2019-07-07, 15:53
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett mycket bra tal, som jag tror gick hem i stugorna. Det han beskrev stämmer ju till 100% och det är imponerande att Jimmie fortfarande kan vara så vital. Tror också T-tröjan går hem. Det är sommar och vem fan har kavaj och slips då?

För dig hade förmodligen vad som helst gått hem. Så länge Jimmie bär, säger eller gör.
Har jag fel ?

Mvh
Citera
2019-07-07, 15:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ett vettigt tal som dock borde innehållit lite mer förmedlande av kraft och moment framåt. Åkesson har oavbrutet öppet mål när han kritiserar de övriga partierna och han borde kunnat utnyttja det lite hårdare. Att han såg lite bonnig ut var bara bra; det förmedlar att han är folkets man. Jag noterar att Expressen och Aftonbladet inte var imponerade av talet, vilket är ett sundhetstecken.
Eller för den skull en rad konkreta förslag. När Jimmie Åkesson i klartext anger att det svenska välfärdssystemet inte kommer att hålla ihop borde det kanske åtföljas av förslag om omfördelning av välfärdssystemet till något man måste kvalificera sig in i. SD har säkert en rad förslag inom området - men någon av dessa kunde nämnts.
Citera
2019-07-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Förra årets "folkhemstal" var bättre. Det lämnade mig euforiskt. Att endast svenskar byggt Sverige är inte sann. Det tror jag varje svenne känner som går till jobbet och har arbetskompisar som är invandrare och ofta muslimer. Det var många som byggde Sverige men vad som sker med Sverige nu är ett totalt förfall.

Ja absolut, de va även ett valår så då eldar man på mer och har mer energi. Detta gick så klart hem hos trogna SD väljare, men hos dom som står i valet o kvalet om att gå över till SD eller ej, så nä där tror jag inte han vann över någon
Citera
2019-07-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Nej jag tror inte Jimmie kommer få skit för vad Vilhelm Moberg skrev 1941...

Även om TS är verkar utvecklingsstörd så får JÅ skit för allt. Time will tell.
Citera
2019-07-07, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
För mig är det inte alls klart vad Åkesson vill, hur han ska uppnå det och vem som ska betala.

Problemen är han som du säger mycket duktig på att formulera och verkligheten kan han beskriva.

Men om du inte tycker det finns något att diskutera kanske du kan svara på vad han ska göra åt saken?

Eller menar du att saker och ting löser sig av sig självt bara man har probleminsikt?

Vad gör tex Åkesson konkret för att stoppa skjutningarna och att inte nya skyttar rekryteras?

Svara du som vet och är så intelligent, tack.

Snälla lilla söta Conny. Du är ju själv reaktionär högersosse.

Vi måste först stoppa inflödet av nya odugliga, hatiska och kvinnohatande män till vårt land.

Sen när den blödningen är stoppad så kan vi börja försiktigt försiktigt närma oss lösnings-mode.

Vi är inte ens nära just nu.
Citera
2019-07-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Har politiker några coaches eller, såg inte dom valet i USA där Trump smockade vilt höger och vänster och VANN? Förstår inte varför inte Jimmie gör samma sak. Gå loss för helvete.
Han gör ju det. Jimmie monterar ner Socialdemokraterna bit för bit och spolar ut dem med diskvattnet. Socialdemokraterna står inte för vad deras rötter en gång stod för. Detta förklarar Jimmie så tydligt att även en gråsosse måste förstå. LO:s medlemmar har förstått det sedan länge.
Citera
2019-07-07, 15:57
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag skulle nog föredra att de citerar mer nationellt sinnade författare och poeter. Moberg var en uttalad anti-nationalist och NATO-vän men det är väl för mycket begärt att Jimmie och SD ska ha kunskap om det:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vilhelm_Moberg
Tänk att det till och med för en antinationalist på 50-talet (eller när han skrev detta) ansågs självklart att Sverige var svenskarnas land och svenskarnas plikt att försvara och förvalta åt kommande generationer svenskar,

Tiderna har verkligen förändrats.
Citera
2019-07-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så då tror du att vänstermedia kommer att gilla citatet?
Vet ej, är bara förundrad över att SD citerar Moberg.
Men men, kanske typiskt SD:are som är obildade och inte så litterärt bevandrade och saknar den övergripande svenska historien och tror massa i en inbillning.
Citera
2019-07-07, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vet ej, är bara förundrad över att SD citerar Moberg.
Men men, kanske typiskt SD:are som är obildade och inte så litterärt bevandrade och saknar den övergripande svenska historien och tror massa i en inbillning.
Vad är inbillat?
Citera
2019-07-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och anti-nazist och anti-fascist.

Samt antikommunist.

Sammanfattar Jimmie Åkesson väldigt väl.
Citera
2019-07-07, 16:04
Medlem
locknlolls avatar
Det var ändå bra att se att Åkesson mår bra trots allt. Dock kan det vara bra att lyfta röven från den ergonomiska fåtöljen emellanåt.

Talet var väl som förväntat, utan några nyheter. Vilket också är en brist hos övriga så här långt
Citera
2019-07-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Samt antikommunist.

Sammanfattar Jimmie Åkesson väldigt väl.
Har inte hört att Åkesson sagt att han är antinationalist och republikan. Bitar som fattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in