2019-07-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Du är etnisk svensk antar jag, av dina "bus" att döma? Jag hoppas du blev ordentligt straffad för allt du ställde till med som liten, och att du fått sota för det lång tid framöver.

Eh, jävla mes. Uppvuxen med silversked i mun? Att kids busar kan ju inte vara en nyhet.
Tillsägning fick man om man gjorde något dumt och sen gjorde man inte om det.

Nu hotade jag aldrig någon då det inte fanns i vår världsbild, men hade jag hotat någon med våldtäkt hoppas jag verkligen att farsan i familjen hade gett mig stryk.
Citera
2019-07-08, 11:53
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
De ger sig på de svenska barnen i affekt när de märker att de svenska barnen inte accepterar olika kulturer... Så det börjar med de svenska barnens föräldrar, att lära sina barn att vi alla är olika och att det är okej.

Gr8 b8 m8 I r8 8/8
Citera
2019-07-08, 11:54
Medlem
Citat:
Du är etnisk svensk antar jag, av dina "bus" att döma? Jag hoppas du blev ordentligt straffad för allt du ställde till med som liten, och att du fått sota för det lång tid framöver.
Du är garanterat ett troll. Så fort du får ett svar som du inte kan svara på så hoppar du på nästa tåg. Kämpa!
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det enda rimliga är att flytta på familjerna och splittra gänget. De här barnen har skapat ett skräckvälde och medvetet givit sig på de andra barnen i området. Förtroendet är så skadat så det enda rimliga, det enda anständiga mot de barn som utsatts för detta är att flytta på familjerna.

Nej det rimliga är att de skickas hem till sina egna länder. Det enda rimliga anser jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det kan rimligtvis inte behöva ett informationsmöte för att förklara det olämpiga i att hota om våldtäkt, förstöra och leva allmänt rövarliv. Jag har ungefär lika mycket förståelse för det det som det där projektet människor bakom uniform eller vad det heter. Om man skall skall behöva förklara det olämpliga i t.ex. kasta en sten i huvudet på någon eller hota/eller våldta så har man förverkat sin rätt att vistas här.

Svårare än så är det inte. Sen att man mår illa när när man hör polisen uttala sig är en annan sak. Han är blott en medlöpare och politruk. Det är i grunden en personlighetsstyp baserad på ren opportunism och denne kan egentligen inte lastas för sin genetik.

Sätt upp ett enkelt informationsmöte vid ankomst från nu vilket land man kommer. Här har vi lagar, är du osäker så får du höra dig för. Blir du påkommen med att missbruka svenskarnas gästfrihet så får du en enkel biljet hem omgående. Är du sk. statslös skall du skickas tillbaka till det land som tog emot dig först. Går inte detta får man helt enkelt internera personen då det är fullständigt oacceptabelt att ha personer på svensk mark som ingen förutom möjligtvis den själv vet vem denne är.
Bra skrivet, fast jag skulle önska att man inte släpper in folk utan identiteshandligar. En 30-åring påstår sej vara 15 år...haha.
Upplys mej men fan fattar inte grejen. Gissar grovt nu men tro denna policy härstammar från tiden då vi hade äkta politiska flyktingar, där folk flydde om rädsla för eget liv.
Idag har vi ekonomiska flyktingar som slänger sina id-handlingar.
Citera
2019-07-08, 11:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Samt tafatta försök att vi skall gemensamt skall samlas under principen om "allas lika värde" vilket är helt unikt för Sverige och ingen förstår vad det innebär. Hela det pågående samhällsbygget är onormalt och strider mot människans instinkter. Passar mig man sig inte kommer detta slå tillbaka med full kraft. Se bara vad som hände i Jugoslavien.

Blir allt mer konspiratorisk för varje dag och börjar bitvis tro att det faktiskt finns en sådan agenda.

Man gör allt för att förvandla en nation - med allt vad det innebär av gemenskap både i fråga om historia, rötter och samtid, till en bisarr variant av en internationell flygplats. 0 historia. 0 gemenskap. 0 tillit. Total övervakning, kontroll och väktare för att det överhuvudtaget skall fungera. Och en smetig kommers som driver hjulet.

