att Polisen själva kan driva på om brottet går under allmänt åtal:

https://lawline.se/answers/offret-vill-inte-anmala-for-misshandel-kan-polisen-sjalv-driva-anmalan
Citera
2019-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Tyler the creator skrev nyss detta på twitter:

Citat:
no more sweden for me, ever

https://twitter.com/tylerthecreator/status/1148306389871104001?s=21

Ingen större förlust.
Citera
2019-07-08, 23:04
Medlem
Slints avatar
Sverige skämmer ut sig totalt. Igen.
Clownparadiset Sverige.

Jag hoppas bara att andra länder kan se detta som en varning om hur fel det kan gå när man låter dårar styra landet, och en dum naiv befolkning bara sticka huvudet i sanden som en dum jävla fågel.
Citera
2019-07-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Mer våld än vad som krävs för vad? Om sällskapet hade slutat där videon slutar och Elvisimitatören hade haft en Mac 11 i brallorna så hade det kunnat vara sällskapets sista stund i livet. I såna här situationer ska man utgå från det värsta.

Precis... TC-Afghaner är kända för att bära kniv så när man slåss med dessa ”barn” så bör man slå tills personen är medvetslös
Citera
2019-07-08, 23:15
Medlem
Jag tycker att de är jättebra om de amerikanska rapparna bojkottar Sverige. De är just de här artisterna som många av de kriminella som sysslar med drogförsäljning i Sverige ser upp till och lyssnar på. Ingen förlust om rapparna bojkottar Sverige. De kan stanna i USA hela högen. Det kommer kanske något bra ut av det här.
Citera
2019-07-08, 23:28
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Jaså, inte enligt den här artikeln på Lawline som säger att Polisen själva kan driva på om brottet går under allmänt åtal:

https://lawline.se/answers/offret-vill-inte-anmala-for-misshandel-kan-polisen-sjalv-driva-anmalan
Det förändrar inte lägesbilden. Även i det så når polis inte en fällande dom utan bevisbörd, ex. om expertvittnen finns, vilket kommer ifrån en person som blivit misshandlad eller poliserna själva.
Citera
2019-07-09, 00:52
Medlem
folkgemenskaps avatar
Sverige har utlämningsavtal med USA så att ASAP Rocky skulle avvika är bullshit. Finns heller ingen risk att han fortsätter med kriminalitet eller kommer förstöra bevis.

Häktningen är totalt politiskt och syftar till att skrämma svenskar från att nyttja nödvärn och försvara sig själva.

Det är inte för inget svensken blivit en cuck.
Manlighet straffas med tortyr och strängaste straff.
Citera
2019-07-09, 01:04
Medlem
Rakim hade en ängels tålamod, det måste jag utgå ifrån när jag ser videoupptagningen.
Men. Att skicka en snubbe med full kraft ner i rännsten och sen ge snubben kompanistryk är ju inget annat än brutal misshandel. Spelar ingen roll hur provocerade de andra var.
Citera
2019-07-09, 01:07
Medlem
All min respekt för snuten och rättsväsendet är totalt slut. Blir jag robbad av nån arab/somalie tar jag lagen i egna händer så är det bara. Om jag ser någon begå brott kommer jag heller aldrig anmäla. Fan ta er snutjävlar och socialdemokraterna jävla pack!!
Citera
2019-07-09, 01:36
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
All min respekt för snuten och rättsväsendet är totalt slut. Blir jag robbad av nån arab/somalie tar jag lagen i egna händer så är det bara. Om jag ser någon begå brott kommer jag heller aldrig anmäla. Fan ta er snutjävlar och socialdemokraterna jävla pack!!

Visst är snuten korkad och rättsväsendet skit, men det är inte hela sanningen. Man kan inte förvänta sig att en rapRocky ska ha en fungerande pannlob men bakom honom bör det finnas folk som har litet mer förstånd. När jag hade sett kast-med-Afghan-klippet, måndagen 1/7, var jag säker på att Rocky redan lyfts ur Sverige. För varje normalbegåvat svenskt barn kan se att det som händer efter att Afghanen landat kan ställa till problem. Hade jag tillhört Rockys management-krets, hade jag sett till att han genast återvänder hem och resten av Europa-turnén ställs in.
Senast redigerad av angerove 2019-07-09 kl. 02:32.
Citera
2019-07-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
1) De är numerärt övertag.
2) Det slås mot huvudet mot en person som ligger ned.
Det räcker väl inte för grov misshandel. Numerärt övertag är oväsentligt

Nä det måste vara att afghanen fått allvarliga skador typ utslagna tänder m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in