2019-07-08, 09:49
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Plötsligt just nu är detta toppnyhet på nätversionen av både AB (andranyhet) och Expressen (förstanyhet).

Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Att utvisa alla invandrare som begår minsta lilla brott, även om de så bara är åtta år gamla, hade varit en bra början ja. Något säger mig att det inte är det som står på tapeten dock.

Halmgubbe? Det var inte riktat åt dig, eller någon annan för den delen. Jag bara reserverade mig för att det kan finnas andra lösningar men att dessa är onödigt komplicerade och verklighetsfrånvända.
Med hårdare lagar och fler utvisningar så tror jag invandrare hade skött sig bättre och där med deras barn. Hade folk inte varit så mesiga utan gjort vad man gjorde förr: tagit tag i barnen och gått hem till deras föräldrar och upplyst om att det här är inte ok så hade även det gjort att deras barn inte hade härjat så väldigt.
Jag tror att det är en snöbollseffekt som för längesen fått fart och nu blivit för stor för att enkelt stoppas.

Så nej, dina halmgubbar om att utvisa 8åringar är bara löjliga.
Citera
2019-07-08, 09:55
Medlem
Terroriserar
Barngänget som terroriserar området består av barn till nyanlända, skriver Hem & Hyra. Och enligt Lennart blir det extra problematiskt då föräldrarna inte talar svenska.

Skriver Aftonbladet. Känns bra i mitt hjärta att jag visste direkt redan innan jag klickat på artikeln. Fantastiskt, man bara vet..
Citera
2019-07-08, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Terroriserar
Barngänget som terroriserar området består av barn till nyanlända, skriver Hem & Hyra. Och enligt Lennart blir det extra problematiskt då föräldrarna inte talar svenska.

Skriver Aftonbladet. Känns bra i mitt hjärta att jag visste direkt redan innan jag klickat på artikeln. Fantastiskt, man bara vet..

varför är dom här i sverige?
Citera
2019-07-08, 10:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Terroriserar

Så är det. Faran som AB poängterar är också att detta kan leda till främlingsfientliga toner från svenskar. Det är ju det allvarliga alltid när media tvingas skriva i klartext vad det handlar om för människor.

Undrar hur Grums kommer se ut om 10 år om de redan nu låter 11-12 åringar diktera villkoren.
Citera
2019-07-08, 10:14
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
När jag var liten var invandrare en liten minoritet. De kunde anpassa sig till Sverige. De såg en majoritet som fick en god uppfostran och som var hyggliga killar och tjejer. Men nu är det inte så. I utsatta områden finns inte det förhållandet längre. Det kommer aldrig heller bli så. Det finns inget svensk parti som kan agera som Trump i USA.

Det var en annan form/dominans av invandrare tidigare, folk som var mer lika oss själva: Juggar, Greker, Italienare, Östeuropeer, Turkar, Finnar. Dessa har haft betydligt enklare att integrera sig.
Från 2005 och framåt har det kommit massvis med islamister och invandrare från Somalia, Irak, Syrien, Afghanistan. Många gånger har dessa knappt gått i skolan, i varje fall inte de äldre föräldrarna. De har också en avvikande livsstil och kultur än oss vilket gjort det omöjligt för de att integrera sig, de flesta har inte ens velat integrera sig efter det finns tillräckligt många som de själva i Sverige, som de kan umgås med. Ingen har ställt krav, pengarna har rullat in ändå.
Eftersom vi tagit in hundratusentals sådana och dumpat de i en förort så är resultatet inget märkvärdigt.
Citera
2019-07-08, 10:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Med hårdare lagar och fler utvisningar så tror jag invandrare hade skött sig bättre och där med deras barn. Hade folk inte varit så mesiga utan gjort vad man gjorde förr: tagit tag i barnen och gått hem till deras föräldrar och upplyst om att det här är inte ok så hade även det gjort att deras barn inte hade härjat så väldigt.
Jag tror att det är en snöbollseffekt som för längesen fått fart och nu blivit för stor för att enkelt stoppas.

Så nej, dina halmgubbar om att utvisa 8åringar är bara löjliga.
Du lever i en fantasivärld. Inget land i tredje världen är fungerande, så varför skulle människor därifrån helt plötsligt bli hederliga bara för att man inför lite hårdare lagar? Rena fantasier.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-07-08 kl. 10:29.
Citera
2019-07-08, 10:22
Medlem
"Därför vet vi inte om alla dessa föräldrar överhuvudtaget känner till vad deras barn gör."

Det har pågått i ett år... att föräldrar inte vet om att deras 8-12åringar uppfört sig såhär ute i det offentliga rummet i en liten småstad vid det här laget finner jag högst osannolikt - och om så är, då är de fan inte lämpliga som föräldrar - både pga att de inte har koll samt att de uppenbarligen totalt misslyckats med att uppfostrat sina barn.

Dessutom tror jag inte de lärt sig ”jag lyssnar inte på dig för du är kvinna” på egen hand eller från grundskolan i Grums...
Barnens beteende är en symptom på föräldrarnas problem.
Citera
2019-07-08, 10:24
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Därför vet vi inte om alla dessa föräldrar överhuvudtaget känner till vad deras barn gör."

Det har pågått i ett år... att föräldrar inte vet om att deras 8-12åringar uppfört sig såhär ute i det offentliga rummet i en liten småstad vid det här laget finner jag högst osannolikt - och om så, så är de fan inte lämpliga som föräldrar - både pga att de inte har koll samt att de uppenbarligen totalt misslyckats med att uppfostrat sina barn.

Dessutom tror jag inte de lärt sig ”jag lyssnar inte på dig för du är kvinna” på egen hand eller från grundskolan i Grums...
Barnens beteende är en symptom på föräldrarnas problem.
Nej det stämmer inte, barn är enskilda individer som kan hamna snett i tankegångarna på egen hand.
Hur vet du förresten att föräldrarna vet om vad barnen gör?
Citera
2019-07-08, 10:25
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är helt otroligt - dessa patrask kan inte ens BO! De förpestar allt som har en fredlig klang kring sig. De säger sig fly krig till fredliga länder, men skapar ALLTID nya dit de kommer. Eld och kaos är deras livsluft, inte fred och frihet! Det enda som hjälper är att ge dem ett rejält kokt stryk, det är det enda som de reagerar på...
Anledningen till att det är krig i deras länder från första början är för att dessa länder är befolkade av sådana som de.
Citera
2019-07-08, 10:27
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Anledningen till att det är krig i deras länder från första början är för att dessa länder är befolkade av sådana som de.
Fel, det beror snarare på att dom hade oturen att hamna snett i politiken och där kom problemen på vägen.
Citera
2019-07-08, 10:27
Medlem
Småbarn som terroriserar. Ännu ett bevis till den fege svenska mannen. Vågar inte göra något.

Om barn kan härja sådär och ingen vågar göra något av fegsvennarna hur kommer det bli när de vuxna gör samma? Sverige är på väg i ett fall. Grattis till alla er som älskar muslimer. Svenska 'män'. En skam för alla män.
Citera
2019-07-08, 10:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Fel, det beror snarare på att dom hade oturen att hamna snett i politiken och där kom problemen på vägen.
Varför hamnade de snett i politiken då? Jo för att deras länder är befolkade av sådana som de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in