Som om det inte vore tillräckligt att fylla landet med bosättare pågår ett aktivt och målmedvetet arbete att ta ifrån svenskarna sin historia, kultur och gemenskap även på ett ideologiskt plan. (ett exempel är projektet "Att störa homogenitet" som det finns en tråd om)

Om detta vet sannolikt inte dessa småbarnsmammor i Grums någonting. Men de går till hyresgästföreningen.
Citera
2019-07-08, 11:56
Medlem
Citat:
Stämmer inte, vi har ett helt annat politiskt system och ett annat klimat, det kan aldrig "bli som i mellanöstern" bara för att vi tagit emot en del flyktingar därifrån.

Uppenbarligen så har du fel, om det som händer i Grums inte är påhittat, vilket verkar väldigt osannolikt eftersom till och med Aftonbladet skriver om det, som ju är en uttalad vänstertidning
Citera
2019-07-08, 11:57
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad får du ut av att skriva dina raljerande skitinlägg mannen?

Vilket påhopp! Fy skäms!

Är du själv värmlänning och står med groggen och spanar ut? Tydligt att du har börjar morgonsupa.
Citera
2019-07-08, 11:59
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0

Eh, jävla mes. Uppvuxen med silversked i mun? Att kids busar kan ju inte vara en nyhet.
Tillsägning fick man om man gjorde något dumt och sen gjorde man inte om det.

Nu hotade jag aldrig någon då det inte fanns i vår världsbild, men hade jag hotat någon med våldtäkt hoppas jag verkligen att farsan i familjen hade gett mig stryk.

Det är inte busen i sig som är problemet, utan roten till "busen". Att många i dessa förorter hyser agg mot svenskar, känner sig underlägsna svenskar och därför ger sig på svenskar. Det frodas ett avsky gentemot svenskar. Det beror på att man fyllt förorterna med folk från andra kulturer som ofta inte är villiga att bli en del av det svenska majoritetssamhället, vilket i sin tur gör att svenskar inte släpper in de i samhället, som i sin tur leder till fientlighet mot svenskar. Det är en extrem polarisering och ett delat samhälle, och det är det verkligt farliga.

Det börjar med föräldrarnas utanförskap.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-08 kl. 12:05.
Citera
2019-07-08, 11:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej det rimliga är att de skickas hem till sina egna länder. Det enda rimliga anser jag.
Så är det. Jag hoppas att de inte bedöms ha asylskäl.

Ser vi det realistiskt kommer vi oavsett detta att ha kvar dem i landet under överskådlig framtid så Grums bör agera bortom bullar och myssamtal. Den här gängbildningen måste dras upp med rötterna och barnen omhändertas och/eller splittras upp genom att flytta familjerna till olika delar av Värmland.
Citera
2019-07-08, 12:00
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Vilket påhopp! Fy skäms!

Är du själv värmlänning och står med groggen och spanar ut? Tydligt att du har börjar morgonsupa.

Och du fortsätter visa vilken jävla liten skit du är grattis. Korkad verkar du med.
Citera
2019-07-08, 12:02
Medlem
Citat:
Det kan rimligtvis inte behöva ett informationsmöte för att förklara det olämpiga i att hota om våldtäkt, förstöra och leva allmänt rövarliv. Jag har ungefär lika mycket förståelse för det det som det där projektet människor bakom uniform eller vad det heter. Om man skall skall behöva förklara det olämpliga i t.ex. kasta en sten i huvudet på någon eller hota/eller våldta så har man förverkat sin rätt att vistas här.

Svårare än så är det inte. Sen att man mår illa när när man hör polisen uttala sig är en annan sak. Han är blott en medlöpare och politruk. Det är i grunden en personlighetsstyp baserad på ren opportunism och denne kan egentligen inte lastas för sin genetik.

Sätt upp ett enkelt informationsmöte vid ankomst från nu vilket land man kommer. Här har vi lagar, är du osäker så får du höra dig för. Blir du påkommen med att missbruka svenskarnas gästfrihet så får du en enkel biljet hem omgående. Är du sk. statslös skall du skickas tillbaka till det land som tog emot dig först. Går inte detta får man helt enkelt internera personen då det är fullständigt oacceptabelt att ha personer på svensk mark som ingen förutom möjligtvis den själv vet vem denne är.
Jag mår mera illa på våra politiker som inte har löst migrations och integrationspolitiken för dessa invandrare kom kommit hit till Sverige.
Kan inte dessa ungar sköta sig så för de väl flytta från Grums.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in