2019-07-08, 10:31
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Varför hamnade de snett i politiken då? Jo för att deras länder är befolkade av sådana som de.
Absolut inte.
Citera
2019-07-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Socialchefen säger ju att de ska ha fler trygghetsvandringar så då är ju problemet så gott som löst.

Det har du rätt i.

Utöver detta blir det tydligen ett informationsmöte i höst - med tolkar - så att föräldrarna får veta vilken sorts beteende som inte anses lämpligt i Sverige. Just nu råder det tydligen osäkerhet om ifall det är ok att slå och hota andra barn med våldtäkt.

Inte lätt att vara invandrarförälder när sos inte informerar tillräckligt - med ens egna språk.

Som tur är har man nu hittat en lösning i frågan.
Citera
2019-07-08, 10:32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det var en annan form/dominans av invandrare tidigare, folk som var mer lika oss själva: Juggar, Greker, Italienare, Östeuropeer, Turkar, Finnar. Dessa har haft betydligt enklare att integrera sig.
Från 2005 och framåt har det kommit massvis med islamister och invandrare från Somalia, Irak, Syrien, Afghanistan. Många gånger har dessa knappt gått i skolan, i varje fall inte de äldre föräldrarna. De har också en avvikande livsstil och kultur än oss vilket gjort det omöjligt för de att integrera sig, de flesta har inte ens velat integrera sig efter det finns tillräckligt många som de själva i Sverige, som de kan umgås med. Ingen har ställt krav, pengarna har rullat in ändå.
Eftersom vi tagit in hundratusentals sådana och dumpat de i en förort så är resultatet inget märkvärdigt.

Inget märkvärdigt resultat.
Citera
2019-07-08, 10:33
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Absolut inte.
Haha. Är det det bästa du kan komma med? Du har inte ens en förklaring.
Citera
2019-07-08, 10:34
Moderator
Tinuviels avatar
Grums måste statuera ett exempel.

Det här har pågått i nästan ett år. Tiden är förbi för gårdsfester, möten och fritidsaktiviteter. Omhänderta barnen och/eller splittra på gänget genom att flytta på familjerna till andra delar av kommunen.

Jag tror säkert en del av föräldrarna är ovetande, men långt ifrån alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
En enskild svensk från ett nationsbaserat samhälle har ingen som helst möjlighet att ta upp kampen med en klan.

Tänk på att vi har att göra med människor som mördar sina egna döttrar om de kränker klanen. En enskild person är ingenting, klanen är allt.

Jag tror detta är förklaringen till att de utsatta barnens föräldrar inte verkar reagera.

Det kan verka helt obegripligt - om ens egna barn blir utsatta för det här borde man väl göra nästan vad som helst för att skydda dem? Men svensken är van vid att samhället håller ordning, att konflikter mellan individer ska lösas fredligt i samtal, förhandlingar eller rättegångar. Problemet är att det bara fungerar så länge alla är överens om att det ska vara så. Det slutar fungera om man får tillräckligt många invånare som är vana vid att lösningen är "våld i grupp".

De våldsamma barnens föräldrar då, var är de? Varför verkar de inte se vad som händer eller bry sig om det? Svaret är kanske helt enkelt att de tycker beteendet är normalt. I ett klansamhälle är den som inte kan försvara sig enbart värd förakt, det är någon man kan göra vad man vill med, och det anses inte vara fel. Man har rätt till det eftersom man tillhör en starkare grupp med större våldskapacitet.

Officiella reaktioner i stil med "ojojoj, det här är riktigt allvarligt för nu kan rasismen öka!" blir ännu ett bevis för att de har rätt att göra precis som de vill. Vad som händer med deras offer är det naturligtvis ingen som bryr sig om. Offren är ju i deras ögon bara värdelösa svaga förlorare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Socialchefen säger ju att de ska ha fler trygghetsvandringar så då är ju problemet så gott som löst.

Ja, och vilka är det som får trygghetsvandra tro? De arbetande svenskarna som förmodligen skulle vilja göra annat på sin lediga tid. MENA barnens föräldrar lär inte göra ett skit utan sitter hemma lyfter bidrag och röker vattenpipa. Hur fan kan detta få fortgå?
Citera
2019-07-08, 10:37
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Just nu råder det tydligen osäkerhet om ifall det är ok att slå och hota andra barn med våldtäkt.

Dagens bästa.

Som sagt, i höst då jävlar blir det andra bullar, nämligen nybakade, i samband med mötet. Oj, vad föräldrarna kommer att vallfärda dit. De skiter fullständigt i det här.
Citera
2019-07-08, 10:40
Medlem
0.999...s avatar
Vilken oerhört töntig polis dem intervjuar i Grums. Jag är inte ens problematiken, sätt bråkstakarna med tillhörande vårdnadshavare på första bästa flygplan hem.

Hur kan man ens låta detta försiggå?
Citera
2019-07-08, 10:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Så vi ska börja slå barn då?

Om dom kastar sten på dig så absolut ge dom en örfil som dom sent ska glömma!
Citera
2019-07-08, 10:41
Medlem
Jag har följt denna "Grums-tråden Några dagar. Oavsett detaljerna i innheållet så är helhet så jäkla beklämmande. Redan på 80-talet flyttade jag från en större svensk stad som höll på att tas över av invandrare. Men det var en sommarfläkt Jämfört med vad som händer idag. Eller kanske vad som hänt senaste 10 åren. Situationen i Grums är ett typexempel på vad som händer i Sverige och i de flesta orter och städer i Sverige. De större städerna har flera "Grums" inom sina stadsgränser. Jag får en panikkänsla hur vi så totalt tappat greppet. Att det ska vara så svårt att ha en invandring med ansvar och lagar och regler. Det kan vara så enkelt att vuxna invandrare får skriva på ett papper med olika krav som de skall följa. En motprestation. Om de inte gör det så är det tack och adjö.
Citera
2019-07-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Nej det stämmer inte, barn är enskilda individer som kan hamna snett i tankegångarna på egen hand.
Hur vet du förresten att föräldrarna vet om vad barnen gör?

Ja, det finns barn med diagnos som på egen hand, trots världens bästa föräldrar, börjar slåss med påkar, stryper andra barn och hota kvinnor med våldtäkt. Detta är inte ett normalt beteende som bara uppstår hos en normal 8-åring som bara "tänker lite snett".

Att ett helt gäng barn från nyanlända, i samma stad, samtliga skulle ha någon form av diagnos, finner jag högst osannolikt.

Vet du dock vad "högst osannolikt" betyder? Ärlig fråga eftersom jag tidigare skrev "högst osannolikt" och du sedan frågar hur "jag vet"...
Senast redigerad av HalfRunar 2019-07-08 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in