2019-07-08, 11:36
Avslutad
När det finns en gemenskap i ett samhälle så är folk angelägna att få tillhöra den gemenskapen. De sociala uppföranderegler som skapats i gruppen upprätthålls av gruppens medlemmar. Det är självreglerande, det behövs ingen polis. Föräldrar tar tag i barnens dåliga uppförande, för de vet att de andra medlemmarna i gemenskapen annars snackar skit om dem. Det är social kontroll.

När man slår sönder gemenskapen i ett samhälle så sätts de sociala uppförandereglerna ur spel. Istället tror man att man ska fixa det hela med polisinsatser och socialtjänst. Det funkar inte.

Detta är bakgrunden till White flight. Att flytta till ett område där det fortfarande finns en naturlig gemenskap bland de boende är den enda fungerande lösningen.
Citera
2019-07-08, 11:37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Det står till och med att det är barn till nyanlända (aftonbladet ) Aftonbladet brukar aldrig vara så specifik...

Fast nu har Aftonbladet skrivit om artikeln och censurerat den delen, båda versionerna finns på deras senastenytt app så lätt jämnföra före o efter omskrivningen

Gissar nån chef kom o muttrade
Citera
2019-07-08, 11:38
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Svensken är som dronten på Madagaskar.
När utländska bosättare slår sig ner i kvarteret, hotar ens barn med våldtäkt, tar stryptag och slår de med metallrör - ja då går man och klagar hos hyresgästföreningen!

Än värre blir det eftersom Mamma Staten har sagt åt svensken att sitta still när slagen haglar så blodet rinner.

Ack värmeland du sköna.

Svensken har tydligen svårt att anpassa sig till sin nya mer fientliga miljö artificiellt skapad av svensken själv. Haha man kan fan inte hitta på såhär absurda historier verkligheten överträffar dikten!
Citera
2019-07-08, 11:40
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
En av de viktigaste frågorna som dyker upp här är - vad är ett plåtrör? En plåt är ju per definition "en form på material, oftast metall, som har en stor yta (bredd och längd), i förhållande till dess tjocklek (höjd)."

Ett rör är ett rör. Rullar man en plåt till ett rör - så blir det väl ett rör och är inte längre en plåt?

Om man beaktar medias agenda så är ett plåtrör en nedtoning av tillhygget i fråga. Jfr med SDs aluminiumrör som av media kallades "järnrör" eftersom det har mer slagkraft.

Hade det varit SDare i Grums så hade det tveklöst beskrivits som järnrör 2.0.
Citera
2019-07-08, 11:40
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När det finns en gemenskap i ett samhälle så är folk angelägna att få tillhöra den gemenskapen. De sociala uppföranderegler som skapats i gruppen upprätthålls av gruppens medlemmar. Det är självreglerande, det behövs ingen polis. Föräldrar tar tag i barnens dåliga uppförande, för de vet att de andra medlemmarna i gemenskapen annars snackar skit om dem. Det är social kontroll.

När man slår sönder gemenskapen i ett samhälle så sätts de sociala uppförandereglerna ur spel. Istället tror man att man ska fixa det hela med polisinsatser och socialtjänst. Det funkar inte.

Detta är bakgrunden till White flight. Att flytta till ett område där det fortfarande finns en naturlig gemenskap bland de boende är den enda fungerande lösningen.

Visst är det så. I Sverige löser vi nu problemet med övervakningskameror (under eufemismen Trygghetskameror) och väktare.
Citera
2019-07-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man får hoppas värmlänningarna vaknar efter allt skit man hört om som hänt i Kil och nu i Grums.
Värmlänningar är bortom räddning. De famlar runt i skogen, finkelångorna är täta, ångpannan är här någonstans, sista supen 98% procentigt gjorde att jag tappade orienteringsförmågan.
Citera
2019-07-08, 11:42
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det håller jag med dig om, bättre att de skickar hem dem till hemlandet än informationsmöte med fika och bullar.
Mesig polis som uttalat sig också.

Det kan rimligtvis inte behöva ett informationsmöte för att förklara det olämpiga i att hota om våldtäkt, förstöra och leva allmänt rövarliv. Jag har ungefär lika mycket förståelse för det det som det där projektet människor bakom uniform eller vad det heter. Om man skall skall behöva förklara det olämpliga i t.ex. kasta en sten i huvudet på någon eller hota/eller våldta så har man förverkat sin rätt att vistas här.

