2019-07-06, 23:40
Medlem
Är det överhuvudtaget möjligt att få ihop 15000kr till att finansiera ett bilköp som arbetslös?

Jag kommer ha ett jobb inom 2 månader, så en fast inkomst kommer väl först om 3 månader.

Är det möjligt att kunna få ihop 15000kr lagligt i Sverige utan att börja sälja knark och stå i plattan.

Att låna från familj och släkt är uteslutet.
Citera
2019-07-06, 23:41
Medlem
Köp en bil för fem istället mkt enklare
Citera
2019-07-06, 23:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlafRagnar
Är det överhuvudtaget möjligt att få ihop 15000kr till att finansiera ett bilköp som arbetslös?

Jag kommer ha ett jobb inom 2 månader, så en fast inkomst kommer väl först om 3 månader.

Är det möjligt att kunna få ihop 15000kr lagligt i Sverige utan att börja sälja knark och stå i plattan.

Att låna från familj och släkt är uteslutet.

Har du inte pengar till bil är väl det enklaste att cykla eller åka buss och köpa en bil om 3 månader?
Citera
2019-07-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Har du inte pengar till bil är väl det enklaste att cykla eller åka buss och köpa en bil om 3 månader?
Behöver en bil i andra syften så fort som möjligt.
Citera
2019-07-06, 23:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Behöver en bil i andra syften så fort som möjligt.

OK, då skulle jag nog säga som killen som svarade först. Försök med en billigare om du inte har 15K. Vad som är möjligt beror ju helt på... Får du A-kassa / annan inkomst av något slag? Vad mer ska det räcka till? Har du barn att mätta? Har du en bostad du kan belåna? Etc, etc...
Citera
2019-07-06, 23:52
Avslutad
Försök hitta något svartjobb då, eller låna av familj/vänner. Eller erbjud på blocket eller något att utföra småsysslor åt folk tex trädgårdsarbete .
Citera
2019-07-06, 23:53
Medlem
Citat:
OK, då skulle jag nog säga som killen som svarade först. Försök med en billigare om du inte har 15K. Vad som är möjligt beror ju helt på... Får du A-kassa / annan inkomst av något slag? Vad mer ska det räcka till? Har du barn att mätta? Har du en bostad du kan belåna? Etc, etc...

Ingen bostad att belåna samt ingen inkomst just nu överhuvudtaget, har cirka 9 tusen kr kvar med Klarna på 5000kr som jag delbetalar varje månad på cirka 350kr.

Är inneboende hemma hos föräldrar och inga barn.
Citera
2019-07-06, 23:54
Medlem
Har du säkerhet kan du låna eller leasa. Har du saker av värde kan du sälja dessa. Har du kortkredit kan du nyttja den.
Citera
2019-07-06, 23:54
Bannlyst
Sälj dig själv. Finns många nysvenskar (afghaner) som gillar att ha sex med pojkar. Efter att ha smaskat lite afghan penis har du din bil.
Citera
2019-07-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har du säkerhet kan du låna eller leasa. Har du saker av värde kan du sälja dessa.

Det enda jag har av värde skulle ju isåfall vara märkeskläder som kanske går för runt 3-4 tusen totalt begagnat.

Skulle helst vilja undvika att sälja kläder då jag behöver pengarna så fort som möjligt.
Citera
2019-07-06, 23:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ingen bostad att belåna samt ingen inkomst just nu överhuvudtaget, har cirka 9 tusen kr kvar med Klarna på 5000kr som jag delbetalar varje månad på cirka 350kr.

Är inneboende hemma hos föräldrar och inga barn.

Då så, då kan du lägga 5-6 lax på en bil och ändå ha råd att pynta lite skatt och försäkring och några droppar soppa.

Eller nä, det räcker nog inte. Men köper du en bil från 89 eller tidgare så är den fri från skatt. Trafikförsäkring och en sådan bil så kan du nog lägga 6000 på en bil.
Senast redigerad av Trollfeeder 2019-07-07 kl. 00:02.
Citera
2019-07-07, 00:04
Medlem
Citat:
Då så, då kan du lägga 5-6 lax på en bil och ändå ha råd att pynta lite skatt och försäkring och några droppar soppa.

Eller nä, det räcker nog inte. Men köper du en bil från 89 eller tidgare så är den fri från skatt. Trafikförsäkring och en sådan bil så kan du nog lägga 6000 på en bil.
Att jag behöver 15000 kr är inkluderat med min nuvarande ekonomi för att just kunna betala skatt, försäkring och ändå ha soppapengar m.m.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in