2019-07-07, 11:19
  #13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaHunden
Mjävetinte...

Frånvaron av knivar, basebollträn och pistoler antyder att det är äktsvenska wiggers som roat sig.
Femtio kulturberikare ryker inte ihop utan att det krävs kirurger för att få rätsida på resultatet.

Det glädjer mig att det fortfarande är lite fart i den Svenska ungdomen...
Håller med, avsaknaden av knivar talar sitt tydliga språk.
Citera
2019-07-07, 11:24
  #14
Medlem
Byggs det järnväg i Hofors? Är det de lokala bönderna som tröttnat på rallarnas framgångar bland dom lokala töserna? Slogs det med snusdosor?

Skicka in länsman.
Citera
2019-07-07, 11:24
  #15
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och vad har rallare med raggare att göra? Aftonpravdan använder orden lika fel. Obildade journalister är vidrigt.
Det finns inget ord som heter raggarsving, däremot ordet rallarsving. Och ordet rallarsving specificerar ett speciellt sätt att lösa konflikter på, nämligen genom att slåss med endast knytnävarna.

Stackars Hofors, denna fina bruksort. Tyvärr så socialistiskt röd.
Citera
2019-07-07, 11:30
  #16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med, avsaknaden av knivar talar sitt tydliga språk.

Jag har pratat med mina finska kusiner från Hofors och dom var inte inblandade så du har nog rätt.
Citera
2019-07-07, 11:34
  #17
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har pratat med mina finska kusiner från Hofors och dom var inte inblandade så du har nog rätt.
Å där kom den ja. Finnarna i Hofors är väl de mest integrerade, och de flesta assimilerade människor.
Den enda skillnaden är namnet. Ville du bara vara lustig eller ironisk?
Citera
2019-07-07, 11:36
  #18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Å där kom den ja. Finnarna i Hofors är väl de mest integrerade, och de flesta assimilerade människor.
Den enda skillnaden är namnet. Ville du bara vara lustig eller ironisk?

Nej jag är finne och har kusiner i Hofors din jävla mupp
Citera
2019-07-07, 11:45
  #19
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej jag är finne och har kusiner i Hofors din jävla mupp
Läs det sistnämnda, jag menade inget illa. Och det borde du kunnat utläsa av texten med.
Men du var ironisk, eller hur? Finne, ja. Perkele!
Citera
2019-07-07, 11:52
  #20
Medlem
Stones avatar
Lär ju finnas en uppsjö med filmer.
Citera
2019-07-07, 12:05
  #21
Medlem
För den som känner lite fölk i Hofors och ä intresserad av om vilka som startade bråke så kan ja ge en ledtråd att det har med brukshundsklubben å göre. Dvs fölk som tycker om hundar som bråkat i åratal me fölk som inte tycker om hundar. Sen så blire så tyvärr att barna te familjerna börjar tjafsa jämt när de ser varandra på byn.
Citera
2019-07-07, 12:07
  #22
Medlem
flesh-flutes avatar
Lite lustigt med tanke på att Hofors historiskt är känd för sin flyktingförläggning. Men den är nedlagd. Det var väl några svenska elever som slog ihjäl sin lärare i Hofors ganska nyligen?
Bor relativt nära men man träffar sällan folk från bygden, och hör sällan något om stället. Känns som en ort med framtiden bakom sig, tyvärr.
Citera
2019-07-07, 12:10
  #23
Medlem
Låter lite som en bygdegårdsfest som ballat ur pga att det kommit ovälkomna besökare. 20-25 pers från festen har hamnat i bråk med lika många av de som kommit oanmälda. Det har väl ramlat in 4 fullsatta bilar med festsugna grabbar som inte var välkomna helt enkelt.

Antar att det inte händer så speciellt mycket i Hofors och att några helt enkelt passat på att försöka ta sig in och festa på några andras bekostnad.

Just avsaknaden av tillhyggen gör att det låter som ett "gammaldags" fylleslagsmål, gruffet är nog glömt på måndag morgon.
Citera
2019-07-07, 12:15
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
För den som känner lite fölk i Hofors och ä intresserad av om vilka som startade bråke så kan ja ge en ledtråd att det har med brukshundsklubben å göre. Dvs fölk som tycker om hundar som bråkat i åratal me fölk som inte tycker om hundar. Sen så blire så tyvärr att barna te familjerna börjar tjafsa jämt när de ser varandra på byn.
Tyckaomhund-fraktioner mot Intetyckaomhund-fraktioner? Mycket konstigt ska man höra.

Vad är det som skiljer ut Hofors mot andra orter som huserar folk ur båda lägren? Och kanske kattmänniskor ovanpå det? Och ändå slåss de inte? Filip och Fredrik borde åka dit och ge oss andra lite att garva åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in