2019-07-08, 07:19
Medlem
Det är oerhört svårt att jobba med dessa problem. Alla insatser inom socialtjänsten bygger på frivillighet, utom LVU och jag tror inte att det skulle hålla i domstol att omhänderta barnen då föräldrarna inte kommer att anses brista i omsorgen - "de vet ju inget". När föräldrarna får reda på problemen säger de förmodligen "vad ska vi göra, vi kan inte göra något" och sedan fortsätter barnen bete sig likadant - tills ett konkurrerande gäng skjuter någon av grabbarna när de är i tonåren...
Hade mina barn betett sig sådär hade de inte fått gå ut själva, inte fått umgås med dessa "kompisar", fått konsekvenser i form av indragen månadspeng och indragna förmåner (tex ingen skärmtid) och fått skämmas för mig när jag även sagt till deras kompisar. Det finns ju massor man kan göra. Men jag tror tyvärr inte det hjälper ett dugg med ett infomöte med tolk.
Citera
2019-07-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Dom kommer att rösta på den här skiten även nästa val och sen sitter dom hemma och gråter över utvecklingen. Sverige har världens knäppaste innevånare...

Ja Löfven har ökat och ligger i topp i en förtroendemätning i Expressen idag. Surrealistiskt.

Gällande Grums skrivs det i samma tidning om åtgärder som skall sättas in av kommun, socialen och polis. Samma tugg som vanligt om förebyggande åtgärder som i 30 år nu inte hjälpt ett skvatt utan endast ökat kaoset. Men till börja med går det inte ens att nå ungarnas föräldrar i Grums och det skylls på språkförbistring och brist på tolkar, står det i reportaget...

Tillägg: myndigheterna kunde ju t e x beordra föräldrarna i skrift på deras språk med delgivningsförfarande att infinna sig till möte med hot om annars är uppehållstillståndet i fara liksom att om föräldrarna inte får ordning på sina ungar så läggs det också i fatet vid bedömning om fortsatt uppehållstillstånd.
Det här landet är f-n ta mig mer än unikt.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-07-08 kl. 07:29.
Citera
2019-07-08, 07:31
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Detta är verkligen ett skrämmande, Hur skall föräldrar till utsatta barn agera när dom till och med själva är rädda för knoddarna? Kommer vi att få se mera av detta framöver? Kommer detta att öka motståndet mot det mångkulturella Sverige?

Vidare står det:
J

Sedan står följande:

https://nyheteridag.se/barngang-satter-skrack-i-grums-stryptag-slag-och-hot-om-valdtakt/

https://samnytt.se/barngang-terroriserar-bostadsomrade-foraldrar-haller-barn-hemma/

Jamen polisen ska ju göra en satsning nu. Bullar , armband och kanske praktik på polisstationen.

Ta Liberia till Sverige och du får Liberia i Sverige
Citera
2019-07-08, 07:38
Medlem
sonicguides avatar
Ta tag i det direkt och ta tag i de som är drivande snabbt som attan.
Citera
2019-07-08, 07:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Ni berörda, kolla på Annie Lööfs tal i Almedalen.
https://www.youtube.com/watch?v=N7X1FHAOgVU

Någon mer som tycker hela den här historian känns oerhört lik Chernobyl historian?

Jag tror inte svensken är van vid riktiga krissituationer och förstår helt enkelt inte allvaret, fred flera hundra år och så vidare i ett annars så välmående land. Folk reagerar inte förens de själva blir berörda.

Men HUR kan man missa utvecklingen i landet? Och HUR kan man rösta på Löfven? Skulle han vara statsminister i ett annat land? Knappast.
Citera
2019-07-08, 07:59
Medlem
Studsbolls avatar
Detta är ett typexempel på vad multikultur innebär. Dylikt var otänkbart när Sverige ännu var Sverige. Småungar som sprider skräck och kaos och det får dessutom fortgå medan myndigheterna yrar om "insatser". Nog fan krävs det insatser, men inget som batikkärringar och quislingarna till politiker klarar av, det är är plågsamt tydligt.
Citera
2019-07-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Detta är verkligen ett skrämmande, Hur skall föräldrar till utsatta barn agera när dom till och med själva är rädda för knoddarna? Kommer vi att få se mera av detta framöver? Kommer detta att öka motståndet mot det mångkulturella Sverige?

Vidare står det:

Sedan står följande:

https://nyheteridag.se/barngang-satter-skrack-i-grums-stryptag-slag-och-hot-om-valdtakt/

https://samnytt.se/barngang-terroriserar-bostadsomrade-foraldrar-haller-barn-hemma/

Men polisanmäl då! Varenda grej, skriv ner vad era kids utsätts för. Flata Grums-bor som låter det gå vidare med att gnälla hos ett bostadsbolag.
Vad är det för icke-kurage!?
Citera
2019-07-08, 08:02
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Men polisanmäl då! Varenda grej, skriv ner vad era kids utsätts för. Flata Grums-bor som låter det gå vidare med att gnälla hos ett bostadsbolag.
Vad är det för icke-kurage!?
Att polisanmäla är lika effektivt som att skriva önskelista till tomten.

Detta blir resultatet om några år: https://www.youtube.com/watch?v=qitQNBK8zMQ
Senast redigerad av RobbanUC 2019-07-08 kl. 08:19.
Citera
2019-07-08, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ta tag i det direkt och ta tag i de som är drivande snabbt som attan.

vem är ansvarig?

vem är det som har bjudit hit dessa barn?

jag är då helt säker på att det är inte jag som har lockat hit någon
Citera
2019-07-08, 08:21
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Min ständiga fråga- var är dom svenska männen / fäderna?

Hade det hänt där vi bor hade min man tagit dom i nacken!
Citera
2019-07-08, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Min ständiga fråga- var är dom svenska männen / fäderna?

Hade det hänt där vi bor hade min man tagit dom i nacken!

många har väl flytt till något område där det fortfarande ser ut som det gjorde för 30 år sedan men det blir färre och färre områden som är fria

snart är alla som flyr inträngda i ett hörn
Citera
2019-07-08, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta är ett typexempel på vad multikultur innebär. Dylikt var otänkbart när Sverige ännu var Sverige. Småungar som sprider skräck och kaos och det får dessutom fortgå medan myndigheterna yrar om "insatser". Nog fan krävs det insatser, men inget som batikkärringar och quislingarna till politiker klarar av, det är är plågsamt tydligt.
Varför sätta in insatser och mot vad? Detta är ju som du säger mångkultur och det vi vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in