2019-07-08, 19:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag återkommer med tjat om SD hela tiden, men ibland så dyker JG upp i huvudet som en skenhelig skugga. Han och LW var ute och FTF:ade i gryningen en knapp månad innan hon mördades. Sherlock har berättat att JG var sjukskriven två veckor efter att LW mördades och att han var väldigt besviken på sina två vänner SD och LW, främst på SD, för att de hade haft ett förhållande bakom ryggen på honom. Frågan är när han blev besviken på detta - före eller efter mordet? Har det kommit fram i tråden?

JG och LW FTF:ade alltså en tidig gryningsmorgon den 17/4-18 (4 dgr efter FTF:en med SD) då hon hade "smitit" hemifrån där en febrig Mini låg hemma i sängen och ville ha Alvedon. www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3f3c28d-1d19-4639-a868-94a3397097d9&IID=df63f588-d86f-4882-afef-2f6b2687abbf

Hade de konverserat och planerat att mötas eller råkade de på varandra den tidiga gryningsmorgonen?
Var un-friendningarna på Fb skenmanövers för att hålla partners lugna?

Där är ju ett utmärkt exempel på vilken
fantastisk mamma hon var.
Vem lämnar sitt sjuka barn för att ränna
runt och leta burkar?
Hon var verkligen duktig på att prioritera
Barnen måste verkligen ha känt sig
viktiga och älskade.
Och hon fattade tydligen inte att det var
fel att göra så heller eftersom hon skriver
öppet om det. Hon hade inte ens vett att
skämmas.

Vi behöver verkligen inte fantisera ihop
negativa saker att skriva om LW.
Det har hon valt att dela med sig av själv.
Citera
2019-07-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du verkar ha något problem med att
LW var KRISTEN och PASTOR.
Det kanske är det som var motivet för
mördaren?
Och då menar jag inte muslimer utan
trippelsexor.
Finns det många sådana i Örebro?

Vad exakt menar du? Satanister?
Citera
2019-07-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag ser KW som en helt vanlig människa, med fel och brister men ändå så fantastisk glad och omtänksam.
Vad hon gjorde på sin fritid har inget med hennes jobb att göra, så tänker jag
Men nu har det väl slagit slint ordentligt för dig? Är man pastor i en församling har man ett uppdrag och det gäller 24/7! Så är det bara och det är inget att diskutera!

Att du uttalar dig om "vad hon gjorde på sin fritid" på det vis du gör, visar att du inte är en seriös debattör. Du kan inte, med trovärdighet i behåll, föra argumentation på det viset.

LW begick moraliska övertramp på mer än ett sätt. Därför förlorade hon väldigt mycket förtroende. Den förlusten är ofta omöjligt att göra något åt.
Tyvärr.
Citera
2019-07-08, 19:15
Medlem
Ja det kan tyckas vara off-t men eftersom ni hela tiden pratar om just padtorskapet så måste vi ju ideligen prata om detta.
Det är ju bara ni som ständigt tar upp detta, jag har skrivit gång på gång att jag inte tror att motivet är religiöst. Och nu är mina värderingar om religiösa plötsligt jätteviktigt. Allt handlar inte om gud, mordet handlar inte om gud enligt mig. Tror du på fullaste allvar, att detta mord är ett religiöst motiv Carinah?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ett mycket långt inlägg som råkar vara helt offt, från början till slut.
Men bra ändå att du vädrar dina fördomar och avslöjar dina bigotta uppfattningar om kristna, för i det här fallet, med det du skriver, så är det som att du glömmer att du rimligen också då bör kritisera LW för hennes hycklande vad gäller hennes oförmåga att hålla sig till sin själavårdande uppgift.
Hur ser du på det hyckleriet? Att hon grovt åsidosatte sina plikter är ju belagt bortom all diskussion.
Eller blir det ett svar från dig om att det är alldeles förfärligt fel att kritisera ett BO?
Citera
2019-07-08, 19:18
Medlem
Jodå jag är helt seriös, helt vanlig människa men jag är inte religiös. LW hade rätt att få vara människa! Det har inte slagit slint på mig, har det gjort det på dig, eller har du alltid varit fanatisk?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men nu har det väl slagit slint ordentligt för dig? Är man pastor i en församling har man ett uppdrag och det gäller 24/7! Så är det bara och det är inget att diskutera!

