2019-07-07, 11:27
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Skulle SE gå omkring beväpnad och bara invänta OP eller lämpligt offer?

Om han skulle gjort det så har han haft medhjälpare som tagit vapnet och om det är OP som skall skjutas så har han även blivit underrättad när han skall gå ut.

Om du istället läser de förhör med Skandias väktare som finns ute så tar han sig tid att småprata med vakten som han brukar göra. Skulle SE bli beordrad ut att skjuta skulle han nog hoppat över dialogen med dörrvakten.

Där vill jag föreslå utökat självmord som tänkbart. Säg att han vattnat blommorna åt grannen, tagit med sig ett vapen, inte förmått, och sedan slumpvis träffat på Palme.

Jag kan inte se honom som överlagd mördare.
Citera
2019-07-07, 11:31
Medlem
Citat:

Om han skulle gjort det så har han haft medhjälpare som tagit vapnet och om det är OP som skall skjutas så har han även blivit underrättad när han skall gå ut.

Om du istället läser de förhör med Skandias väktare som finns ute så tar han sig tid att småprata med vakten som han brukar göra. Skulle SE bli beordrad ut att skjuta skulle han nog hoppat över dialogen med dörrvakten.

Men om han hade frångått att småprata med vakterna (som han alltid gjorde) hade han ju uppfört sig annorlunda mot vad han brukade göra...sedan är det svårt att bortförklara att AB inte sett SE och SE nämner inget om AB, trots att dom befunnit sig på samm ställe +- 5 meter.
Citera
2019-07-07, 11:36
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är det någon som känner till vad Delsborn gör efter förhören på polishuset?

Åker han tillbaka till Sveavägen?

Citat:
Lite nyfiken på vad detta har med utredningen att göra!?

Misstänker att detta mer handlar om kronologi och tidpunkter?
Citera
2019-07-07, 11:46
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var det inte även GK’s uppfattning? Att polisspåret var löjligt lite utrett?

Jag vet inte det, nu är det i a f utrett och till och med i min vetskap att Leif Tell hade avancerad teknisk apparur och avlyssningsutrustning hemma. Nämligen stereo, video och telefonsvarare.
Citera
2019-07-07, 11:47
Medlem
batman4evers avatar
Regeringsproposition 1975:26 är motivet.
Citera
2019-07-07, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag vet inte det, nu är det i a f utrett och till och med i min vetskap att Leif Tell hade avancerad teknisk apparur och avlyssningsutrustning hemma. Nämligen stereo, video och telefonsvarare.
Hur vet du att det är utrett?
Citera
2019-07-07, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Vilket spår som helst som inte underbyggs av ett Norrköpingsmöte och ett södermöte tillsammans, är intressantare.

En enkel rak linje.

Det kan vara intressant att gräva i Norrköpingsmötet. Vem var där, vem ägde ett vaoen vad sades.

Men det går inte klumpa ihop det med Östlings kula, Grundborhs anställning, Stwfans smith & wesson, claes piket och spya, vad holmers chaufför sagt och att IB gick beväpnade på gatorna efter Guillous avslöjande på 70-talet.

Nu är jag inte särskilt inne på Norrköpingsmötet, utan annorstädes, Helt eller nästan själv. Jag har bergsäkert fel, men då vinner jag i alla fall över tvärsäkringar som Hilmer, Wingren och Hahne.
Fast det är ju knappast några poliser som själva har genomfört mordet. Polisspåret är ju del av ett större nätverk där den svenska delen motiverades av landsförrädare-motivet och ett gemensamt Palme-hat. Poliser, militärer, säkerhetspoliser, Stay behind, ... i samarbete med utrikiska aktörer.

Är det utrett menar du?
Citera
2019-07-07, 11:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Om det nu stämmer att PKK skyddades av Sovjet så blir det väl hyfsat självdestruktivt att mörda den enda västeuropeiska ledaren som INTE reflexmässigt tog order från USA?

absolut, det är så korkat resonemang så man blir nipprig, de var officiellt kommunister då

[pratade med en gammal superindoktrinerad IB-gubbe och sa "kan inte sydafrika ha nåt med saken att göra", "nä det mäste va sovjiet i så fall", jag:"men palme stödde ju ANC som USSR också gillade",
-"ja man tyckte väl inte om konkurens då"
.... viss indoktrinering har inga gränser]
Senast redigerad av heheho 2019-07-07 kl. 12:04.
Citera
2019-07-07, 12:03
Medlem
Citat:

Jag skulle gissa på att du sätter fingret på två mycket viktiga frågor.

