Tänker att deras molokna ansikten har med fallet i sig att göra, att det är ett krävande fall, som visat sig vara en ordentlig nöt att knäcka, att de har mycket att gå igenom helt enkelt.
Och tänker att de ville ha frågorna mejlade till sig, för att de ska kunna svara på frågorna utan att massan ska kunna tolka för mycket.
SD, ja han vet förstås bara sånt som
utredarna frågar honom om, och vad de frågat hans vönner om, om nu vännerna berättar allt för honom? De kanske bara berättar en del saker, eller som de vågar berätta för honom?
Det borde finnas vänner som har saker att säga om SD och LW, som de helst inte berättar för någon annan än polisen, så tänker åtminstone jag. Så jag tror att SD själv väljer att inte prata, oavsett om han är skyldig eller oskyldig, han bör vara medveten om att allt kan vändas emot honom och det tror jag han vill undvika oavsett.
Är han GM, så försöker han säkert ligga steget före, men det är ju riskabelt, han kan ju aldrig veta vilka som tror på honom eller inte.
Tänker att SD dessutom borde fått det jobbigt, det bör finnas personer som han åtminstone upplever, ha tagit avstånd, att det inte är som förut.
Men så läser jag det du skrivit, att han på stan ses prata och va tjenis med bla poliser..?? Är det korrekta uppgifter?
Hur ska man tänka om detta??
Jag tänker att hade jag varit oskyldigt anklagad och pressas för något jag inte gjort, så skulle jag må väldigt dåligt, jag skulle tycka att polisen svek mig (åtminstone stundvis), även om jag inser att polisen bara gör sitt jobb, så skulle jag troligtvis vara något bitter och irriterad och trött på dom, men det kanske han är också, fast vi är ju alla olika förstås.
Det har ju sagts att SD har nerver av stål, så kan kanske bero på det, ingenting kanske bekommer honom, ingenting kanske är jobbigt överhuvudtaget?
Han kanske mår förträffligt bra, trots omständigheterna, han kanske tom
tycker att det är spännande?
Åtminstone om han faktiskt är GM?
Kanske han tycker att det är spännande även om han är oskyldig?
Ja jag tänker också i de banorna, att han hotat för att tysta henne, få henne att sluta snacka om honom, för HD skull som verkar vara mer känslig i sin natur än SD själv.
Varför skulle han vilja tysta henne just datumet 14 maj?
HD hade några dagar innan varit iväg på geocaching, vad gjorde SD de dagarna?
Var det då han loggat med foton att han var ute med en mugglare?
Störde detta LW på något vis? retade hon upp honom att han skaffat en ny älskarinna? Eller snackade hon om honom till deras gemensamma vänner?
Eller var SD hos LW när HD var iväg, dagarna innan?
Eller hade SD förlorat sitt grepp om LW, var SD svartsjuk för hon skulle iväg på en resa med andra män?
Jag tror att något hände denna helgen eller dagarna innan som fått sista droppen att rinna över, om det nu är SD som är GM? Han kan ju iofs varit både irriterad arg besviken över något som hade med LW att göra, men mördade han henne?
Och varför, om han nu var arg eller irriterad eller besviken på något vis, varför skulle han då ge henne råd inför sin resa till Norge? Eller var de råden bara en ursäkt för att först kolla om han kunde bege sig ut och bort till LW, denna måndagkväll den 14 maj?
Visst kan SD skyllt skilsmässan på LW?! Även om passionen mellan SD och HD var över mellan dom, åtminstone för den ena? Många par väljer att fortsätta sitt äktenskap för barnens skull även om kärleken dött, kanske förstörde LW deras udda familjelycka med sina krav och sina sanningar om hur allt låg till? (Även lm nu LW gjorde detta för att hon själv inte förstod) Men familjen D kanske var lyckliga med sin lite udda men överenskomna konstellation? Kanske förstörde LW detta om hon bestämde sig för att reda ut, prata ut, berätta sanningen?
Men då borde väl SD ha lurat LW ganska rejält eller vad ska man tänka?
Jag har också undrat över varför SD och HD inte tillbringade kvällen och natten tillsammans, om de nu var på g tillbaka till varandra och planerade att resa iväg tillsammans den 15 maj?
Var de verkligen på väg tillbaka till varann undrar jag? Var de inte bara väldigt tighta vänner just för att de känt varandra så länge? Jag har inte fått den känslan alls, hur tänker du Honan6? Hur tänker ni andra?
Visst har SD motiv att mörda, men är han GM?
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Vad säger SD till vännerna om att han fortfarande är MGM enligt åkl och polis?
Varför krävde de sistnämnda frågor mejlade i förväg innan de kunde gå med på intervjun med NA? Visade de molokna ansikten med flit för att SD ska uppleva sig som ännu säkrare på att få gå fri?
Nu har det gått 1 år och nästan 2 månader. Några fler analyser borde vara färdiga. Om vi i tråden är nyfikna, så borde SD vara ännu mer nyfiken på resultaten och vad säger han till vännerna om kontakterna med sin advokat kontra utredarna? Får han ens reda på någonting och några svar?
Om SD är GM så vill han förstås ligga steget före utredarna, liera sig med de som kan tänkas veta något om utredningen och har kanske därför setts prata lättsamt på stan med viktiga personer i utredningen? Klurig och smart skulle han röra sig överallt och fiska information - kanske låtsas vara någon av de som misstänker att han är skyldig och gärna spy lite galla över hans person i hopp om att få intressanta pm.
Jag tror att SD kan vara GM och som tidigare skrivet att han kanske ansåg att det var LW:s fel att HD flyttade och ville skiljas.
Jag tror han upplevde sig kränkt och lurad. LW kan, enligt honom, ha provocerat och retat honom till vansinne om hon ignorerade hans försök till att komma nära henne och styra över hennes göromål.
Jag tror att LW kan ha hotat att avslöja honom till fler än HD om hans Peeping Tom- och andra beteenden - t ex till hans arbetsgivare. Hon kanske inte bara hotade, hon kränkte hans manlighet och hotade rasera hela hans existens?
Han skulle stoppa henne och sätta henne på plats den sena kvällen 14 maj -18? I så fall lyckades han med sitt uppsåt.