2019-07-08, 00:46
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 134k1m
Är övertygad om att din teori är korrekt.
Jag tror att hatbrottet kommer att förringas eftersom pensionären sa rasistiska ord, allt enligt GM, som rätten väljer tro på. Blatten får samhällstjänst och pensionären döms för hets mot folkgrupp.

Eh? Vilket hatbrott? Nyktra till. Äldre kan vara rasistiska liksom och provocerande. Killen som blev utsatt kanske agerade i affekt typ.
Citera
2019-07-08, 01:52
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Kan vara ett hatbrott, pensionären kan ha uttalat nåt nedsättande om invandrare/muslimer
Det kan vara väldigt många olika saker men vad du tror är inte speciellt sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Finns inget som heter oprovocerat! Säkert sagt något eller dylikt!
Klart det finns, du kan ju till och med stava till det.

OnT: Att GM är psykiskt störd råder det väl inget tvivel om, vi får hoppas att vederbörande interneras på livstid.
Citera
2019-07-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Ooooh du hittade svenskar som begått brott i Sverige! Otroligt! Vilken bedrift!

Haha eller hur,Svenskarna är i minoritet när det gäller Grova brott i Sverige eller brott överhuvudtaget nuförtiden men detta verkar vissa inte vilja ta in.

Och svenska namn säger egentligen ingenting då dessa människor ofta byter till just svenska namn för o "passa" in för få lägenheter jobb mm.
Citera
2019-07-08, 09:03
Medlem
Tittar vi på hur det sett ut på sistone så är det låga odds på menait som oprovocerat attackerar ett lätt offer av den enkla anledningen att personen i fråga är svensk/västerländsk. Rasistiska hatbrott begås väldigt ofta mot svenskar i dagens Sverige.

Sen kan der självklart vara annorlunda i det här fallet men jag tvivlar på det.
Citera
2019-07-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Eh? Vilket hatbrott? Nyktra till. Äldre kan vara rasistiska liksom och provocerande. Killen som blev utsatt kanske agerade i affekt typ.

Ska ja kniva nån för att nån säger något rasistiskt till mig?då får ja kniva folk var o varannan dag,sluta va så jävla lättkränkt.

Och nyktra till själv.
Citera
2019-07-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
inte ens en vanlig kriminell människa hade väl utfört något sånt här? vad för typ av människor begår sådana brott? möjligtvist någon efterbliven?

Eller en sallafist. Eller en wahabist. Förundersökningen lär väl klarlägga vilken av dom som blir aktuell...
Citera
2019-07-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixodes
... om man vill veta identiteten ska man hålla utkik efter häktningsframställan som lär komma inom kort.
Här kommer den: https://minfil.com/Dba50fyen7/Bora_s_TR_B_2290-19_Aktbil_3_1_pdf

En 29-årig medborgare i Mauretanien.
Citera
2019-07-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Eller en sallafist. Eller en wahabist. Förundersökningen lär väl klarlägga vilken av dom som blir aktuell...
Skulle tro det handlar om kriminella typer som är livrädda att återvända hem.
IKEA-mördaren är ett bra exempel, han tar hellre livstid i Sverige än att återvända hem där blodshämnd väntar. Den här skithögen offrar då en svensk.
Citera
2019-07-08, 11:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Här kommer den: https://minfil.com/Dba50fyen7/Bora_s_TR_B_2290-19_Aktbil_3_1_pdf

Tack för det Reinfeldt! Härligt att vi också skall känna spänningen att bli utsatta för oprovocerat våld mitt i stan.

Kan det vara Ahmed i Kil som inspirerat? Det blir ju plötsligt så synd om en om man attackerar folk.
Citera
2019-07-08, 11:31
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Herregud.. så jävla trött man blir! Varför i helvete hugger en afrikansk medborgare ned en svensk pensionär vid lunchtid mitt i Borås? Vad i helvete gör såna svin här?

Mauretanien är en islamisk stat i Afrika med bristande mänskliga rättigheter där tom slaveri fortfarande förekommer, men jag tror inte att vi per automatik beviljar asyl till deras medborgare.

Måtte han bli utvisad, eller är han nån jävla kvotflykting som man med hänvisning till det inte kan göra sig av med.
Citera
2019-07-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Herregud.. så jävla trött man blir! Varför i helvete hugger en afrikansk medborgare ned en svensk pensionär vid lunchtid mitt i Borås? Vad i helvete gör såna svin här?

Mauretanien är en islamisk stat i Afrika med bristande mänskliga rättigheter där tom slaveri fortfarande förekommer, men jag tror inte att vi per automatik beviljar asyl till deras medborgare.

Måtte han bli utvisad, eller är han nån jävla kvotflykting som man med hänvisning till det inte kan göra sig av med.

En man i Borås, en kvinna i Säter och två unga killar i Valdemarsvik knivade alla 4 enligt uppgifter helt oprovocerat samma kväll dygn på 3 olika platser i Sverige. Att bli oprovocerat knivad har i Sverige varit en extrem gärning kopplad till psykisk sjukdom,etc och inträffar historiskt rätt sällan. 3 fall 4 offer samma dygn no shit Sherlock. Skulle det vara samma gärnigsmanna profil på Valdemarsvik och Säter som i Borås så lär det inte vara en slump utan finnas en koppling om än långväga . Annars är detta land på väg åt helevete än snabbare än befarat.
Citera
2019-07-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Det enda man tyvärr bara kan hoppas på är att 70-åringen röstade rött i senaste valet samt överlever nästa val så han hinner tänka om. Hoppas också att hans barn och barnbarn tänker att de inte vill ha en kniv i ryggen i framtiden och röstar rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in