2019-07-07, 16:05
Avstängd
karjus avatar
Jag fick tårar i ögonen när Jimmie efter några sekunders tystnad börjar "sjunga" Lindholms "Vak upp vårt folk":

Citat:
Vak upp vårt folk
ur dina drömmar tunga
Vår frihets dag
står upp ur töcken grå!
Nu samlas arbetets
och kampens härar unga,
att Sverige åter
Sverige bliva må!
Citera
2019-07-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, det är JÄTTEVIKTIGT, verkligen. Vem fan bryr sig om sånt.
Ja, en skärpt framtoning är viktig om man i egenskap av veteran bland partiledarna vill signalera att man fortfarande är framåt och driven, inte bekväm och trött.

Åkesson väljer istället att visa att han är proppmätt, inte bara bokstavligt utan även bildligt. Han irrar fram och tillbaka med semesterfläsket dallrande och drönar monotont i gamla upptrampade spår. Som en smällfet Elvis i Vegas 1977. Talet känns lika gammalt som 2012-iPaden han läste upp det från. Sverigevänner! Mamamaumu momomou blablabla vänsterliberala etablissemanget... Sverigevänner! Mamama gagaga boboblu bobobla den ansvarslösa invandringspolitiken... Sverigevänner! Raaaaaap burp mmmmmmmm glufs extra bearnaise...

Jag har alltid vidhållit att han mycket väl kan hålla ställningarna lika länge som Alf Svensson (1973-2004, 31 år), men då får han fan se till att lyfta sig ur det här sömngångarstadiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen som har påstått att vi skulle vara si eller så många fler idag - bara att TS har missförstått ungefär allting..

Moberg talar inte om invånare, han talar om levande (och döda) svenskar, så antalet är relevant ännu idag. Inte enbart "DÅ" som du skrev med versaler.

Det är viktigt att sätta rätt ord i rätt kontext, inte som Jimmie och ta en etnonationalistisk text och packa in den bland judekrypande och öppen svenskhet.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag fick tårar i ögonen när Jimmie efter några sekunders tystnad börjar "sjunga" Lindholms "Vak upp vårt folk":
När gjorde han det? Efter talet?
Citera
2019-07-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har inte hört att Åkesson sagt att han är antinationalist och republikan. Bitar som fattas.

Jimmie är en STOLT nationalist, republikan? Jimmie är för en monarki.

Du är bara en vänsterbliven Sverigehatare med noll koll. Fyfan för sådana som dig.

Edit,
Tog bort en mening.
Senast redigerad av deliciousdelux 2019-07-07 kl. 16:13.
Citera
2019-07-07, 16:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
För dig hade förmodligen vad som helst gått hem. Så länge Jimmie bär, säger eller gör.
Har jag fel ?

Mvh
Jag pratade inte om mig enbart, utan vad jag tror går hem generellt. OK?
Citera
2019-07-07, 16:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Moberg talar inte om invånare, han talar om levande (och döda) svenskar, så antalet är relevant ännu idag. Inte enbart "DÅ" som du skrev med versaler.

Det är viktigt att sätta rätt ord i rätt kontext, inte som Jimmie och ta en etnonationalistisk text och packa in den bland judekrypande och öppen svenskhet.

1940 var vi 6 356 350 svenskar...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_historiska_befolkning
Citera
2019-07-07, 16:11
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
När gjorde han det? Efter talet?

Ja, efter att han tackat för sig och ska gå därifrån så vänder han plötsligt om och börjar citera.
Citera
2019-07-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
1940 var vi 6 356 350 svenskar...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_historiska_befolkning

Det ger utrymme för drygt 100.000 icke etniska svenskar, kan stämma.
Citera
2019-07-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jimmie är en STOLT nationalist, republikan? Jimmie är för en monarki.

Du är bara en vänsterbliven Sverigehatare med noll koll. Fyfan för sådana som dig.

Edit,
Tog bort en mening.
Nu menar jag förstås att Moberg var anti-nationalist och republikan och tidig NATO-anhängare. Därför konstigt att Åkesson citerar honom. Sluta med det där "vänsterbliven"! Det var kul i början...
Citera
2019-07-07, 16:22
Medlem
Steinarrs avatar
Åkesson och Sverigedemokraterna är verkligen slut.

De har babblat om samma sak i 9 år nu.

Prata för i helvete om ÅTERVANDRING. Repatriering.
Citera
2019-07-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nu menar jag förstås att Moberg var anti-nationalist och republikan och tidig NATO-anhängare. Därför konstigt att Åkesson citerar honom. Sluta med det där "vänsterbliven"! Det var kul i början...

Nä, han var anti-nationalsocalist. Till skillnad från ex sossarna på den tiden. Hur känns det?

Nä, vänsterblivna är en mycket bra beskrivning på människor som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in