2019-07-07, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kriminella väljer ofta att använda Monero som betalningsmedel. Exakt eftersom det anses omöjligt att spåra. Men det kanske inte är sant.

I länken står lite om hur transaktionerna fungerar:
https://www.aftenposten.no/norge/i/m6o5jO/Kidnapperne-tar-ekstra-risiko-med-kryptovaluta
Det sikkerhetshullet i monero som du beskriver er tettet etter alt jeg vet, ellers så var vedkommende avslørt-
Citera
2019-07-07, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Jøss, trodde ikke du likte at folk stilte spørsmål til andre i denne tråden?

Han kan ha blitt presset for penger som straff for at han vitna, eller for å dekke inn tapet «de» mente TH var ansvarlig for. Mener noen tidligere har nevnt at de TH vitnet mot tapte titalls millioner på dommen.

Kan også være noen som faktisk har plukka han ut som et mål pga saken i finansavisen. Og derfor oppretta kontoen samme dag. Også har alt dette blitt brukt av TH til lede politiet vekk fra ham, og samtidig får han hevna seg.

Som sagt ikke en veldig sannsynlig teori men
Og som straff for at han ikke betalte beløpet som noen presset han for så tok de AE istedenfor TH ?
Citera
2019-07-07, 02:24
Medlem
Citat:
Hva med følgende scenario: TH ble faktisk presset for penger (som følge av rettssaken mot russerne e.l), og han fikk beskjed om å overføre til den aktuelle Monerokontoen. Dette kan ha skjedd for et halvt år siden f.eks.

Han kan så ha brukt denne kontoen i kidnapingsbrevet for å slå to fluer i en smekk. Siden han ikke disponerer denne kontoen så må han derfor lage en annen konto hvor kommunikasjonen må skje på.

Kanskje ikke den mest sannsynlige teorien min, men slenger den ut allikevel da den gir et logisk svar på dette med to kontoer

Ingen dårlig idé. En annen kjent norsk investor tapte anslagsvis én milliard, alene, på sine investeringer i gullgruveselskapet.

Kan hende noen ble skikkelig forbannet fordi Hagen/Sneve skulle skape så ekstremt med problemer og oppstyr, over å ha tapt ... jeg husker ikke nøyaktig ... 30 - 40 - 50 millioner, noe deromkring. Og denne noen fikk utløp for raseriet sitt ved å skrive et utpressingsbrev, kanskje kun i den hensikt å skremme eller plage eller forsøke å ødelegge nattesøvnen til Hagen og eventuelt Sneve.

I så fall kan det hende at TH aner hvem som har skrevet et slikt tenkt utpressingsbrev, og hevner seg tilbake ved å bruke vedkommendes Monero-konto i dekkhistorien om kidnapping.

Det passer nesten for godt. Det er antakelig ikke slik det er. Men hvilken masterplan det ville ha vært.
Citera
2019-07-07, 02:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg forstår ikke hvorfor du svarer slik men har du en jobb innen ett eller annet som har med etterforskning å gjøre eller er du bare kjepphøy ?

Morsomt at du spør, men nei, jeg er bare nysgjerrig.

Hva skulle poenget være med to kontoer?

Er det noen spesiell grunn til at det måtte være to kontoer?
Citera
2019-07-07, 02:28
Medlem
Citat:
Og som straff for at han ikke betalte beløpet som noen presset han for så tok de AE istedenfor TH ?

Nei, TH står bak. Men i denne teorien så har han uavhengig av AEH blitt truet/presset. Han bruker kontoen til de som presser han i kidnapingsbrevet som han lager. Han har ingen intensjon å betale løsepengene for AEH, og hvis politiet klarer å spore monerokontoen så blir de som presset han tatt for mordet på AEH. Vinn vinn for TH. Eneste problemet er at han ikke disponerer monerokontoen så han må opprette en annen cryptokonto for P kommunisere med politiet.
Citera
2019-07-07, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Morsomt at du spør, men nei, jeg er bare nysgjerrig.

Hva skulle poenget være med to kontoer?

Er det noen spesiell grunn til at det måtte være to kontoer?
Det lurer alle sammen på, og det er kun GM som kan svare konkret på det.
Citera
2019-07-07, 02:31
Medlem
Citat:
Nei, TH står bak. Men i denne teorien så har han uavhengig av AEH blitt truet/presset. Han bruker kontoen til de som presser han i kidnapingsbrevet som han lager. Han har ingen intensjon å betale løsepengene for AEH, og hvis politiet klarer å spore monerokontoen så blir de som presset han tatt for mordet på AEH. Vinn vinn for TH. Eneste problemet er at han ikke disponerer monerokontoen så han må opprette en annen cryptokonto for P kommunisere med politiet.
Snedig, men monero kan ikke spores.
Citera
2019-07-07, 02:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det lurer alle sammen på, og det er kun GM som kan svare konkret på det.

Men er det ikke interessant å spørre seg om hvorfor de opererer med to kontoer?

Og hvorfor de gjør, eller må gjøre, akkurat det?
Citera
2019-07-07, 02:35
Medlem
Hvorfor gjøre alt så komplisert ? For meg så er det to alternativer, enten så har gubben drept henne eller så er det en reell kidnapping med dødelig utgang.
Citera
2019-07-07, 02:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvorfor gjøre alt så komplisert ? For meg så er det to alternativer, enten så har gubben drept henne eller så er det en reell kidnapping med dødelig utgang.

Ut i fra statistikk og all sannsynlighet så er jeg enig med deg i alternativ nr. 1.
Citera
2019-07-07, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ut i fra statistikk og all sannsynlighet så er jeg enig med deg i alternativ nr. 1.
Akkurat. Men et normalt menneske ville ikke hatt nubbesjans til å tenke klart og konstruere en dekkhistorie om monero og ditt og datt, samt produsere et trusselbrev osv. Det er det kun en psykopat som er i stand til. Men jeg kjenner ikke TH så det kan jeg ikke uttale meg om.
Citera
2019-07-07, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Unntatt den gamle kidnappingshistorien, den kan ha påvirket valget av dekkhistorie.

Kidnappinger skjer nesten aldri. Men TH vet at det kan skje. Han har vært vitne til en sånn hendelse i 2005.

Hvilken sak var dette? Og ble noen dømt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in