Citat:
Ursprungligen postat av
Traden
Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag.
Varande en gammal Urstockholmare så inser jag att "Raggare" i Hofors inte är att likna med de raggare som på 70-talet förpestade Stockholms city på helgerna.
För en sak är klar, inte en raggare hade kört sin "cruising" med moppe eller EPA-traktor.
Ha ha ha....jag kan verkligen se framför mig den fete 35-åriga mannen med jeansväst och brallor med Gäilivarehäng, asberusad, körande lågsamt med sin moppe på Kungsgatan samtidigt som han gapar "uppmuntrande" till vajre kvinna han långsamt "cruisar" förbi
Raggare....jo tjenare!