SE teorin faller om man utgår från att detta var planerat.

Min teori är ju dock att SE tog tillfället när han fick det. SE är verkligen inte den typiska mördaren och det menar jag stärker min teori. Det skulle också förklara den enorma revolver som på intet sätt är något perfekt mordvapen.
Citera
2019-07-07, 12:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag skulle gissa på att du sätter fingret på två mycket viktiga frågor.

SE teorin faller om man utgår från att detta var planerat.

Min teori är ju dock att SE tog tillfället när han fick det. SE är verkligen inte den typiska mördaren och det menar jag stärker min teori. Det skulle också förklara den enorma revolver som på intet sätt är något perfekt mordvapen.

Nu finns det oändliga svagheter i utpekandet av mordvapnet. Sen återkommer jag till den HELT ommöjliga ljudbilden med smällare och avgasknallar när du har en kanon som exploderar snett bakom örat. Det är intressant att titta på de två svenska prostituerade som visades vapnen som skulle mörda palme, där var ljuddämpare med...börjar tro mer och mer på detta.
Citera
2019-07-07, 12:57
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Fast det är ju knappast några poliser som själva har genomfört mordet. Polisspåret är ju del av ett större nätverk där den svenska delen motiverades av landsförrädare-motivet och ett gemensamt Palme-hat. Poliser, militärer, säkerhetspoliser, Stay behind, ... i samarbete med utrikiska aktörer.

Är det utrett menar du?

Utred samarbetet och den världsomfattande konspirationen du, det finns ju ingen gräns för vilka som var med.

En fördel är att det kan du ju fortsätta med även efter ett eventuellt klargörande.
Citera
2019-07-07, 13:19
Medlem
I höst eller nu borde det skapas en ny tråd angående den bok som ska ges ut om Olof palmes virussjukdom. Nämligen Tage Tuvhedens. Visst av Hedbergs 50 sensationella påståenden bla den om Björn Rosengren som är konstaterat fel så är det saker som kan vara rätt i boken. En annan som går ut o klagar på Claes är nu Bert Karlsson som kallar han mytoman från discotiden. https://www.youtube.com/watch?v=AxJUPT8ZVxM
Tage menar att man tog kontakt med Tetrapacks vd Hans Rausing som väl huserade i London om att hjälpa Palme med att klarlägga vad det var för virus. Det för tankarna till Gunnar Walls mailande med Tetrapack sonens tjej i London. Om denna kvinna som var tillsammans med en son eller sonson till Tetrapacks ägare så kan hon hört de diskutera om Palme. Kvinnan kan ha hört delar av samtalet tex att Palme skulle dö. Kanske hörde hon skjutning och inte att den skulle va icensatt.
det var en dödlig sjukdom utan botemedel. Hon kan då ha misstolkat Tetrapackcheferna att begå ett mord på Palme. https://www.youtube.com/watch?v=gOdyFR3hpnA Annat som får mig att fundera om det var ett teatermord höll man sanningen borta från Lisbet tom? Ingvar Carlsson? Var det Christer Petterson som fått ett jobb att spela mördare med startpistol av de narkotikapoliser som annars brukade bura in honom? Var det det CP ville tala med Lisbet om strax innan han dog? Annars vill jag passa på att länka en intervju som jag finner intressant
https://www.youtube.com/watch?v=_0Wm89SQvuc&feature=player_embedded
Tänker också på det avslappnade samtalet som avhördes "blir det något mord blir det här"
Det talar inte för ett riktigt mord. Sen att Holmer var på plats allting var ordnat, HH satte in sitt folk på alla positioner larmcentral, ambulansen skandia osv. Sen HH´s uttalande om "skaka i sina grundvalar" får mig att ha denna dörr öppen om att det var ett teatermord (grovt sett)
Detta förklarar också Avsans belöning till domarutbildning för att ställa upp i teatermordet.
Kanske var det så att Schein kontaktade cia som hjälpte till att skapa teatermordet.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2019-07-07 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in