Svårare än så är det inte. Sen att man mår illa när när man hör polisen uttala sig är en annan sak. Han är blott en medlöpare och politruk. Det är i grunden en personlighetsstyp baserad på ren opportunism och denne kan egentligen inte lastas för sin genetik.

Sätt upp ett enkelt informationsmöte vid ankomst från nu vilket land man kommer. Här har vi lagar, är du osäker så får du höra dig för. Blir du påkommen med att missbruka svenskarnas gästfrihet så får du en enkel biljet hem omgående. Är du sk. statslös skall du skickas tillbaka till det land som tog emot dig först. Går inte detta får man helt enkelt internera personen då det är fullständigt oacceptabelt att ha personer på svensk mark som ingen förutom möjligtvis den själv vet vem denne är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Att som ensam vuxen ställas inför ett gäng med barn som slåss med tillhyggen är inte givet lätt. Icke desto mindre har en del föräldrar sagt ifrån och som följd blivit spottade på i ansiktet. Sedan har trakasserierna ökat, deras barn har blivit mer ansatta och de har fått sopor instoppade i brevinkastet och sina trädgårdstäppor vandaliserade.

Tror du underskattar problemet som dessa föräldrar ställts inför.

Sopor i brevinkastet och att trädgårdar blir vandaliserade är inget nytt påhitt, sånt bus har kids hållt på med i alla tider.

Att bli spottad i ansiktet av en snorunge är ingen livsfara det heller, då spottar man tillbaka. Vad är du för klen stackare?
Jag underskattar inte problemet, men jag tror att de vuxna är mesiga pk svenskar som inte vågar ta tag i problemet ordentligt.
Kan ge tusen spänn på att ingen har sagt till ungjävlarna ordentligt utan de har mesat.
De här kidsen slutar inte för att det kommer en vuxen och ber dem snällt.
En ordentlig tillsägning som känns, hjälper inte det ska de ha stryk.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Om man beaktar medias agenda så är ett plåtrör en nedtoning av tillhygget i fråga. Jfr med SDs aluminiumrör som av media kallades "järnrör" eftersom det har mer slagkraft.

Hade det varit SDare i Grums så hade det tveklöst beskrivits som järnrör 2.0.

Media ska undvikas de är svenskfientliga svin utan skrupler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Vi bor 10 miljoner människor i Sverige och du reagerar över att det finns kriminalitet?
Sen hur vet du vilken etnicitet gärningsmannen har? Sen att nyanlända skulle vara mer rasistiska än svenskar har du inga som helst belägg för.
Jag reagerar på att det finns dels ny kriminilalitet som inte existerade förr, samt att kriminaliteten har nått rekordnivåer. Du bor ärligt talat under en sten eller är en produkt av socialdemokraternas trollverkstad om du inte ser det.
Rekordmånga döda i skjutningar under 2018.(45 stycken). 2006 var det 8 dödsskjutningar, alltså en ökning med ca 500%.
Vi är uppe i över 100 skjutningar i Sverige i år och då har vi bara nått mitten av året.
Sydsvenskan har numera en ny flik för skjutningar och explosioner.
Skjutningar anses vara extremast i hela europa.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/skjutningarna-i-sverige-extrema-hela-europa-ny-studie-varnar-utvecklingen/
Judar var aldrig varit mer utsatt för antisemitism i Malmö än vad de tidigare har varit och majoriteten av hatbrotten kommer från människor från MENA.
1.5% av befolkningen utsattes för sexualbrott 2006, 2018 var det 6,4% av befolkningen som utsattes för sexualbrott.
Gruppvåldtäkter låg på 116 fall 1995 och på 553 fall 2006. Efter 2006 slutade man föra statistik om gruppvåldtäkter. Bekvämt nog.
Hedersvåld har seglat upp som ett nytt fenomen i Sverige. Likaså masstafsande bland invandrarynglingar AKA Taharush.

Ett fredligt land har alltså förvandlats till ett kaotiskt land. Mest förbannad är jag på karriärskåta politiker och trötta medborgare som du, som lever i en bubbla och vägrar ta till sig information.
Citera
2019-07-08, 11:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har inte läst tråden, men läser Expressen i dag.
Det står om olika insatser som ska göras.

