2019-07-02, 15:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Jag ser att du är en sådan som tror att Ryssland är bakom allt. Du kan vara lugn, Putin har varken kapacitet eller kraft att påverka allt som massmedia tror han påverkar. Han är bara någon som folk skyller på när det blir fel resultat.

Nej, din tomte. Jag säger att Brexit+Corbyn gynnar Putin eftersom det kan enligt artikeln försvaga UK och EU
Citera
2019-07-02, 23:24
Medlem
Citat:
De senaste åren har varit en total förödmjukelse för landet. Just nu har de väldigt lite på att förlora på att ställa in Brexit. Förödmjukelsen kommer att ske oavsett. Om det blir Brexit så har landet självmant valt att sänka ekonomin vilket är en extrem pinsamhet enbart detta. Att ställa in Brexit kan ses som att ta ansvar, i alla fall i andra länders ögon.

De har verkligen satt sig i en rävsax.
Oavsett var de har röven så kommer den att blottas,
Citera
2019-07-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej, din tomte. Jag säger att Brexit+Corbyn gynnar Putin eftersom det kan enligt artikeln försvaga UK och EU

Att ett land utgår från unionen bildar inte ens en spricka.
EU är så starkt att det krävs mycket mer för att knäcka unionen.
Ryssland har bara sin gas som Tyskland har bundit sin hals om.

Att man bjuder in Putin med Ryssland på möten är bara av ren hövlighet.
Citera
2019-07-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Det spelar ingen roll om Putin gynnas av något. Även om UK skulle försvinna helt och hållet, och EU skulle förlora hälften av sina länder/ekonomi så skulle Ryssland fortfarande vara en liten (eller stor?) skithåla.
Citera
2019-07-04, 17:11
Medlem
Flera stora varuhus-kedjor varnar nu över no-deal Brexit: https://www.retailgazette.co.uk/blog/2019/07/as-bad-as-it-gets-grocery-giants-warn-on-brexit-no-deal/

Det är nu verkligen dags att ställa in Brexit och göra om EU-valet i Storbritannien för att slänga ut Brexit Party från EU!
Citera
2019-07-04, 18:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Flera stora varuhus-kedjor varnar nu över no-deal Brexit: https://www.retailgazette.co.uk/blog/2019/07/as-bad-as-it-gets-grocery-giants-warn-on-brexit-no-deal/

Det är nu verkligen dags att ställa in Brexit och göra om EU-valet i Storbritannien för att slänga ut Brexit Party från EU!

Och tydligen har Frankrike öppnat upp för att IT företag ska få hjälp att flytta sin verksamhet från Storbritannien vid en no deal brexit
Citera
2019-07-04, 18:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
De har verkligen satt sig i en rävsax.
Oavsett var de har röven så kommer den att blottas,

Förvisso.

Men brexit behöver inte bli den undergång som så många tror, eller rättare sagt fantiserar om.
Mycket är EU propaganda för att skrämma framförallt andra länder att ens tänka på att lämna.
Citera
2019-07-04, 18:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Förvisso.

Men brexit behöver inte bli den undergång som så många tror, eller rättare sagt fantiserar om.
Mycket är EU propaganda för att skrämma framförallt andra länder att ens tänka på att lämna.
Ingen påstår att det blir undergång..Däremot kommer britternas självbild att få sig en rejäl törn. Och det kommer kräva en del omställningar i brittiska ekonomin. Många jobb kan försvinna inom Londons finanssektor tex..som enligt många bedömare är vad det är tack vare EU. Dessutom kan det innebära en splittring av nationen på sikt. Dom har helt enkelt inte förstått hur viktigt EU varit för dom.
Citera
2019-07-05, 09:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ingen påstår att det blir undergång..Däremot kommer britternas självbild att få sig en rejäl törn. Och det kommer kräva en del omställningar i brittiska ekonomin. Många jobb kan försvinna inom Londons finanssektor tex..som enligt många bedömare är vad det är tack vare EU. Dessutom kan det innebära en splittring av nationen på sikt. Dom har helt enkelt inte förstått hur viktigt EU varit för dom.

Har nog sett mer än en som påstår att UK kommer att gå åt fanders.

Jag tror faktiskt inte att britternas självbild är i fara, de har en helt annan syn än ex. vi i Sverige.

Londons finanssektor?, ja rätta mig om jag har fel, men den sektorn är mest till för de superrika i världen, tvivlar på att den vanlige mannen har nån nytta av dem.
Citera
2019-07-05, 18:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har nog sett mer än en som påstår att UK kommer att gå åt fanders.

Jag tror faktiskt inte att britternas självbild är i fara, de har en helt annan syn än ex. vi i Sverige.

Londons finanssektor?, ja rätta mig om jag har fel, men den sektorn är mest till för de superrika i världen, tvivlar på att den vanlige mannen har nån nytta av dem.

Det är många, många jobb som beror på att finanssektorns välbetalda anställda konsumerar varor och tjänster.

Apropå självbilden är du på rätt spår men tolkar tvärtom mot hur det är. Det är deras höga tilltro till sig självt som kommer att få sig en törn när de märker att Storbritannien är ett halvstort land i världen. Indien har tex redan krävt ökad invandring som krav för ett handelsavtal.
Citera
2019-07-06, 10:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är många, många jobb som beror på att finanssektorns välbetalda anställda konsumerar varor och tjänster.

Apropå självbilden är du på rätt spår men tolkar tvärtom mot hur det är. Det är deras höga tilltro till sig självt som kommer att få sig en törn när de märker att Storbritannien är ett halvstort land i världen. Indien har tex redan krävt ökad invandring som krav för ett handelsavtal.

Är det många jobb i UK på grund av finanssektorn? Tror inte den sektorn är alltför arbetskrafts-törstande.
En del tjänstefolk krävs väl förutom en liten klick, som ändå är mer internationella än de är UK.
Citera
2019-07-06, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Å andra sidan kanske bostadspriserna kan gå ned så mer vanligt folk har råd att bo i London. Framförallt är nog många som hoppas på att marknaden för svindyra lägenheter som knappast bebos utan bara ses som investeringsobjekt och sätt att gömma undan pengar för utlänningar kollapsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in