2019-07-08, 07:55
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schavott
Precis, frånvaron av tillhyggen tyder mer på svennebananer.

Hade det varit menaiter i farten hade det blivit fullt sjå för kirurgerna och efterföljande kaos på akuten.

Och i din insnöade värld finns inte det mest sannolika att det var svenskar och invandrare som skog med varandra. Sannolikt att den också så senare gruppen var fler och mest våldsbenägna och vill vara med och dela på svenskarnas flickor. Jo för deras egna får inte gå ut på kvällen.
Citera
2019-07-08, 08:50
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen från Hofors som kan berätta vilka det var som slogs?
Mycket troligt att det ör svenskar. Då brukar namn vara som bortblåsta och tråden självdö innan den ens startat. Nassarna är inte intresserade av att prata om svenskar utan vill bara kräkas på invandrarna.
Citera
2019-07-08, 09:09
  #75
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Mycket troligt att det ör svenskar. Då brukar namn vara som bortblåsta och tråden självdö innan den ens startat. Nassarna är inte intresserade av att prata om svenskar utan vill bara kräkas på invandrarna.

Varför är detta ens en fråga? Det borde finnas film och bilder från detta slagsmål men inget når det FB längre. Aftonbladet publicerar filmer snabbare än FB. FB måste förlora så jävla mycket när den yngre generationen inte längre kommer hit. FB har inte förrändrat annat än sin design för två-tre år sedan eller om det var fem... de har missat hela grejen med sociala medier som gör en sida attraktiv.

Om det fanns bilder skulle "vilka det var", vara en icke-fråga.
Citera
2019-07-08, 09:13
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Jo men i Hofors och liknande metropoler är det mamma/ barn, syskon/ syskon och det förekommer mormor/ barnbarn
Jag upplever, utan stöd i statistik, presenterad fakta eller ens påstådda anekdoter att dylika föräldraskap i Sverige på sin absoluta höjd uppgår till en handfull nu levande individer. Du menar alltså att det ändå är så utbrett att de inte bara är kända för att beväpna sig med en specifik motordel utan att fenomenet även kan fastslås vara koncentrerat till Hofors och liknande orter?

Berätta mer. Som jag skrev, jag har ingen verifierbar fakta att sätta mot alls utan accepterar gladeligen alla ens halvt seriösa källor du kan gräva fram om den utbredda svenska inaveln i modern tid.
Citera
2019-07-08, 09:18
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varför är detta ens en fråga? Det borde finnas film och bilder från detta slagsmål men inget når det FB längre. Aftonbladet publicerar filmer snabbare än FB. FB måste förlora så jävla mycket när den yngre generationen inte längre kommer hit. FB har inte förrändrat annat än sin design för två-tre år sedan eller om det var fem... de har missat hela grejen med sociala medier som gör en sida attraktiv.

Om det fanns bilder skulle "vilka det var", vara en icke-fråga.
Du har helt rätt, så var FB förr innan nassarna tog över. Då sökte FB sanningen. Nuförtiden kommer inga namn eller filmer om svenskar ör inblandade. Klart det finns filmer och vetskap om vilka som ör inblandade, i denna typ av orter sprids allt jättesnabbt.
Citera
2019-07-08, 09:26
  #78
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Du har helt rätt, så var FB förr innan nassarna tog över. Då sökte FB sanningen. Nuförtiden kommer inga namn eller filmer om svenskar ör inblandade. Klart det finns filmer och vetskap om vilka som ör inblandade, i denna typ av orter sprids allt jättesnabbt.

Tyvärr är det så. Det är svårt att tänka mig ett liv utan Flashback.
Citera
2019-07-08, 09:30
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tyvärr är det så. Det är svårt att tänka mig ett liv utan Flashback.
Tyvärr är inte FB vad det varit då alla hjälpte till för att bringa sanning. Nassarna har tyvärr förstört FB genom att bara vara intresserade av att spy galla över invandrarna och tiga om det är svenskar inblandade
Citera
2019-07-08, 09:30
  #80
Medlem
maniacmans avatar
Tror inte på att det var svenska ungdomar. De som bor kvar och åker moppe etc umgås inte i så stora gäng. Tror helt enkelt inte ni kan skrapa ihop 30-50 slagsmålsungdomar i den lilla hålan.
Skulle eventuellt kunna vara förbipasserande raggare, dock brukar inte de bete sig på det viset heller. Det kan vara en del fylla och en och annan knuff, dock är kollektivet inte känt för att ställa till med gruppslagsmål (har aldrig sett/läst nått från tex powermeet eller någon annan träff).

Jag gissar på invandrarrelaterat. Finns det någon hoforsbo i tråden som faktiskt vet något?
Citera
2019-07-08, 09:53
  #81
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Antar att det är detta fall det handlar om?

https://www.expressen.se/gt/barngang-satter-skrack-boende-haller-sig-inne/

Jaså, tolkbehov...

Om du bemödat dig om att läsa den artikel du länkar till så hade du sett att den handlar om Grums. Avståndet bilvägen därifrån till Hofors är runt 30 mil...
Citera
2019-07-08, 11:11
  #82
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Sedan när blev en svensk ungdom på moped en raggare?

Funkar det med cykel också?

Blöjraggare kanske det heter, men för mig som växt upp runt dessa vet jag att minst 70-80% blir "riktiga" raggare således gör jag ingen skillnad.
Citera
2019-07-08, 12:16
  #83
Medlem
Jag var på festen, de var ungefär 10-12 personer som slogs, de var blandat umgänge med blattar från hofors och Sandviken, killen som greps är svensk från Gävle, blattarna behöver inga vapen eller nått för att klara sig, sen att ni säger invandrare är skräp här i hofors tyder bara hur fega ni är bakom en skärm och inte kan säga det framför deras ansikten! Killarna från början skulle precis be om ursäkt till varandra när en av killarnas bror kom och skulle ge sig på ungdomar, samma kille fick åka ambulans hem!
Citera
2019-07-08, 17:48
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Som uppväxt i liknande trakter vet jag att det kan spåra ur rejält, speciellt, precis som artikeln säger, när berusninggraden är hög.

Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag..

Det räcker med att någon muckar lite gräl så kommer en knytnäve fram och så hoppar polarna in för att hjälpa, så kommer polarnas polare osv.. Ute i obygden där polisen är 2 timmar bort finns en kultur av att ta lagen i egna händer. Att 40-50 ungdomar slåss är ovanligt men att raggare slåss med varandra är knappast ovanligt och anledning till att inget rapporteras i media är för att polisen ofta inte ens larmas då lite gräl anses vara en skitsak man får tåla.

Du vet int vad du snack om som Ingemar skull säjj!

"Blöjjisar" är epa människorna, "raggare" åker 50-60 tals amrikanare, "fettisar" är Scania lastbilschaffisarna som dricker bärsa å fluktar ung mjuk mutta på fritiden, "svennar" är vit blek gubbe med husvagn som med sin pappiljott bestyckade kärring stickar strumpor åt barnabarnen på en golf camping, 1960-talet kallade "mods" dessa manliga raggarna för "sunar" och tjejerna för "dorisar", "pimp" är horans husbonne, Eddie Meduza släppte singeln Punkjävlar 1978, "Mods" åkte ofta omkring på Lambretta scotrar. "Benke med smärting dojjorna" var ett uttryck för småvåldsamma punkare inne
på Norrmalms gallerian.
__________________
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-07-08 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in