Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Ekonomiskt-politiskt så är definitivt SD är ganska traditionellt vänster,
Men snälla det måste du väl förstå att inte EBT och Kristersson kommer låta honom få hållas med det.
Det blir så klart ekonomisk höger-politik så det sjunger om det i den där trion och då kan vi spola ner allt med fattigpensionärer, lågavlönade, jämlikhet, anställningsvillkor, satsningar i sjukvård etc rakt ner i toaletten.
Nu när Högern fyllt hela landet med folk från jordens alla hörn och känner sig nöjda, kastar dom till Åkesson något obetydligt stopp för några afghanska anhöriga eller liknande sen ägnar dom sig rakt av åt det enda dom egentligen bryr sig om. Omfördela så mycket man bara orkar av vårt gemensamma så det hamnar på ett fåtal händer.
Tycker du det känns nationalistiskt, att låna ut sig som hantlangare åt det ekonomiska storkapitalet när dom ska plocka av hela övriga befolkningen det som går?
Vänstern må ha släpat hit minst lika mycket folk men deras syfte var inte i närheten så illasinnat som högerns och dessutom syftar deras politik i det läge vi nu befinner oss i att hela Sverige och alla svenskar ska ha det hyfsat. Med andra ord avsevärt mer "nationalistiskt" i praktiken om man har alla svenskar och hela Sveriges bästa för ögonen.
Jag trodde du var lite smart, det förvånar mig att du inte ser rakt igenom den här bluffen.
Eller så kanske du tillhör dom mest priviligierade och "Håller god min i elakt spel"?