Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Det florerar nu nya uppgifter i Sydkorea och flertalet olika media, att Alek Sigley greps av NK på grund av spioneri och spridande av anti-propaganda mot Pyongyang.
Frisläppandet gjordes av den anledningen att Alek gjort avbön och bett om förlåtelse!
Vi avvaktar de närmaste dygnens utveckling.........
Något stämmer fortfarande inte i detta!
Under eftermiddagen har en massa media gått ut med att KCNA rapporterat just detta och att dom alltså skulle vara källan. Försökte mig på att hitta den bulletinen via
https://kcnawatch.org/ men gick bet, både i det engelska och koreanska flödet...
Det tidningarna citerade verkade vara på typisk nordkoreansk engelska och borde alltså vara lätt att hitta där, men icke... KCNA-Watch kanske släpar efter eller så vet inte jag hur det funkar...
Det kan väl inte vara så att någon i Sydkorea hittat på allt och sedan har ingen kollat..?
Fast visst, jag kan nog tänka mig att NK skulle kunna gå ut med något i den stilen helt enkelt för att det inte ska se ut som om han stängdes av från nätet redan i tisdags bara för att Trump och Kim skulle träffas. Om det är så att dom i hemlighet kommit överens innan om mötet så får det förstås absolut inte märkas på något sätt.
Oavsett är det rätt klantigt av NK att i så fall offra sin allra bästa propagandist mot väst (näst Trump då, haha) helt i onödan... Och att släppa någon man gripit för spioneri bara för att vederbörande ber om förlåtelse verkar synnerligen skumt...