Att du uttalar dig om "vad hon gjorde på sin fritid" på det vis du gör, visar att du inte är en seriös debattör. Du kan inte, med trovärdighet i behåll, föra argumentation på det viset.

LW begick moraliska övertramp på mer än ett sätt. Därför förlorade hon väldigt mycket förtroende. Den förlusten är ofta omöjligt att göra något åt.
Tyvärr.
Citera
2019-07-08, 19:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
runt och leta burkar?
viktiga och älskade.
skämmas.

Hon var nattpigg och den febrige grabben sov. Hon måste ha bedömt att det inte var någon fara med honom och en nästan 12-årig grabb klarar att mamma är ute och ränner efter burkar medan han sover, men jag är benägen att tycka att hennes beteende där liknar en besatthet.
Citera
2019-07-08, 19:22
Medlem
Citat:
runt och leta burkar?
viktiga och älskade.
skämmas.

Om vi ska stå och stampa i samma grop i tråden kommer vi aldrig vidare. Det har mer eller mindre konstaterats nu att ett antal barn i två familjer inte haft det optimalt alla gånger. Går vi inte framåt så kommer åklagaren att lösa fallet före oss och det vore väl för dj-igt?
Citera
2019-07-08, 19:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hon var nattpigg och den febrige grabben sov. Hon måste ha bedömt att det inte var någon fara med honom och en nästan 12-årig grabb klarar att mamma är ute och ränner efter burkar medan han sover, men jag är benägen att tycka att hennes beteende där liknar en besatthet.

Hon kunde inte veta hur länge han
skulle sova.
Hon kunde inte veta om han skulle bli
sämre.
Citera
2019-07-08, 19:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om vi ska stå och stampa i samma grop i tråden kommer vi aldrig vidare. Det har mer eller mindre konstaterats nu att ett antal barn i två familjer inte haft det optimalt alla gånger. Går vi inte framåt så kommer åklagaren att lösa fallet före oss och det vore väl för dj-igt?

Det finns fortfarande många här som
hävdar att LW var en fantastiskt mamma.
Citera
2019-07-08, 19:30
Medlem
Citat:

Det verkar vara som en mani de har, geocacharna, nästan lite onaturligt. Gäller kanske inte alla.
Jag känner till folk som brukar lämna sjuka 12-åringar hemma medan de själva är på jobbet. Är det vanligt i dagsläget?
Citera
2019-07-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det kan tyckas vara off-t men eftersom ni hela tiden pratar om just padtorskapet så måste vi ju ideligen prata om detta.
Det är ju bara ni som ständigt tar upp detta, jag har skrivit gång på gång att jag inte tror att motivet är religiöst. Och nu är mina värderingar om religiösa plötsligt jätteviktigt. Allt handlar inte om gud, mordet handlar inte om gud enligt mig. Tror du på fullaste allvar, att detta mord är ett religiöst motiv Carinah?
Tack för en rak fråga!
Mitt svar är att jag inte har det som ett förstahandsval, d v s att mordet skulle ha ett bakomliggande religiöst motiv, men eftersom jag försöker att inte fastna i ett tunneltänkande, så ämnar jag hålla alla motiv/händelseförlopp öppna. Det som inte med säkerhet kan avfärdas får därför finnas kvar i min "spaningsbok".
Svartsjuka -check!
Hämnare -check!
Religiös förvirrad gärningsperson -check!
Ertappad/-e cykeltjuv/-ar -check!
Asylant som feltolkat LW:s "öppenhet" -check!
Random whatever -check!

Obs! Listan är inte på något vis viktad!

Så nu till min raka fråga till dig. Igen:
Är det enligt dig fel att kritisera ett BO?
Citera
2019-07-08, 19:33
Medlem
Citat:
Det finns fortfarande många här som
hävdar att LW var en fantastiskt mamma.

Det måste hon ha varit också. Många bilder har visat på det och hennes texter. Minimannen, den yngste, avgudade sin mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in