2019-07-08, 20:44
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Nu börjar de lägga ut dimridåerna.

Experterna och frågeställare uttrycker sig med väl valda ord.

Det är så synd om förövarna och föräldrar.

Hur i hela glödheta helvete förklarar då Ulla att polisen som intervjuas inte har sett något liknande på fyrtio år?

Tror hon att vi är idioter?
Citera
2019-07-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Får vanliga ungjävlar som mina ocxkså dessa satsningar och korvgrillning samt kanske åka polisbil och prova sirener??
Eller måste dom kvala in och ha rätt sorts föräldrar och uppföra sig illa?

Det beror på vilken hudfärg de har.
Citera
2019-07-08, 21:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är gammal och i mitt arbete så åker jag till bostadsområden med lägenhetshus.
Jag fattar inte vilken jävla svinstia och total oaktsamhet som en del har.

Sopor, godispapper, glasspapper, tomma läskflaskor, nya barncyklar (NYA!) som ligger utomhus bara släppta där dom åkte på dom sist.
Inne på en gård vid ett lägenhetshus finns trehjulingar, små barncyklar, små sparkcyklar, ministudsmattor, parkbänkar mm. Måste kryssa fram i sicksack för att gå vägen fram till den port jag ska till. Ungarna är uppe och skriker och springer omkring i trapphusen och på gårdarna kl.21-22 på kvällarna. Ålder? 5-6- 7-8-9?
Ingen vuxen alls utomhus.
När de vuxna är där så är det för att dom kört in någon bil och ställt mitt på parkvägen, med dörrarna vidöppna så man måste gå på gräset för att gå förbi.
När de väl är inomhus så hörs ungarna skrika inne i lägenheterna.

Verkar inte finnas någon som helst tillsyn eller uppfostran eller begränsning.
"De här ungarna kommer aldrig klara sig i det svenska samhället när de växer upp", tänkte jag när jag läste detta, "aldrig bli något och aldrig bli accepterade i något sammanhang som kräver social anpassningsförmåga". Eller, är det i själva verket tvärtom? Tänk om det är barbarer som dessa (och skräck-barnen i Grums) som dominerar i morgondagens Sverige?

Svenska barn, däremot, lär sig hur man beter sig för att ingenting annat funkar. Det fick jag veta när jag var liten, och säkert de flesta andra också. Att man sköter sig om man vill att det ska gå bra i livet. Att man inte ska provocera eller störa andra för att det kan bli farligt. Och att man inte ska slåss för att man kan åka på stryk. Slogs gjorde vi ändå, men tro på fan att svenska ungar i dag inte vet hur man försvarar sig när redan deras föräldrar fick höra att smartast är att hålla låg profil. Smartast, inte nödvändigtvis bäst, och vem vågar då ingripa med risk för att själv råka illa ut?
Citera
2019-07-08, 21:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Svenska barn, däremot, lär sig hur man beter sig för att ingenting annat funkar.

Barnen i Grums får nu lära sig att "Det funkar inte ändå". Med en förfärande effektiv pedagogik.

Jag bryr mig nog mindre om hur de inavlade skall klara sig, och mer för dem som borde få lära sig att det har betydelse hur man beter sig. Men får stryk och blir kallad hora i vilket fall, hur de än beter sig.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-07-08 kl. 21:14.
Citera
2019-07-08, 21:12
Medlem
Erik Östs avatar
Tolkar måste vara ett framtidsyrke i sverige! Alltid något.
Citera
2019-07-08, 21:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Fritidsgårdar är lösningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/psykoteraputen-vi-lagger-oss-i-alldeles-for-lite

Citat:
”Vi lägger oss i alldeles för lite”

Tror han menar dom. Vi tenderar att lägga oss i ganska väl. Dom brukar inte göra det i någon större grad.
Citera
2019-07-08, 21:21
Bannlyst
Expressen slår på stora trumman och skriver rubriken..
”Samhället slår tillbaka mot barnen som sprider skräck”

Nån som fattar på vilket sätt samhället slår tillbaka?
https://www.expressen.se/gt/samhallet-slar-tillbaka-mot-barnen-som-sprider-skrack/
Citera
2019-07-08, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Barnen i Grums får nu lära sig att "Det funkar inte ändå". Med en förfärande effektiv pedagogik.

Jag bryr mig nog mindre om hur de inavlade skall klara sig, och mer för dem som borde få lära sig att det har betydelse hur man beter sig. Men får stryk och blir kallad hora i vilket fall, hur de än beter sig.
Ja, det är förjävligt. När jag var barn sa alltid min pappa att jag skulle tänka på att jag inte vet vem jag har att göra med och att det kan slå slint i huvudet på vem som helst. Bäst att passa sig. Det verkar invandrarbarnen inte behöva tänka på eftersom den här pacifistiska doktrinen sitter som berget i det uppväxande släktet svenskar, och så är det väl så att det alltid är någon (utomeuropé) som är värre om man gör ett försök.

Det svenska efterkrigssamhället är inte konstruerat för den här sortens konflikter. Jag kan bara hoppas att invandrarungarna straffar ut sig själva, och helst sina familjer, med det här beteendet. Good riddance.
Citera
2019-07-08, 21:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna

https://www.expressen.se/gt/samhallet-slar-tillbaka-mot-barnen-som-sprider-skrack/
Socialen drar in på saften och bullarna för dom elaka barnen, kanske även lördagsgodiset om dom inte skärper sig.
Citera
2019-07-08, 21:28
Medlem
Mubutus avatar
När ett område är i skräck över ett gäng 8-12 åringar så vill jag inte veta vilken skräck ett gäng 18+ åringar kan göra...
Citera
2019-07-08, 21:28
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna

Ja dom får inte den nyaste mobilen denna månaden och veckopeng sänkt till 10k.
Fy fan vad trött jag är på Araber får ärligt talat spykänslor när man ser en sån sandneger.
Citera
2019-07-08, 21:30
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Otroligt olika syn på uppfostran. Deras föräldrar tänker att de har kommit till ett land där man får allt serverat, även barnuppfostran tror de. De blandar ihop möjlighet till dagis o förskola och gratis skolgång med uppfostran och deras EGET ansvar. För även om allt är gratis i den vägen här förutsätter det att man uppfostrar sina barn. Men de är helt obrydda om vad ungarna (killarna) gör utanför hemmets väggar. Dessutom får de väl sig itutat att svenskar inte är lika mycket värda som dem. Stackars arma Grums. Jag ser själv invandrar ungar här i Malmö som beter sig som svin. På bussar, på stan... de har ingen respekt för det har de inte lärt sig. De sabbar, trakasserar, skriker, hotar, begår brott. Samhället ska sedan försöka få styr på dem. Föräldrarna sitter i sin lägenhet, kan inte svenska och fattar ingenting.
Jag tycker man ska införa ungdomsvårdsskolor där man kan få en plats från 10 år och uppåt. Det skulle vara som ett boot camp. Ingen aga eller så men militäriskt stränga regler. Föräldrarna skulle också bjudas in till samtal - och det skulle inte vara saft och bullar och löst snack utan verkligen HÅRT MOT HÅRT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in