Citat:
Tack för att du åtminstånde försöker.Ja, jag vet. Men fokuseringen på den ensamagerande gärningsmannen är samma fokusering som på CP. Ölvebros teorier går hand i hand med GMP.
Citatet "...är det mer sannolikt att han helt enkelt blev något förvirrad över vad han åstadkommit" visar på vilka lösa grunder resonemanget förs. Ska man bygga en teori på sådana antaganden så kan man bygga teorier på precis vad som helst.
Man kan istället nyktert konstatera att GM sköt Palme med ett direkt dödande skott och undkom inom loppet av 1 minut. Ingen kunde identifiera honom och han är fortfarande okänd efter 33 år. Tur? I don´t think so.
Citatet "...är det mer sannolikt att han helt enkelt blev något förvirrad över vad han åstadkommit" visar på vilka lösa grunder resonemanget förs. Ska man bygga en teori på sådana antaganden så kan man bygga teorier på precis vad som helst.
Man kan istället nyktert konstatera att GM sköt Palme med ett direkt dödande skott och undkom inom loppet av 1 minut. Ingen kunde identifiera honom och han är fortfarande okänd efter 33 år. Tur? I don´t think so.
I den sista intervjun med spaningsledaren Krister jag har läst så säger han ordagrant "Vi har koll på den delen av utredningen" apropå walki-talkimän. Det betyder med 99% säkerhet att någon har talat om för spaningsledningen att "så här ligger det till" och så skall dom godta den förklaringen.
Han fortsätter ordagrant i samma intervju "dom vill inte prata med oss" om männen med walki-talkies.
Hur är det möjligt att ha koll på den delen av utredningen om dom inte pratar med spaningsledningen?
Det torde vara uppenbart för alla med en IQ över 90 att palme var övervakad av svensk säkerhetstjänst.
Det vore också direkt tjänstefel att inte ta reda på om han verkligen gick på bio när han ger livvakten ledigt. Vi pratar om sveriges statminister, misstänkt sovjetspion (rätt eller fel) strax innan en kontroversiell moskvaresa.
Jag säger inte att det var dom som sköt. Dom kan ha gått hem när dom såg att han faktiskt gick på bio. Lagt av tidigare för att slippa debitera övertid. blivit tagna på sängen osv...
Men att inte ens ta reda på vilka de är och om de gjort några observationer under mordnatten som kan hjälpa spaningsledningen??? Kom igen???
Naturligtvis är spaningsledningen optimistisk. Vad skall dom säga? Vi sitter här och rullar tummarna och spelar spindelharpan på våra datorer.