2019-07-07, 03:17
Medlem
Vi har nu alltså två separata knarkspaningar aktiva i området (åtminstone enligt LGWP). En som är aktiv och synlig kring Grand både före och efter filmen och resulterar i ett tillslag samt då Maggan & Co:s som anses gå så uruselt att den avslutas i förtid trots att Cedis inte gått och lagt sig (...). Utöver det har vi ett "80-tal" iakttagelser som åtminstone inte var identifierade när Dag Andersson uttalade sig 2016.

Varför började exempelvis Ölvebro mumla om innebandyklubbor när det begav sig istället för att förklara att det pågick narkotikaspaning på flera fronter när Borgnäs m.fl. härjade som värst? Om den stora operationen resulterade i ett tillslag så blev den ju "röjd" redan mordnatten och att det bedrevs spaning mot Sigge kan väl knappast vara någon statshemlighet, framförallt efter uppmärksamheten kring CP.

Ja ja, onelinermaskinen Kaj Hahne ska få breda ut texten i "TV100" på fredag. Med tanke på "journalisten" Thomas Gjutarenäfves insats i intervjun med LJ nyligen kommer han knappast få några relevanta motfrågor...
Citera
2019-07-07, 08:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag ser allt den dagen randas.

Du kanske finner ett stort nöje i att älta påhittigheter från Ulf Lingärde, Ivan von Birchan och andra i evighet, tyvärr måste jag rycka det ifrån dig.

Om det förhåller sig som jag tror har Sven och Lars motverkat lösningen massivt.
På vad sätt har Borgnäs motverkat lösningen på MOP?
Senast redigerad av onopono 2019-07-07 kl. 08:59.
Citera
2019-07-07, 08:09
Medlem
Jag läser denna tråd varje dag. En sak funderar jag dock på.

Det tycks vara många, för att inte säga de flesta, som avfärdar SE spåret som rena fantasier.

På vilka grunder gör ni det? Jag hittar inte ett enda bevis i SE teorin som gör att man kan avfärda honom. Eller har jag missat något? Upplys mig isåfall...
Citera
2019-07-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag läser denna tråd varje dag. En sak funderar jag dock på.

Det tycks vara många, för att inte säga de flesta, som avfärdar SE spåret som rena fantasier.

På vilka grunder gör ni det? Jag hittar inte ett enda bevis i SE teorin som gör att man kan avfärda honom. Eller har jag missat något? Upplys mig isåfall...

SE har ett personlighetsbeteende som gör att han troligtvis är helt avslutad som misstänkt.

Att han haft klädsel som mördaren kan ju bero på att inte så många vet vad de egentligen sett.

SE återbesök på Skandia efter mordet, hade han varit mördaren hade han förmodligen lämnat puffran där tills det svalnat innan den flyttas.
Citera
2019-07-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
SE har ett personlighetsbeteende som gör att han troligtvis är helt avslutad som misstänkt.

Att han haft klädsel som mördaren kan ju bero på att inte så många vet vad de egentligen sett.

SE återbesök på Skandia efter mordet, hade han varit mördaren hade han förmodligen lämnat puffran där tills det svalnat innan den flyttas.

Håller helt med om att han inte har rätt personlighetstyp! Men detta med personlighet är mycket komplext. Ännu mer invecklat blir det om man adderar alkohol.

Vittnesmålen är verkligen spretiga. Men zoomar man ut så får vi ändå ett signalement som passar väl in på SE. Dessutom kvarstår ju frågan vart SE befann sig om han nu inte är mördaren. Ingen har ju sett han på mordplatsen innan 23.40.

Att gå tillbaka in på Skandia är antigen iskallt eller så sker det i ren panik. Jag tror att polisnärvaron gör att SE inte längre vågar vara kvar och flyr i paniken till en för honom säker plats.

Någon som hänger med i mina tankar och teorier?
Citera
2019-07-07, 09:38
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
På vad sätt har Borgnäs motverkat lösningen på MOP?

När Borgnäs verkade i radio och TV hade han större genomslagskraft än vad någon kan få idag. Det han gör är att han plockar upp och borstar av polisspåret, och det uppstår en slags falsk dikotomi, den att PU skyddar polisen och vill sätta dit CP, och att mördaren står att finna bland högervridna busar till poliser, och det förstår alla kritiskt sinnade.

Claes Djurfeldts uppkastning har plötsligt kommit att förknippas med viljan att ta kål på Olof Palme.

Det hade varit en sak att belysa polismäns heilande eller sydafrikavistelser, eller våldsmetoder, eller skumraskaffärer eller husrannsakansfynd i ett eller två TVprogram, men det är illa att det gjorts i samma andetag som man söker efter statsministerns mördare.

Säg att man heter Claes Gedda, och möjligen gjorde ett tveksamt ingripande i en nästan omöjlig situation - ändå kommer man för alltid förknippas negativt med palmemordet.

Hur många mördare har vi från det här segmentet? Tell, Östling, Flyckt, Piltz, Avsan, Grundborg etc etc.

En journalist i Borgnäs position får inte belysa en såhär delikat sak så ensidigt. Folk kan ju få för sig att mördaren med säkerhet är nazist eller polis.

Det vet vi inget om.

I sin iver letar han upp en leksakstant, som hört morsesignaler från den vind, där senare Ö flyttar in. På vinden låg bara en räfsa. Det lät tick-tick-tick.

Godnatt Sherlock.

Vill du som motvikt belysa vad Borgnäs betytt för mordets lösning?