Det finns bara en enda insats och det är tolk för at polisen och soc ska prata med barnens förldrar och klargöra at det är straffbart och att det är föräldrars ansvar att uppfostra sina barn eller dom bör omhändertas.
Det står vidare om aktiviteter och fritidsgårdspersonal,,,
fritidsgårdar nu igen??
Lösningen på allt i Sverige,,fritidsgårdar och belöna de små barnen med aktiviteter som skötsamma barn inte får.

Vi fostrar dessa barn till att det är OK att bli belönade när de uppför sig illa och dessa kommer var de stora inte längre utanförskapet när de växer upp utan det är vi Svenssöner som kommer bli utanförskapet.

Vi har börjat redan nu med att dra in på omsorgen för våra sjuka och äldre och dela ut bidrag til de som uppför sig illa.
Arvsfonden och ICAs bidrag vua Guttsta vatten som ger bidrag till att integrerea men snarare ser ut att vara veckopeng till invandrarbarn.
Ge oss ett bidrag ur arvsfonden till sjuka och äldre vars förfäders arv hamnat där och ICAs vatten som ger till sjuka och äldre det vattnet skulle jag köpa!

SVT har just haft ett TV program nu på morgonen där de letar efter arvingar och de tar upp om o om igen med att intervjua invandrare om hur det är att byta land.
Inte fasingen uppförde sig svenskar som åkte till USA sig illa?
Tror banne mig inte att deras föräldrar lät sina barn löpa amock i "disrespect" som det görs i Sverige i dag.

Såja nu kan jag fortsätta med min dag.

En sak naiva svennar inte förstår är att saft och bulle-dialoger med dessa nyanlända föräldrar inte ger någonting. Här använder jag "svennar" som ett skällsord för de naiva och då menar jag inte alla svenskar som faktiskt vaknat upp. Jag pratar nu om alla blåögda, överkänsliga, självdestruktiva och dekadenta svennemänniskor som hela tiden måste dalta med dessa invandrare oavsett vad för vidrigheter de hittar på. Det finns ursäkter för allt, är det inte hemska trauman de bär på så är det rasism från svenskar (Som enligt vissa undersökningar är det minst rasistiska folkslaget på planeten jorden, konstigt nog) som gör att de beter sig såhär. Man gör omedvetet invandrare, vuxna som unga, till barn som inte kan hållas ansvariga för sina egna handlingar. Som om de vore utvecklingsstörda och inte kan ställas till svar för något de gör - för det finns ju hela tiden någon/något att skylla på. Detta är svennementaliteten hos vänsterhens och hur de förhåller sig till sina gullegrisar: Invandrare från MÖ. Det är synd om invandrare. Det är samhället som har felat, detta är vänsterhens utgångspunkt varenda gång.

Jag kan själv skildra vad jag sett i mitt rätt så långa liv, invandrarföräldrar uppfostrar inte sina barn så som svenskar uppfostrar sina. Då snackar jag om invandraföräldrar från MÖ och tredje världen främst. De låter sina barn göra exakt vad fan de vill. En invandrarvän sa själv "Invandrare pallar inte ta hand om sina barn, barnen kör över föräldrarna helt enkelt".

Enda lösningen: Asylstopp och utvisa alla med unkna värderingar och terror-tendenser. Sätt barnen i förvar och ställ krav på föräldrarna att uppfostra sina barn till laglydiga medborgare, om inte, köp deras flygbiljetter tillbaka till hemlandet. Sluta med daltandet.
Citera
2019-07-08, 11:45
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Visst är det så. I Sverige löser vi nu problemet med övervakningskameror (under eufemismen Trygghetskameror) och väktare.

Samt tafatta försök att vi skall gemensamt skall samlas under principen om "allas lika värde" vilket är helt unikt för Sverige och ingen förstår vad det innebär. Hela det pågående samhällsbygget är onormalt och strider mot människans instinkter. Passar mig man sig inte kommer detta slå tillbaka med full kraft. Se bara vad som hände i Jugoslavien.

Blir allt mer konspiratorisk för varje dag och börjar bitvis tro att det faktiskt finns en sådan agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in