Edit, jag skulle vilja sammanfatta hans gärning med att han har gjort spännande och suggestiv TV-underhållning på enskilda polismäns bekostnad. Vi kan ta varning. Har jag ett intressant namn, lämnar jag det till Krister Petersson.
Senast redigerad av SGDF 2019-07-07 kl. 09:54.
Citera
2019-07-07, 10:08
Medlem
SGDFs avatar
Tänk att få chansen att debattera mordet med Lars Borgnäs publikt! Då kanske jag i stridens hetta skulle förivrat mig och klämt fram mina sanningar.

Jag vet inte, men jag tror övertygat att Borgnäs, Wall, Moelv, Minell m fl målat in sig i ett kritiskt tänkande klassiskt vänsterhörn, helt utan rimlig anledning.
Citera
2019-07-07, 10:19
Medlem
SGDFs avatar
En sak gör Borgnäs helt ypperligt, och den grejen är enastående, och det är när han sätter Ölvebro riktigt på pottkanten rörande Lisbeth.

Har du frågat henne..?

Men det skulle ju betyda..

Ett genialiskt och vågat drag. Bra Borgnäs!
Citera
2019-07-07, 10:43
Avstängd
Citat:
När Borgnäs verkade i radio och TV hade han större genomslagskraft än vad någon kan få idag. Det han gör är att han plockar upp och borstar av polisspåret, och det uppstår en slags falsk dikotomi, den att PU skyddar polisen och vill sätta dit CP, och att mördaren står att finna bland högervridna busar till poliser, och det förstår alla kritiskt sinnade.

Claes Djurfeldts uppkastning har plötsligt kommit att förknippas med viljan att ta kål på Olof Palme.

Det hade varit en sak att belysa polismäns heilande eller sydafrikavistelser, eller våldsmetoder, eller skumraskaffärer eller husrannsakansfynd i ett eller två TVprogram, men det är illa att det gjorts i samma andetag som man söker efter statsministerns mördare.

Säg att man heter Claes Gedda, och möjligen gjorde ett tveksamt ingripande i en nästan omöjlig situation - ändå kommer man för alltid förknippas negativt med palmemordet.

Hur många mördare har vi från det här segmentet? Tell, Östling, Flyckt, Piltz, Avsan, Grundborg etc etc.

En journalist i Borgnäs position får inte belysa en såhär delikat sak så ensidigt. Folk kan ju få för sig att mördaren med säkerhet är nazist eller polis.

Det vet vi inget om.

I sin iver letar han upp en leksakstant, som hört morsesignaler från den vind, där senare Ö flyttar in. På vinden låg bara en räfsa. Det lät tick-tick-tick.

Godnatt Sherlock.

Vill du som motvikt belysa vad Borgnäs betytt för mordets lösning?

Edit, jag skulle vilja sammanfatta hans gärning med att han har gjort spännande och suggestiv TV-underhållning på enskilda polismäns bekostnad. Vi kan ta varning. Har jag ett intressant namn, lämnar jag det till Krister Petersson.
Var det inte även GK’s uppfattning? Att polisspåret var löjligt lite utrett?
Citera
2019-07-07, 10:44
Avstängd
Citat:
Tänk att få chansen att debattera mordet med Lars Borgnäs publikt! Då kanske jag i stridens hetta skulle förivrat mig och klämt fram mina sanningar.

Jag vet inte, men jag tror övertygat att Borgnäs, Wall, Moelv, Minell m fl målat in sig i ett kritiskt tänkande klassiskt vänsterhörn, helt utan rimlig anledning.
Vilket/vilka spår är då enligt dig de mer sannolika?
Citera
2019-07-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Håller helt med om att han inte har rätt personlighetstyp! Men detta med personlighet är mycket komplext. Ännu mer invecklat blir det om man adderar alkohol.

Vittnesmålen är verkligen spretiga. Men zoomar man ut så får vi ändå ett signalement som passar väl in på SE. Dessutom kvarstår ju frågan vart SE befann sig om han nu inte är mördaren. Ingen har ju sett han på mordplatsen innan 23.40.

Att gå tillbaka in på Skandia är antigen iskallt eller så sker det i ren panik. Jag tror att polisnärvaron gör att SE inte längre vågar vara kvar och flyr i paniken till en för honom säker plats.

Någon som hänger med i mina tankar och teorier?

Skulle SE gå omkring beväpnad och bara invänta OP eller lämpligt offer?

Om han skulle gjort det så har han haft medhjälpare som tagit vapnet och om det är OP som skall skjutas så har han även blivit underrättad när han skall gå ut.

Om du istället läser de förhör med Skandias väktare som finns ute så tar han sig tid att småprata med vakten som han brukar göra. Skulle SE bli beordrad ut att skjuta skulle han nog hoppat över dialogen med dörrvakten.
Citera
2019-07-07, 11:24
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilket/vilka spår är då enligt dig de mer sannolika?

Vilket spår som helst som inte underbyggs av ett Norrköpingsmöte och ett södermöte tillsammans, är intressantare.

En enkel rak linje.

Det kan vara intressant att gräva i Norrköpingsmötet. Vem var där, vem ägde ett vaoen vad sades.

Men det går inte klumpa ihop det med Östlings kula, Grundborhs anställning, Stwfans smith & wesson, claes piket och spya, vad holmers chaufför sagt och att IB gick beväpnade på gatorna efter Guillous avslöjande på 70-talet.

Nu är jag inte särskilt inne på Norrköpingsmötet, utan annorstädes, Helt eller nästan själv. Jag har bergsäkert fel, men då vinner jag i alla fall över tvärsäkringar som Hilmer, Wingren och Hahne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in